Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg har satt sammen nesten alle mine fag selv og har snart fullført en 3-årig høgskoleutdanning (180 stp). Fagene er alle i samme fagfelt og er satt sammen bevisst selv om de ikke gir noen tittel eller bachelorgrad. Ønsket å studere nettbasert og fant sammen med en studierådgiver ut at jeg kan velge fagene selv.

Det jeg nå lurer på er om min 3-årige høgskoleutdanning er like mye verdt som en bachelortittel i samme fagfelt? Eks: Alle fagene jeg har er relevante for en jobb som barnevernspedagog, men vil jeg ha de samme mulighetene for jobb og lønn som en som har tittelen med seg?

Jeg har selvfølgelig snakket med studieveilederen om dette da jeg startet opp, men er veldig usikker på om det hun sa faktisk var riktig..

Anonym poster: 3d4213a8cdb8eb799674ca5e9c07f84d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig vil du ikke stille like sterkt som en som har barnevernspedagogutdanning, de som har tatt dette har jo hatt praksiser og gruppearbeid, noe du har gått glipp av.

Anonym poster: 767e0567e722a62d8f3a75eb6ffaa754

Skrevet

Svaret er vel ganske enkelt nei. Det jeg ville gjort er å ta en ringerunde til forskjellige høyskoler/universiteter og finne ut hvor mange av fagene du har tatt som evt kan erstatte fag som inngår i deres bachelorstudier. Om det er sånn at du bare mangler et par-tre fag vil det nok lønne seg å ta de for å ha en grad å vise til når det gjelder lønn, forfremmelse, osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...