Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal om ca. en måned ta en internasjonal engelsk språktest (IELTS), og i den forbindelse tenkte jeg å høre om det er noen her inne som har tatt en slik test. I så fall hvis det er noen som har tatt en slik test eller lignende. Hvor vanskelig er en slik test? Noen som har tips om hvordan jeg kan forbedrede meg på en slik test? Noen andre tips?

Anonym poster: 3819ba444684cf34ad870b1b1121add2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok den for litt under to år siden og den var latterlig enkel. Jeg gjorde ingen forberedelser, men jeg tok den i Frankrike og jeg så alle der satt med tykke forberedelsesbøker og stresset veldig. Jeg opplevde det slik at så lenge man var fokusert og rolig, så var selve språkdelen veldig lett. Jeg fikk full score på høredelen og lesedelen. Snakkedelen var språklig sett så enkel at jeg nesten ble forvirret, men der er de veldig strenge. Jeg ble trukket fordi jeg snakket fort. Ellers var oppgaven noe à la 'Fortell om byen du bor i' og 'Har du noen gang spart til noe og så kjøpt det?' Skrivedelen var den vanskeligste, og er visst også der folk blir trukket mest. Det betyr ikke at den er vanskelig, men oppgavene er veldig spesifikke og litt banale, så man kan bli litt stresset hvis setningene ikke strømmer på.

• Liker 1
Skrevet

Det finnes jo to forskjellige, Academic og General. Den siste skal visst være mye lettere.

Les, hør, skriv og snakk engelsk så mye som mulig i forkant, spesielt hvis du er litt usikker i språket.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har tatt en eller annen test et par ganger og scoret som native speaker. Den var iallfall veldig enkel, både forståelse og grammatikk og alt.

Skrevet

Det finnes jo to forskjellige, Academic og General. Den siste skal visst være mye lettere.

Les, hør, skriv og snakk engelsk så mye som mulig i forkant, spesielt hvis du er litt usikker i språket.

Min var for masterstudier i England, så det må ha vært academic. I tilfelle TS lurer på om svaret mitt gjelder for en enklere test.

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Det er academic jeg skal ta. Har hørt den andre "general" er lettere. Blir spennende å se hvor vanskelig den er. Takk for svar :)

Skrevet

Jeg skal ta IELTS Academic 11. august. Jeg har kjøpt Cambridge IELTS 8. fra Amazon. Du skal ikke tilfeldig ta testen i Stavanger også, TS?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ta IELTS Academic 11. august. Jeg har kjøpt Cambridge IELTS 8. fra Amazon. Du skal ikke tilfeldig ta testen i Stavanger også, TS?

TS her. Om jeg skal ta den, så blir det samme dag som deg, bare at jeg skal ta den i Oslo. Sikkert lurt å kjøpe Cambridge IELTS 8. Forøvrig så vil jeg anbefale deg denne siden, om du ikke vet om den allerede: http://www.ielts-exam.net/.

Veldig mange flotte oppgaver du kan øve deg på før testen. Er i grunn blitt litt usikker mtp. å ta denne testen, fordi det kan se ut til at det planlagte semesteret mitt i utlandet ikke passer så godt inn for meg, med tanke på utdannelsen.

Uansett jeg vil i alle fall ønske deg lykke til med øvingen og testen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...