aowi Skrevet 11. februar 2004 #1 Del Skrevet 11. februar 2004 leser en annen tråd her om frieri :-) tex og popelka trekker fram at man må få mannen til å skjønne at tiden er inne........ sukk.... altså joda vi skal gift oss.. han har fridd og jeg har fridd... men så (og her ligger problemet..) det er 6 år sioden vi bestemte at vi ville gifte oss. De første argumentene har jeg godtatt og til tider vært med på (om utsetting altså) " vente til vi får penger, vente til du er ferdig på skolen og sånne ting..) Vi har store familier begge to så bare med foreldre og søsken blir d MANGE! Så fant vi ut for en stund siden. kan vi ikke gifte oss i hemmelighet da Og jeg leste en link her om noen andre som tenkte det samme og jeg ble litt gira...... var inne på lovnett og fant ut at vi kan rekke det til 8 årsjubileet i april... Tenk så kjekt å gifte oss i hemmelighet da og på jubileet vårt og alt !! så når mannen kom hjem fortalte jeg alt jeg hadde funnet ut og han var skikkelig med........ sånn med en gang.... Og så kom det.... "men kan vi ikke vente til sommeren da...." og jeg vet hva som kommer ut av munnen hans til sommeren.... "i morra i morra men ikke i dag " er det noe som heter.......... Hvordan skal jeg få forklart (noe jeg gjør i klartekst) så det går inn????? (og dette har ingenting med forholdet å gjøre.. forholdet er perfekt sånn ellers.. og vi skal snart kjøpe hus sammen og alt..) Jeg vil jeg vil jeg vil jeg vil jeg vil gifte meg!!!!!!!!!!!!!!!!! HJELP !!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 11. februar 2004 #2 Del Skrevet 11. februar 2004 Det er en ting man først som sist bør lære seg om menn, særlig hvis man har intensjoner om å gifte seg med en. * Vær tydelig på hva du ønsker Hvis du vil ha en fyr til å gjøre noe må du kommandere direkte, uten at han skjønner at han blir kommandert. Han er som et barn, og trenger en og en beskjed, som serveres tydelig. Altså: Du vil gifte deg Dere har økonomien i orden Dere er gamle nok og har forlengst flyttet hjemmefra Dere er enige om at dere skal gifte dere engang Problemet er at du vil det skal skje nå, mens han gjerne kan vente. Du må gi klar og tydelig beskjed om at dette er noe du ønsker deg. Hvis du fex sier: det hadde vært så fint om vi kunne gjøre det på dagen vår, billig og bra, og så morsomt å gjøre det i hemmelighet, åååå så gøy det hadde vært å overraske alle, vi sparer jo masse penger på å gjøre det slik og tenk så morsom historieå fortelle barnebarna----- Når du kommer til "barnebarna" har han fått med seg Davy Wathnes siste morsomhet på sporten og glemt alt hva du har sagt de siste minuttene. I stedet må du si følgende: Jeg vil at vi skal gifte oss på åtteårsdagen vår. Jeg har undersøkt litt, og funnet ut at (fex) tinghuset er ledig klokka da og da. Jeg vil at du skal svare meg nå, hva du syns om saken. .............. Her kan skje ett av to. Enten overrasker han deg og sier OK Ellers, og mest sannsynlig, sier han. ehh... har det sånn hast da...? Kan vi ikke..... osv. Og her kommer vetoretten inn i bildet. Her må du være sterk og si: Jeg vil gjerne at vi skal gifte oss nå. Hvis du ikke vil kunne jeg tenke meg en god grunn til å la det være. Og gode grunner, det har han ikke. Og da er saken avgjort..... :kgblunk: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aowi Skrevet 11. februar 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 11. februar 2004 Har prøvd.. 1 . da jeg fortalte alt jeg hadde funnet... " så kan vi gifte oss på 8 årsdagen vår om vi får det til det er jo en fredag og alt han var jo med en liten stund... 2. det er jo litt greit å ha jubileum på en dag i året da! 3. vi burde jo være gift når vi skal kjøpe hus da ! (man prøver alt etterhvert..) 4. litt surmuling.. tror ikke jeg vil gifte meg med deg jeg når det skal være så brysomt.. 5. "jeg vil gifte meg på jubileumsdatoen jeg så kan du bestemme årstall.. det blir vel om 10 år det" veldig snurt!!!! (og det var noe av det dummeste jeg kunne komt m.. ) da blir det aldri.. innimellom her kommer det mange små kommentarer..... har jo vært lite tema i to dager nå! og nå er det ikke så fristende som det var..... ps vil fortsatt gifte meg altså men tror jeg har låst meg litt.... ide? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 11. februar 2004 #4 Del Skrevet 11. februar 2004 Da hadde jeg tilslutt spurt Hvorfor vil du ikke gifte deg????? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 11. februar 2004 #5 Del Skrevet 11. februar 2004 Kjære deg du er altfor utydelig!! "om vi får det til" "vi burde være gift" "du bestemme årstall" Jenta mi, here`s how it goes: Jeg vil gifte meg fredag 23. april. Tinghuset har ledig tid klokka halv fire. Jeg har vært og sett på kjole og funnet en enkel søt sak jeg liker. Når jeg får lønning neste uke tenkte jeg at jeg skulle ta med meg (hvem som nå er et naturlig forlovervalg) Linda og kjøpe den. Er du med, mann? Ja eller nei? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aowi Skrevet 11. februar 2004 Forfatter #6 Del Skrevet 11. februar 2004 har spurt....... jammen det er klart jeg vil ! jeg elsker deg jo... .....og da har jeg svart gjør du d? .... og da får jeg sånt teit blikk ala du er dum du............. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 11. februar 2004 #7 Del Skrevet 11. februar 2004 Neineineineinei! Ikke begynn med sånn jentete følelsesvås midt oppi dette her da! "Gjør du det?" (elsker meg, altså) Det er det største turn-off'et gutter kan få. Hvis dere ikke elsker hverandre ville dere vel ikke snakket om bryllup i det hele tatt, eller hva? Kjør på med Tex sin plan, den ser ut til å være vanske så vanntett. Og du? Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zmurfette Skrevet 11. februar 2004 #8 Del Skrevet 11. februar 2004 Har han en god grunn til IKKE å gifte seg? Eller er det bare slik at han har det bra som han har det og synes det å gifte seg er "noe stress"? Jeg sa ganske klart og tydelig fra at jeg ville gifte meg ganske lenge før min kjære fant ut at det var noe han kunne tenke seg å gjøre - og nå er han superlykkelig over at vi skal gifte oss og synes at det å fri er det smarteste han noensinne har gjort... Konklusjonen er vel den samme som Tex': Vær klar og tydelig på hva du vil. Og etter åtte år må han jo vite om det er deg han vil dele livet med eller ikke!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 11. februar 2004 #9 Del Skrevet 11. februar 2004 har spurt....... jammen det er klart jeg vil ! jeg elsker deg jo... .....og da har jeg svart gjør du d? .... og da får jeg sånt teit blikk ala du er dum du............. Jamen du er jo (litt) dum som ikke skjønner at han elsker deg etter så lang tid. Han har jo sagt at han vil gifte seg med deg, det er ikke det som er problemstillingen. Konkretiser, jenta mi!! Når han sier jammen det er klart jeg vil ! jeg elsker deg jo... svarer du fint, da gifter vi oss den dagen, da! også må du gå rundt og smile, og gjerne ringe og spørre venninden din om hun vil være forlover! Du må ikke gi noe som helst rom for spørsmål, og du må være fullstendig tydelig!! (Hvis det er kjærlighetserklæringer du er ute etter, er det helt andre taktiker som skal til......) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 11. februar 2004 #10 Del Skrevet 11. februar 2004 Tex, du far sagt det du! Var det sånn du gjorde det også? :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aowi Skrevet 11. februar 2004 Forfatter #11 Del Skrevet 11. februar 2004 jupsda tex nå har jeg prøvd dine teknikker !!! jeg vil gifte meg.. hvorfor vil du ikke gifte deg, hvorfor passer det ikke nå, når føler du at du er klar for det, hva må til for at du blir klar når 8 år ikke er nok...jeg kjøper ikke hus før vi har giftet oss ! (kan kjøpe det selv jeg... sa han i en barnslig tone og treget hauevis etterpå!!!! m god grunn!!! ja osv.. og den stakkars gutten min fikk kjørt seg! og hva sitter jeg igjen med.. ja nei men vi kan gifte oss neste år i april vi... (og.. hvis du absolutt må lå i luften..) jeg vil nå jeg! ja jeg skjønner det.. altså mannen min er søt han, vi vet at vi elsker hverandre men av og til får jeg lyst til å klabbe til han var gira etter å ha lest på Tex og dere andre her. gikk hardt på... hvor på veien han greide å sno seg unna fikk ikke jeg m meg??????? f............. " vi får vel ta det opp igjen neste år da dittedittedei.... " nei han slipper ikke så lett unna denne gangen ! hva må til når menn ikke skjønner klartext!!!!!!!!! true m å slå opp hadde han bare ledd av... vi vet jo at vi elsker hverandre så han hadde ikke trodd på meg.. litt veldig frustrert på den søte dusten som ligger å sover nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aowi Skrevet 11. februar 2004 Forfatter #12 Del Skrevet 11. februar 2004 uff det var et litt heftig utbrudd det der..... er en ting jeg ikke har prøvd ennå og det er å finne (og bestille) dato..... men da , etter som jeg kjenner han sklir det da heeeelt feil vei... da er jeg på tynn is..... men i nøden spiser fanden fluer :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 12. februar 2004 #13 Del Skrevet 12. februar 2004 Hmm... Hadde litt samme problemet selv jeg. Han ville så absolutt gifte seg, men ville liksom ikke bestemme seg for når. Og hadde aldri noen særlig god grunn til hvorfor da og da ikke passet. Så fikk vi satt dato en gang, men så førte andre ting til at vi måtte utsette det hele et år, og da var vi igang igjen... Vendingen kom da bestekompisen plutselig kom og spurte om han ville være forlover for han når han skulle gifte seg i vår. Da fikk min kjære det travelt gitt, så lenge som vi hadde snakket om bryllup så skulle vi da jammenmeg gifte oss før dem! Kanskje du skal alliere deg med et vennepar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tari Skrevet 12. februar 2004 #14 Del Skrevet 12. februar 2004 Er det penger det står på eller? Min samboer var nemlig helt klar på at vi skulle gifte oss, men bekymret seg veldig for pengene..Men, etter at svigermor ble lei og spurte om vi ikke skulle gifte oss snart, og sa at hun skulle betale halvparten var det plutselig ikke noe problem. Han sa ikke at det var pengene da...bare fant på en masse tull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aowi Skrevet 12. februar 2004 Forfatter #15 Del Skrevet 12. februar 2004 Hei Engel , høres litt likt ut ja... men har prøvd dette og ja.. har flere vennepar som har gifta seg, han har tom vært forlover... men konkurranse innstinkt ? nei det har han ikke.. har ei venninnne som trua m å forlate typen sin om han ikke ville gifte seg nå! prøvde det men han kjenner meg litt for godt.. hadde "aldri" greid meg uten han jeg tom lillesøsteren hans skal gifte seg snart !!!! men å være først er ikke hans greie.... helst sist..... Hei Tari , det var litt på grunn av penger vi ville gifte oss sånn i det skjulte lissom.. er jo gratis det.....foreldrene hadde sikkert vært med , men de har ikke stort med penger og da hadde jeg bare fått dårlig samvittighet ovenfor dem...... bryllupet blir ikke så kjekt da... Kanskje om jeg tar og stikker av m dataen... og han ikke hadde fått den igjen før vi gifta oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tari Skrevet 12. februar 2004 #16 Del Skrevet 12. februar 2004 Hei igjen. Han forstår at det ikke blir så dyrt da? Han er fullt klar over at den løsningen dere velger innebærer at dere ikke må bruke noe særlig penger? Menn kan jo være litt trege i oppfattelsen mener jeg :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 12. februar 2004 #17 Del Skrevet 12. februar 2004 Vi også var igjennom litt av denne karusellen *mimre* Han ville jo gifte seg men det hastet ikke. Jeg sa fra vi traff hverandre at jeg absolutt ville være gift i god tid før jeg rundet 30 og det var greit det, det var jo så lenge til. Men jeg synes det ble veldig lenge til da, så jeg begynte å spørre om når han ville gifte seg, ikke om men når... Sommeren 2005 sa han. Ok, men når på sommeren da, spurte jeg igjen. Tja august (spør meg ikke om hvorfor) Så skjedde det litt rundt oss som gjorde at det passet litt dårlig, så jeg fikk ideen om nyttårsaften. Han var ikke helt giret på det, ikke til å begynne med, men jeg spurte så pent om jeg ikke kunne få ringe kirken og høre om de ville ta en vielse for oss da selv om det ikke var en lørdag. Ja, jo... Så jeg ringte, og bestilte og vips hadde han sagt ja til datoen han også... Menn synes som regel ikke at ting haster merker jeg. Det gjelder planleggingen også, han synes jeg styret mye da vi skulle finne lokaler nå i januar. Jeg satt mange ettermiddager i telefonen og ringte og spurte og gravde. Vi så på et par steder også, og når vi hadde bestemt oss var han jo så absolutt fornøyd med at jeg hadde gjort hele jobben da... Han bare ser ikke at det trengs å gjøres så tidlig... Vel ikke så mange råd til deg her.... Men litt støtte i hvert fall. Lykke til med bearbeidelsen av mannen, jeg brukte et par år jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aowi Skrevet 12. februar 2004 Forfatter #18 Del Skrevet 12. februar 2004 Men jeg synes det ble veldig lenge til da, så jeg begynte å spørre om når han ville gifte seg, ikke om men når... Vel ikke så mange råd til deg her.... Men litt støtte i hvert fall. Lykke til med bearbeidelsen av mannen, jeg brukte et par år jeg... har spurt når nå (i går kveld) nei kan vi ikke gifte oss i april til neste år da... i et tonefall som virket som om han sa det bare for at jeg skulle slutte og mase..... har brukt 6 år jeg nå.......... unnskyldningene har vært der og vært gode.. men når han kommer opp med at d hadde vært så bra å gifte seg i det skjulte for da slapp vi å bruke stort penger........ (altså, Tari , han vet at det ikke koster noe annet enn tid!!! ) Takker kjempemye for støtten fra dere ! er godt å vite at det ikke bare er meg som har / har hatt det sånn.... ikke meg det er feil med nei :klem2: til alle som har trege menn !!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 12. februar 2004 #19 Del Skrevet 12. februar 2004 jupsda tex nå har jeg prøvd dine teknikker !!! jeg vil gifte meg.. hvorfor vil du ikke gifte deg, hvorfor passer det ikke nå, når føler du at du er klar for det, hva må til for at du blir klar når 8 år ikke er nok...jeg kjøper ikke hus før vi har giftet oss ! (kan kjøpe det selv jeg... sa han i en barnslig tone og treget hauevis etterpå!!!! m god grunn!!! ja osv.. og den stakkars gutten min fikk kjørt seg! og hva sitter jeg igjen med.. ja nei men vi kan gifte oss neste år i april vi... (og.. hvis du absolutt må lå i luften..) jeg vil nå jeg! ja jeg skjønner det.. altså mannen min er søt han, vi vet at vi elsker hverandre men av og til får jeg lyst til å klabbe til han var gira etter å ha lest på Tex og dere andre her. gikk hardt på... hvor på veien han greide å sno seg unna fikk ikke jeg m meg??????? f............. " vi får vel ta det opp igjen neste år da dittedittedei.... " nei han slipper ikke så lett unna denne gangen ! hva må til når menn ikke skjønner klartext!!!!!!!!! true m å slå opp hadde han bare ledd av... vi vet jo at vi elsker hverandre så han hadde ikke trodd på meg.. litt veldig frustrert på den søte dusten som ligger å sover nå Syns du skal få han til å fastsette dato for april neste år, og booke kirken. Ellers tror han at du ikke mener alvor. DU må sette ned foten jente, og vise hvem som er sjefen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 12. februar 2004 #20 Del Skrevet 12. februar 2004 Tex, du far sagt det du! Var det sånn du gjorde det også? :blunke: Var ikke langt unna.... Neida, jeg trengte ikke å gå så drastisk til verks. Men jeg har gjort klart to ting: 1. Jeg vil ikke være samboer i flere år uten at vi gifter oss. det sa jeg før vi flyttet sammen. 2. Jeg setter ingen ring på fingeren uten at vi fastsetter dato samtidig. Så når han da først skjønte alvoret var det ingen vei tilbake..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå