Gå til innhold

Skifte kjøkkenskapfronter eventuelt male dem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har et kjøkken fra sigdal i gul eik i leiligheten jeg kjøpte i fjor.

Jeg er ikke glad i gul eik og har derfor lyst å få et hvitere kjøkken.

Frontene har målene:

* 3 stk på: 59,5 x 70 cm

* 9 stk på: 39,5 x 70 cm

* 3 stk på: 34,5 x 70 cm

* 1 stk på: 29,5 x 70 cm

* og en hjørneskapsløsning på to dører hvor begge er 29,5 x 70 cm

Er ikke bredden på disse skapene veldig merkelig som f.eks 59,5 cm? Har noen disse målene?

Ser ikea har 60 x 70 cm osv. Og det vil jo da ikke gå.

et annet alternativ vil jo være å slipe de ned og male de. Men blir dette fint og er det ikke mye arbeid?Noen som har erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ikea sine fronter er veldig fine. våre skal målte sånn 4-5mm unna ikeamålene. ett skap var feks 29,5. men våre skal var plassert med litt glippe, så det gikk veldig fint å bruke ikea frontene. :)

Anonym poster: e8aa09005995a5f9056ac36d720fdea4

Gjest Sobril
Skrevet (endret)

Vi har nettopp malt kjøkkenfronter. Tre strøk på to dager - ble kjempefint.

Vasket først med husvask/kraftvask. Sparklet over hull vi ikke skulle ha der. Pusset lett over med sandpapir (180). Malte med Lady supreme finish 40. Pusset litt mellom hvert strøk. Ble knallfint, og folk tror jeg har lakkert det profesjonelt.

Send pm hvis du vil ha bilde.

Har for øvrig malt om kjøkken tidligere også med heldig resultat. Deilig med "gamle" kjøkken, så kan man endre farge når man vil og få nytt kjøkken uten at det koster skjorta :)

Endret av Sobril
Skrevet

Det er enkelte plasser en kan levere inn skapdører for å få de malt skikkelig. Far min gjorde det, og det ble veldig bra. (vi gjorde det og en gang for mange år siden. Ellers er det jo flere firma som driver med utskifting av fronter (det har vi og gjort en gang)

Gjest Cupcakes
Skrevet

Vi leverte frontene til lakkering (lokale billakkerings mannen her vi bor), ble kjempe fint og for oss mye billigere enn å bytte fronter faktisk, vi regnet på priser og hadde befaring.

Skrevet

lokal billakker? regner med at man da bare leverer inn dørene også spraylakker billakkeren dem?

hvor mye kom det på?

Gjest gjest17
Skrevet

Ta kontakt med en Sigdal-leverandør å få ett prisoverslag på nye fronter? Ikke sikkert det er så mye dyrere enn å levere alle frontene til lakkering.

Gjest Cupcakes
Skrevet

lokal billakker? regner med at man da bare leverer inn dørene også spraylakker billakkeren dem?

hvor mye kom det på?

Jupp, leverte frontene til dem, samt listverket over og under skapene. Vi betalte rundt 6000,- om jeg ikke husker helt feil. Da pusset han, sparklet, pusset, lakket, pusset, lakket, pusset og lakket igjen. Kjapt levert også.

Vi snakket med kjøkkenfornyer også, de skulle ha hvertfall 50.000,- for å bytte fronter, benkeplate og vask. Vi kjøpte benkeplater på hth, vask på hth og nye hvitevarer på kampanje fra lefdal. Brukte langt mindre enn 50.000,- som helt nytt bygg det selv ville blitt eller kjøkkenfornyeren skulle ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...