Gå til innhold

24 stemmer

1. 1. Hva kan spøkes med?

• Mord
      13
    • Ulykker
      13
    • Utroskap
      16
    • "Legninger" (homofili, hetro, pedofili, nekrofili)
      17
    • Religon, rasisme, etnisitet, kulturer
      15
    • Sex
      17
    • Folks utseende, vekt og spisevaner
      14
    • Dopmisbruk og lignende
      16
    • Psykiske og fysiske lidelser
      12
    • Overgrep mot barn
      8
    • Voldtekt
      9
    • Jeg stemmer kun på spørsmål 2
      7
  2. 2. Og hva kan ikke spøkes med?

• Mord
      8
    • Ulykker
      7
    • Utroskap
      5
    • "Legninger" (homofili, hetro, pedofili, nekrofili)
      5
    • Religon, rasisme, etnisitet, kulturer
      6
    • Sex
      3
    • Folks utseende, vekt og spisevaner
      7
    • Dopmisbruk og lignende
      4
    • Psykiske og fysiske lidelser
      10
    • Overgrep mot barn
      14
    • Voldtekt
      13
    • Jeg stemmer kun på spørsmål 1
      8

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet (endret)

Kan alt spøkes med? Eller er det ting du ikke mener man bør kunne spøke med? Jeg satte opp en liste jeg antar de fleste har noe å si om.

Jeg satte opp en poll. Du kan stemme på alt fra en ting til alt, det er ikke noen begrensning.

Jeg tror du må stemme på minst en i hvert spørsmål for å kunne få stemme så derfor jeg satt opp nummer 12 på den måten.

Anonym poster: 4af1c26496b769d501322b51224d0681

Endret av Bond
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Forresten, kan en moderator fikse det slik at man kan stemme på alt i spørsmål 2 også?

Kanskje vente med å stemme til det er fikset.

Skrevet

Alt, men man må ha antenner nok til å se an publikumet sitt.

• Liker 4
Skrevet

Forresten, kan en moderator fikse det slik at man kan stemme på alt i spørsmål 2 også?

Kanskje vente med å stemme til det er fikset.

fikset :)

Bond, mod

Skrevet

Jeg stemte at nesten alt kan spøkes med. Voldtekt og overgrep mot barn ser jeg ikke noe humoristisk i, spesielt ikke sistnevnte. Overgrep mot BARN? Spøk? Kan noen komme med en slik spøk for å eksemplisifisere hvorfor det er greit og hvordan det kan spøkes greit med? For jeg kommer ikke på noe nå.

Skrevet

Ekkelt, rett og slett.

• Liker 4
Skrevet

Ekkelt, rett og slett.

Som sagt: se an publikumet sitt. Alle tåler ikke at det spøkes med alt, og da kan man la være å dra akkurat de spøkene i deres nærvær.

• Liker 1
Skrevet

Nei, det der går forbi å se an sitt publikum. Eneste det måtte slått an hos er babyofrende satanister.

• Liker 1
Skrevet

Alt kan spøkes med, men kommer ann på publikum. Man tar ikke en headshot-spøk når man snakker med utøya-overlevende, men det ville vært noe helt annet å ta samme spøk med en kompis man sitter og spiller dataspill med.

• Liker 1
Gjest HunterLady
Skrevet

Alt kan jo spøkes med, og gjør nok det også.

Men personlig synes jeg jo ikke at alt er så moro.

Jeg synes ikke det er greit å spøke om dopmisbruk, fysiske/psykiske lidelser, overgrep mot barn og voldtekter.

Også må jeg adde "dead baby jokes". Overhodet ikke moro, men er fullt klar over at noen synes det.

Skrevet

Jo verre spøken er, jo mer morsom syns jeg den er.

Men nå er jeg typen til å le bort vonde ting.

• Liker 1
Gjest HunterLady
Skrevet

Jeg tror generelt at menn tiltrekkes "dead baby jokes" og lignende enn det kvinner gjør. Samtlige jeg kjenner som liker slik humor, er menn. Sammed med pedofili-vitsing.

Akkurat når det kommer til babyer og barn, så er nok vi kvinner generelt sett ganske så emosjonelle og nærtakende.

Gjest Maruwan
Skrevet (endret)

Jeg stemte at nesten alt kan spøkes med. Voldtekt og overgrep mot barn ser jeg ikke noe humoristisk i, spesielt ikke sistnevnte. Overgrep mot BARN? Spøk? Kan noen komme med en slik spøk for å eksemplisifisere hvorfor det er greit og hvordan det kan spøkes greit med? For jeg kommer ikke på noe nå.

Jobba på en barnefestival en gang, og så fikk jeg ei t-skjorte hvor det står med svære bokstaver "BARN ER BRA!". Jeg finner det morsomt at den t-skjorta er så inmari feil og at de som trykka den ikke ser at det ser fullstendig feil ut på en voksen mann. Ikke nok med det: Det var faktisk en pedo som blei ferska under den festivalen (en eller annen familiepsykolog), så det gjør jo bare t-skjorta enda morsommere (hadde sikkert på seg ei sånn t-skjorte han også, idet politiet hanka ham inn). Jeg syns generelt det er ustyrtelig morsomt med sånne ting som er ment i beste hensikt, men som bare blir totalt feil. Samme når folk synger hyllester til heroin i brylluper (Lou Reed - "perfect day").

Når jeg tenker på den t-skjorta og alt rundt så må jeg flire, drar den også gjerne fram i festlig lag. Men pytt sann, alle kan gjøre feil, sa den pedofile mannen og hjalp den nypulte dvergen opp på beina igjen.

P.S. Så klart kan man spøke om alt. Dersom man hele tiden skulle ta hensyn til mennesker som er hårsåre fordi de evt. har kjent noe på kroppen selv, så kunne man ikke en gang fortelle vitsen om de to tomatene som gikk over en vei. Finnes tross alt folk som har mistet noen i trafikken også.

Men enig med det som noen nevnte tidligere: Det gjelder å kjenne sitt publikum.

Endret av Maruwan
Skrevet

Jeg mener det meste kan spøkes med, men man må kjenne sitt publikum. Alt kan ikke spøkes med ovenfor alle.

• Liker 3
Skrevet

Nei, det der går forbi å se an sitt publikum. Eneste det måtte slått an hos er babyofrende satanister.

Nei. Du greier bare ikke å se det fordi DU synes det er forkastelig å spøke med slike ting. Ergo er det din innsikt, eller dine antenner, som kommer til kort. Selv om det er noen som drar spøker om alt, så betyr ikke det at vi er dårlige mennesker som kommer og voldtar deg og ungene dine om natta.

Jeg er forøvrig en av dem som ler av dead baby jokes. Eller vitser om homofile. Om blondiner og svensker. Jeg har to barn, jobber med mennesker og er godt utstyrt med både empati og moral. Selv om jeg kan le av pedofilivitser synes jeg pedofile handliger er horrible. Det er ikke sånn at jeg slår spøker om reelle situasjoner. Den dagen en kollega hadde kommet og slått en drøy spøk basert på en sak han hadde lest om i avisa hadde jeg glatt fortalt ham hvor usmakelig spøken hans var.

• Liker 2
Gjest Lady Di
Skrevet

Det er mye det vitses om som slettes ikke er morsomt. De spøkene om dødt barn og en sten. FY FAEN!

• Liker 3
Gjest Candy Pie
Skrevet

Synes man kan spøke om det aller meste :)

Men da må man gjøre det klart at det faktisk er en spøk

Også synes jeg ikke man skal gå på enkeltpersoner

AnonymBruker
Skrevet

I South Park spøkes det med alt dette og mer til over en lav sko i omtrent hver episode. Det er ikke alt jeg ler like mye av, men likevel er det noe med den naive streken og måten de gjør det på at jeg, uansett hva de spøker med, ikke blir forarget over det heller. Når jeg tenker over det er det i grunn ganske godt gjort å "erobre verden" med en slik serie selv om de helt sikkert har fått sin dose med kritikk.

Anonym poster: 731888ab7a67e69e951eb87b3ec6abda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...