Thelma Skrevet 9. juli 2012 #1 Skrevet 9. juli 2012 Vi har alt og lurer på om man kan ønske seg penger i gave? Evt gavekort i bank, penger til bryllupsreise??? Hva mener dere?
Amens Skrevet 9. juli 2012 #2 Skrevet 9. juli 2012 Vi har bodd sammen i snart 4 år så vi har stort sett alt vi trenger til husholdningen så ønskelister på Tilbords var ganske uaktuelt. Vi har sagt til de som spør at vi har det vi trenger og at de heller kan gi oss tilskudd slik at vi kan dra på en fin bryllupsreise. Til de som ikke vi gi penger så har vi sagt litt forkjellig. Ene onkelen min er musikk nerd og til han nevnte vi at ny platespiller kunne vert greit. Til svigerinna mi som er veldig aktiv har vi sagt sykler. Også videre. 1
Gjest "gjest" Skrevet 9. juli 2012 #3 Skrevet 9. juli 2012 Vel, ikke legg kontonummeret med i innbydelsen. 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #4 Skrevet 9. juli 2012 Synes det er helt greit. Men ikke om det er det eneste som står. Det er en del som synes det blir ubehagelig når det er så tydelig med verdien på gaven. Og så er det mange som liker bedre å gi penger om de føler de bidrar til noe mer enn sparekontoen. F.eks kan dere ønske dere bidrag til bryllupsreise, til husbygging, etc. Anonym poster: 18ec5bdef4f5a1a61972a5549df25bcf 1
Wonders Skrevet 9. juli 2012 #5 Skrevet 9. juli 2012 Det er godt med penger, til alle feiringer, ha noen dere stoler på ved gavebordet, som noterer sum i kort og tar pengene på seg så ingenting blir borte....
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #6 Skrevet 9. juli 2012 Vi har bodd sammen i snart 4 år så vi har stort sett alt vi trenger til husholdningen så ønskelister på Tilbords var ganske uaktuelt. Vi har sagt til de som spør at vi har det vi trenger og at de heller kan gi oss tilskudd slik at vi kan dra på en fin bryllupsreise. Til de som ikke vi gi penger så har vi sagt litt forkjellig. Ene onkelen min er musikk nerd og til han nevnte vi at ny platespiller kunne vert greit. Til svigerinna mi som er veldig aktiv har vi sagt sykler. Også videre. Dere ønsket dere SYKLER i bryllupsgave av svigerinnen deres? Glad jeg ikke er i familie med dere, det hadde jeg ikke hatt råd til. Anonym poster: d6cdb9f42b177dc613c5c72eaf6ea8cf 7
Gjest "gjest" Skrevet 9. juli 2012 #7 Skrevet 9. juli 2012 Vi har bodd sammen i snart 4 år så vi har stort sett alt vi trenger til husholdningen så ønskelister på Tilbords var ganske uaktuelt. Vi har sagt til de som spør at vi har det vi trenger og at de heller kan gi oss tilskudd slik at vi kan dra på en fin bryllupsreise. Til de som ikke vi gi penger så har vi sagt litt forkjellig. Ene onkelen min er musikk nerd og til han nevnte vi at ny platespiller kunne vert greit. Til svigerinna mi som er veldig aktiv har vi sagt sykler. Også videre. Svigerinnen din skal vær så god gi dere gaver til ca 12000kr altså. 2
Portvinpiken Skrevet 9. juli 2012 #8 Skrevet 9. juli 2012 Vi har alt og lurer på om man kan ønske seg penger i gave? Evt gavekort i bank, penger til bryllupsreise??? Hva mener dere? Mitt svar er ja. En kan ønske seg både gavekort og penger til et formål som bryllupsreise, sparing til ett eller annet osv. 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #9 Skrevet 9. juli 2012 Jeg synes det er en uting å ønske seg penger til brylllupsreise, men er det noe dyrt brudepar ønsker seg, som f eks sykler, peis, etc så er det greit. Jeg hadde aldri gitt penger til bryllupsreise. Anonym poster: 21e71166fe549cc6856a4ed07fd105f8
Portvinpiken Skrevet 9. juli 2012 #10 Skrevet 9. juli 2012 (endret) Jeg synes det er en uting å ønske seg penger til brylllupsreise, men er det noe dyrt brudepar ønsker seg, som f eks sykler, peis, etc så er det greit. Jeg hadde aldri gitt penger til bryllupsreise. Anonym poster: 21e71166fe549cc6856a4ed07fd105f8 Hvorfor ikke? Er ikke minner det beste man har den dagen man sitter på gamlehjemmet da? Vi har både peis og sykler og mere til. For ikke lenge siden var jeg ALVORLIG syk, og for oss er tiden sammen både verdifull og vi har lært å sette mer pris på fine opplevelser sammen enn nødvendigvis å bruke pengene på å male stuen i ulike farger hvert tredje år. Hvorfor ønsker noen da å IKKE gi det brudeparet selv ønsker seg mest og betyr mest for de? Hvem er du til å bestemme at en sykkel er bedre enn en opplevlese for livet med for eksempel en reise til Afrika og oppleve andre kulturer og enda en konsekvens; på turen støtte befolkningen med å være turist? Sykkelen er jo mer egoistisk spør du meg. Endret 9. juli 2012 av Portvinpiken 5
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #11 Skrevet 9. juli 2012 Synes det er bedre å sponse en opplevelse, som f.eks bryllupsreisen, eller til noe konkret, som f.eks kunst eller lignende, enn at det bare er penger som blir satt inn på kontoen. Synes derfor ikke så mye om at det bare blir oppgitt kontonr. Og ville gjerne hatt valget om å gi en ting eller penger. Ikke alle som er like komfortable med å gi penger i gave.. Anonym poster: 402b46745a1271f26e66059bdd5ff67e 1
Gjest GetOverIt Skrevet 9. juli 2012 #12 Skrevet 9. juli 2012 Jeg synes det er en uting å ønske seg penger til brylllupsreise, men er det noe dyrt brudepar ønsker seg, som f eks sykler, peis, etc så er det greit. Jeg hadde aldri gitt penger til bryllupsreise. Anonym poster: 21e71166fe549cc6856a4ed07fd105f8 Lurer også på hvorfor du mener dette er en uting? Vi har tenkt å ønske oss penger til bryllupsreise. Vi har jo alt annet vi trenger.
Amens Skrevet 9. juli 2012 #13 Skrevet 9. juli 2012 Dere ønsket dere SYKLER i bryllupsgave av svigerinnen deres? Glad jeg ikke er i familie med dere, det hadde jeg ikke hatt råd til. Anonym poster: d6cdb9f42b177dc613c5c72eaf6ea8cf Vi nevnte det til henne og noen onkler og tanter under en middag da vi var det i våres siden de ikke ville gi penger og vi ikke har noen ønskelister. De syntes det hørtes ut som en fin spleise-gave. Vi har ikke lyst ørten små gave av "nyttig" art, så vi har heller sagt litt større ønsker til grupper sånn at folk kan spleise om de absolutt ikke vil gi penger eller gavekort. 1
Amens Skrevet 9. juli 2012 #14 Skrevet 9. juli 2012 Svigerinnen din skal vær så god gi dere gaver til ca 12000kr altså. Jøss, 12000,- for sykler? Jeg så de hadde sykler til 1500,- stykke på XXL sport... Nei hun skal få slippe å blø 12000,- på gave til oss, men vi hadde satt pris på ett par billigere sykler som flere i failien hadde spleiset på 5
Gjest "gjest" Skrevet 9. juli 2012 #15 Skrevet 9. juli 2012 Jøss, 12000,- for sykler? Jeg så de hadde sykler til 1500,- stykke på XXL sport... Nei hun skal få slippe å blø 12000,- på gave til oss, men vi hadde satt pris på ett par billigere sykler som flere i failien hadde spleiset på Hadde dere ikke kunnet kjøpe dem selv da?
Amens Skrevet 9. juli 2012 #16 Skrevet 9. juli 2012 Hadde dere ikke kunnet kjøpe dem selv da? Jo vi har jo mest lyst til at vi skal få penger i gave slik at vi kan kjøpe slikt selv, men noen synes jo det er forferdelige greier å gi penger og insisterer på å kjøpe noe håndfast. For tiden er det litt uaktuelt å kjøpe slikt selv da mesteparten av det vi har til overs når lønningene kommer går rett på sparekontoen. 1
Frua Skrevet 9. juli 2012 #17 Skrevet 9. juli 2012 I mine øyne så er penger er noe en ønsker seg når man er konfirmant. Hvis man ikke trenger noe så synes jeg man kan si til gjestene at det ikke er nødvendig med gaver. 2
Gjest "gjest" Skrevet 9. juli 2012 #18 Skrevet 9. juli 2012 (endret) Hvis man har alt men slenger ut kontonummeret så blir det feil for meg, har man "alt" så trenger man jo ikke mer penger heller, og gjestene får jo ikke til å gjøre noe ut av gaven hvis de skal inn i nettbanken og overføre bare, liksom. Endret 9. juli 2012 av "gjest"
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #19 Skrevet 9. juli 2012 I mine øyne så er penger er noe en ønsker seg når man er konfirmant. Hvis man ikke trenger noe så synes jeg man kan si til gjestene at det ikke er nødvendig med gaver. Jeg er i utgangspunktet enig, bortsett fra to ting: 1. Folk gir gjerne gave uansett. Sånn er det bare. Og da er det greit å faktisk oppgi hva man ønsker seg, så man slipper å ende opp med deler til 30 ulike serviser, festlig brukskunst bare en blind mann med langt fremskreden psykose kunne likt, og ymse slikt... 2. Hvis man bare skal ønske seg ting en virkelig _trenger_ så ryker mange av de vanlige bryllupsgavene også. De fleste trenger ikke nytt servise noe mer enn de trenger en safaritur til Afrika. Men begge er veldig fine å ha. Anonym poster: e3caac96bb4079ecfc10954ef602f0f5 4
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #20 Skrevet 9. juli 2012 Hadde dere ikke kunnet kjøpe dem selv da? Alt kan jo i utganspunktet kjøpes selv ;-). Men når folk ikke vil gi pengegaver eller gavekort, så er det jo naturlig at man spesifiserer en ting da. Hvordan i alle dager skal man ellers gjøre det hvis man ikke kan si man ønsker seg en "ting", penger eller gavekort?? Anonym poster: cf541990c0d3d8efdf27f975d89e8275
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå