bhdk Skrevet 9. juli 2012 #1 Skrevet 9. juli 2012 Hei alle sammen! Trenger litt råd og tips fra dere der ute. Startet i januar med trening, og har klart å gått ned 17 kg til nå. Bytter ut noen måltider med NOKA, både sjokoladeshake og andre måltider. Føler ting har stoppet litt opp nå. Om det er at jeg har fått mer muskler eller om jeg bare ikke går ned i vekt, det vet jeg ikke. Vekta stopper nå på 78 kg, og jeg er veldig stolt over det. Jeg vil ned til 65 kg, er 172 cm høy. Trener alt fra 4-6 ganger i uken, men begynner å lure på om jeg må variere treningen min mer. Min treningsplan ser slik ut; Mandag: oppvarming på mølla, 10 min. 3x3 i 4 min på mølla med 11 % motbakke og 5,5 hastighet. ØKT 2: Pump, med vekter osv (gruppetime). Onsdag: Samme kondisjonsøkt som på mandag, pluss spinning på kvelden Torsdag: Samme kondisjonsøkt som på mandag, + litt styrke. Fredag: Jogging på tredemøllen, 30 min + litt gåing med 10 % motbakke. PUMP på kvelden.. Nå som senteret mitt har stengt på lørdager og søndager så får jeg ikke trent de dagene. Går mye turer osv med hunden.. Som dere kanskje ser så er treningsopplegget mitt ganske lite varierende, men jeg trives veldig godt med det. Kjenner jeg at jeg kan gi mer på treninga så gjør jeg det også. Er det noen her inne som har noen tips til meg, hvordan jeg kan få vekta til å gå enda mer ned? Mer styrke? Mer kondis/annen type trening? Vet også at det er mange som missliker NOKA diettene, men jeg trives veldig godt med det. Både magen og fordøylesen min er totalt forandret etter at jeg startet på det, er ikke like oppblåst og klarer å gå på do.. TIPS TAS IMOT MED GLEDE! :D
Gjest foremma Skrevet 9. juli 2012 #2 Skrevet 9. juli 2012 Når man når et platå er det viktig å finne noe nytt å gjøre. Et platå betyr som oftest at kroppen er så vant til det du gjør, at det ikke er utfordrende nok.
Que Skrevet 9. juli 2012 #3 Skrevet 9. juli 2012 Du burde nok gjøre et forsøk på å endre litt på opplegget ditt ja.. Er ikke sikkert det er så mye som skal til heller;) Kan hende det hjelper å bare endre på rekkefølgen du gjør ting også... Kanskje du kan spørre om hjelp/veiledning på treningssenteret der du trener?
Gjest *Maja* Skrevet 10. juli 2012 #4 Skrevet 10. juli 2012 (endret) Hva som avgjør vekttap er kaloriene du putter i deg. Trening er med på å øke forbrenningen og strammer deg opp, men det er maten som til syvende og sist avgjør om du går ned. Jeg ville kuttet ut alle disse NOKA greiene og heller puttet i meg mat som kroppen klarer å nyttigjøre og som vil gi deg fordeler på trening. Mye proteiner fra kylling, fisk, svin etc er supert. Hold deg til trege karbs fra grønnsaker/Ryvita/grove kornprodukter. Få i deg litt frukt og sunt fett fra oljer og nøtter. Endret 10. juli 2012 av *Maja*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå