Gå til innhold

Tips til sunn lunsj!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Om det er flere enn meg som sliter med å finne lunsj, så har jeg et veldig bra tips! Prøv mager kesam med agave nektar over, det smaker utrolig godt. Fun light-saft smaker også godt, men da blir det mer dessert føler jeg :)

Videoannonse
Annonse
Gjest barista
Skrevet

Elsker mager vaniljekesam! :-)

Wraps er også sunt og godt.

• Liker 1
Gjest Vinglepetra
Skrevet

Mager vaniljekesam med frosne blåbær som har blitt tint i kjøleskapet er også kjempe godt :)

Mager kesam med eksotisk frukt(f.eks papaya, mango, melon) er også en slager hjemme hos oss.

Gjest Hannee
Skrevet

Gode tips her inne :)

Jeg liker å spise havregrøt til lunsj, sunt og godt!

Skrevet

Gode tips her inne :)

Jeg liker å spise havregrøt til lunsj, sunt og godt!

Ah, havregrøt har blitt min faste frokost<3 og jeg som hatet det før.. Veldig godt med blåbær på!

Skrevet

Fun light er da ikke sunt. Ikke godt heller. Jeg fatter ikke hvorfor folk her inne insisterer på å spise mager kesam med fun light på, det gjentas jo ustanselig og virker bare ekkelt. Kesam med bær, frukt og nøtter er godt.

Sorry, måtte bare si det.

• Liker 4
Gjest Ludovie
Skrevet

Enig med Fresi. Og hva med grønnsaker? I mitt hode er en sunn rett en rett som inneholder en god del grønnsaker. Det kan f.eks. være ulike typer salater (f.eks. basert på linser, byggryn, quinoa, eller lignende), det kan være en omelett fylt med diverse grønnsaker, eller en gryte eller suppe med masse grønnsaker i, eller fisk med grønnsaker til. Eller noe helt annet som inneholder masse grønnsaker.

Og når det gjelder agavenektar, er det godt mulig at det er bedre for kroppen enn f.eks. hvitt sukker. Men direkte sunt er det vel neppe. (Og Fun Light er så definitivt ikke sunt - på ingen som helst måte. Snarere tvert imot, vil jeg si.)

• Liker 3
Skrevet

Fulkorspasta med en halv kyllingfillet og brokkoli :sikle:

Gjest Hannee
Skrevet

Kanskje tråden da bør deles og det bør være en egen tråd for lunsj som ikke er kjempeusunt eller godteri?

• 2 uker senere...
Skrevet

Tja, vil nå ikke si at fun light er spesielt usunt, selv om det ikke er noe næring i det. Diskusjonen om det er sunt med kunstige søtningsmidler er en annen sak, men kalorimessig er det jo ikke noe galt med det. Og mager kesam med fun light ER godt!:D

Da jeg startet denne tråden, mente jeg sunn lunsj som i mat man trygt kunne spise om man passet vekta, ikke nødvendigvis mat som absolutt må inneholde masse grønnsaker. Finnes da andre sunne matvarer enn grønnsaker som funker som gode alternativer til de tradisjonelle brødskivene :)

• Liker 1
Gjest Hannee
Skrevet

Er også veldig fint med sånne alternativer som mager kesam med fun light for oss allergikere. Jeg kan ikke spise rå grønnsaker eller frukt, så å knaske på litt gulrøtter som snack eller lunsj er ikke et alternativ. Kan koke og steke da :)

Gjest BabyBlue
Skrevet

Pleier å lage en salat med kinakål, gulrot som jeg skreller av med potetskreller eller ostehøvel, solsikkekjerner, eple, tomat og en dressing av bittelitt sursøt saus blandet med eplecidereddikk. Er akkurat sånn salat som er godt ved siden av kinamat, men jeg synes den er kjempegod alene. Sunt er det også =)

Skrevet

Kan vera at det er noko eg ikkje har skjønt, men kesam med fun light oppi? Altså kesam (sånn liksom-rømme-greier) med saft oppi???

Gjest Pheel
Skrevet (endret)

I dag blir det pennepasta med ruccolasalat og Apetina fetaost + litt rødløk (til middag, hehe), men er jo en fin lunch man kan ta med på jobb e.l siden den skal spises kald. :-)

Ellers er det uendelig med andre typer salater en kan variere i, med svinekjøtt, tacovarianter, med spekeskinke eller kylling.

Ellers er kesam, naturell yoghurt eller cottage cheese godt om en blander det med noe.

- F.eks jordbær eller usukret jordbærsyltetøy.

- Banan, mandler, linfrø.

- Müsli, rosiner og biter av kiwi.

- Eplebiter og et dryss kanel.

Endret av Pheel
  • Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Kan vera at det er noko eg ikkje har skjønt, men kesam med fun light oppi? Altså kesam (sånn liksom-rømme-greier) med saft oppi???

Haha, ja, det smaker faktisk veldig godt. Nesten som en dessert. Da jeg smakte det første gang tok jeg en LIIITEN porsjon for jeg tenkte at det kunne umulig smake godt, men det var godt altså!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...