AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #1 Skrevet 9. juli 2012 Nå kjenner jeg at jeg er litt lei av sex. Vi har hatt sex hver dag de siste 3 ukene, og det begynner å bli kjedelig. "Gleder" meg til en ukes pause nå. Burde jo ikke være sånn da men. Flere prøvere som blir dritlei sex i perioder? Hva gjør dere for å "gidde" å fortsette? Vet jeg høres i overkant negativ ut her, hehe! men vanligvis så holder det mer enn nok for meg å gjøre det 2-3 ganger i uken, men at det da er spontant. Nå er det litt sånn: "Ja, neidaså... vi får vel sette i gang igjen så vi ikke mister en sjanse til å bli gravide.." Ikke akkurat sexy. Prøvde faktisk å krydre litt med leketøy her om dagen også, men det ble bare komisk. Vi begynte begge å le, og nå er vi "der" liksom, at det blir mer humor enn lidenskap. Begynner å fnise og le uansett hva vi gjør for å "spice ting opp". Sexpause kanskje? Dere som har holdt på lenge, hvordan holder dere uuuut all denne sexen? :gjeiper: Anonym poster: 6543492d01af19aa5f7f9fffcc882689
Rhiannon Skrevet 9. juli 2012 #2 Skrevet 9. juli 2012 Var ikke prøver så lenge, men kjenner meg igjen i det du skriver... Mensuka ble etterhvert ganske kjærkommen, for å si det sånn. Nå holdt ikke vi på hver dag da...
Mafalda Skrevet 9. juli 2012 #3 Skrevet 9. juli 2012 Men det er da ikke nødvendig å ha sex hver dag, er det? Det holder da med annenhver dag fram til midt i syklusen, og etter det så ofte som man føler for?
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #4 Skrevet 9. juli 2012 Hehe! Har aldri gledet meg så mye til mensen/ikke-mensen før. :gjeiper: Føler meg jo superteit! Det skal jo være fint og flott og alt det der, men nå så er det litt som en jobb. "Legg deg ned, så fikser jeg dette. Snart ferdig. Ja, du kan komme nå, trenger ikke holde igjen. Flott. Natta!" Åh romantikken! Anonym poster: 6543492d01af19aa5f7f9fffcc882689 1
Veronica W Skrevet 9. juli 2012 #5 Skrevet 9. juli 2012 Her har vi bare sex jevnt og trutt hver 2-3 dag gjennom hele syklusen.. men merker det fort blir litt sånn; nå må vi ha oss bare for å bli gravid ja.. ikke lidenskap alltid, men bare en jobb jaja!
Gjest Iah Skrevet 9. juli 2012 #6 Skrevet 9. juli 2012 Man kan jo ikke bli gravid gjennom hele syklusen, så ser ikke helt poenget i å ha sex hver dag i tre uker dersom man ikke har lyst.. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #7 Skrevet 9. juli 2012 Men det er da ikke nødvendig å ha sex hver dag, er det? Det holder da med annenhver dag fram til midt i syklusen, og etter det så ofte som man føler for? Jeg er så usikker på når jeg har eggløsning, så vi har gjort det hver dag. Eggløsningstesten funka ikke, så vi har bare kjørt på for å ikke misse eggløsning uansett. Men det er kanskje ikke nødvendig.. Anonym poster: 6543492d01af19aa5f7f9fffcc882689
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #8 Skrevet 9. juli 2012 Man kan jo ikke bli gravid gjennom hele syklusen, så ser ikke helt poenget i å ha sex hver dag i tre uker dersom man ikke har lyst.. Nei, men jeg vet ikke når jeg har eggløsning. Sist gang så ble jeg gravid 3 dager etter mensen var ferdig, var på dag 9 eller noe slikt. Anonym poster: 6543492d01af19aa5f7f9fffcc882689
Mafalda Skrevet 9. juli 2012 #9 Skrevet 9. juli 2012 Jeg er så usikker på når jeg har eggløsning, så vi har gjort det hver dag. Eggløsningstesten funka ikke, så vi har bare kjørt på for å ikke misse eggløsning uansett. Men det er kanskje ikke nødvendig.. Det blir jo litt dumt hvis dere fullstendig mister lysten av det... Og siste uka før mensen kan dere i alle fall roe ned med god samvittighet- lite sannsynlig at dere misser noe da. Men jo, det er klart at tanken om at vi "må" ha sex ikke er verdens mest sexy. Men som sagt har vi tenkt at det holder med annenhver dag. Så fullstendig lei av sex har vi ikke blitt... ennå, i hvert fall
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #10 Skrevet 9. juli 2012 Jeg er så usikker på når jeg har eggløsning, så vi har gjort det hver dag. Eggløsningstesten funka ikke, så vi har bare kjørt på for å ikke misse eggløsning uansett. Men det er kanskje ikke nødvendig.. Anonym poster: 6543492d01af19aa5f7f9fffcc882689 Når du skriver at "eggløsningstesten ikke funka", hva mener du da? Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt en haug med eggløsniningstester og testa hver ettermiddag fra mensen slutter til mensen begynner igjen den første syklusen. Mest sannsynlig kommer du til å finne eggløsningen da, i tillegg til å se hvordan utslaget på eggløsningstestene forandrer seg i løpet av syklusen (lærdom til senere sykluser). I tillegg ville jeg begynt å lete etter tegn på eggløsning, feks. i sekretet. På www.pernille.info/cervixsekret finner du info om hvordan du gjør det. Når man vet hva man skal lete etter er den ofte ikke så vanskelig å finne tegn på at eggløsningen er rundt hjørnet. Jeg registrerer at mange bruker som grunn til å ikke teste etter eggløsning at de ikke ønsker å stresse med det, men for meg er det mye mer stress å gå rundt å ikke vite. Jeg ville iallefall blitt sprø av å humpe hver dag kun for å lage en baby Anonym poster: 8c9068cfc6109aeaf54bc9eec9ec6626
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #11 Skrevet 9. juli 2012 Når du skriver at "eggløsningstesten ikke funka", hva mener du da? Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt en haug med eggløsniningstester og testa hver ettermiddag fra mensen slutter til mensen begynner igjen den første syklusen. Mest sannsynlig kommer du til å finne eggløsningen da, i tillegg til å se hvordan utslaget på eggløsningstestene forandrer seg i løpet av syklusen (lærdom til senere sykluser). I tillegg ville jeg begynt å lete etter tegn på eggløsning, feks. i sekretet. På www.pernille.info/cervixsekret finner du info om hvordan du gjør det. Når man vet hva man skal lete etter er den ofte ikke så vanskelig å finne tegn på at eggløsningen er rundt hjørnet. Jeg registrerer at mange bruker som grunn til å ikke teste etter eggløsning at de ikke ønsker å stresse med det, men for meg er det mye mer stress å gå rundt å ikke vite. Jeg ville iallefall blitt sprø av å humpe hver dag kun for å lage en baby Anonym poster: 8c9068cfc6109aeaf54bc9eec9ec6626 Feil i link. Riktig link er: http://pernille.info/cervixsekret.htm Anonym poster: 8c9068cfc6109aeaf54bc9eec9ec6626
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #12 Skrevet 9. juli 2012 Har sånn elektronisk test, men tror den er ødelagt, for fikk bare feilmelding. Eller så er jeg sabla dårlig på å forstå bruksanvisning. :gjeiper: Takk for tips Er livredd nå for å gå glipp av eggløsning, for da har jeg "slitt" meg igjennom rundt 20 ligg denne mnd for ingenting. Hahahaha!! Anonym poster: 6543492d01af19aa5f7f9fffcc882689
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #13 Skrevet 9. juli 2012 Har sånn elektronisk test, men tror den er ødelagt, for fikk bare feilmelding. Eller så er jeg sabla dårlig på å forstå bruksanvisning. :gjeiper: Takk for tips Er livredd nå for å gå glipp av eggløsning, for da har jeg "slitt" meg igjennom rundt 20 ligg denne mnd for ingenting. Hahahaha!! Anonym poster: 6543492d01af19aa5f7f9fffcc882689 Bare hyggelig Anbefaler å kjøpe testene på www.billige-tester.no . Jeg kjøper strimmeltestene, og de funker fint. Haha, "slitt" deg gjennom 20 ligg ja. It's a hard life Anonym poster: 8c9068cfc6109aeaf54bc9eec9ec6626
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #14 Skrevet 9. juli 2012 Etter tips herfra så har jeg faktisk kjøpt graviditetstester derfra. Superpraktisk å ha 15 tester liggende liksom :gjeiper: Blir til at man tester litt oftere enn vanlig, hehe! Men får vel investere i noen eggløsningstester også hvis ikke jeg snart forstår bruksanvisningen på denne digitale greia. Ja, livet er hardt. I går så latet jeg først som om han skulle få slippe. Jeg bare: "Natta!" Han: "Åh? Natta da! *lettet tonefall*" Jeg: "Hahahaha! Særlig!! Vreng av deg!" Stakkars mann. Han vet ikke hva som traff han. Anonym poster: 6543492d01af19aa5f7f9fffcc882689
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #15 Skrevet 9. juli 2012 Man skal vel helst ikke ha sex hver dag, annenhver dag er vel det anbefalte i eggløsningsperioden. Om du ikke vet når det er så er fortsatt annenhver dag det anbefalte, for at svømmerne skal være sterke. Jeg vil jo si at første uke og siste uke ifbm menstruasjon bør være nokså greit å ta litt pause i? Eller? Anonym poster: 87bad2a2acd689bdcc7186495f360340
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #16 Skrevet 9. juli 2012 Jeg har blitt gravid første uke etter menstruasjon før, så det er visst ikke helt sikkert. Leste ett sted at det bare er en myte at man må "spare" på svømmerne. Anonym poster: 6543492d01af19aa5f7f9fffcc882689
tr.heimspia83 Skrevet 9. juli 2012 #17 Skrevet 9. juli 2012 Haha. Må le litt siden jeg kjenner meg litt igjen i det du skriver Vi hadde sex hver 2 dag og når eggløsningstesten viste spott on så ble det hver dag i 3 dager Ble litt slik robotisk enkelte dager ja... For min del så har jeg en samboer som bare elsket den perioden i.o.m at han har en sterk sexdrift og gjerne kan ha sex flere ganger pr. dag om han hadde kunnet (eller rettere sagt om jeg hadde hatt så lyst akkurat nå). Jeg hadde null sexlyst fra uken etter jeg ble gravid + div. soppinfeksjoner. Så det ble lite sex på han de første 4 mnd i svangerskapet. Nå klarer jeg og har lyst omkring 2 ganger i uken Da er det bare å stille opp litt med tunga eller ei hånd noen andre dager i uka. Ikke optimalt for gubben, men han skjønner at det kun er i en periode nå. Når fødselen er over og jeg har grodd nedentil, vil kanskje ting bli "normalt" igjen Du får bare prøve å gjøre det beste utav det. Og sex hver 2 dag skal holde i massevis i.o.m at sædcellene lever så lenge i deg Tips: Kjøp en skikkelig digital ClearBlue eggløsningstest. Der ser du en smily om det er eggløsnings-tid, så man ikke spekulerer med de billige stripene
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #18 Skrevet 9. juli 2012 Jeg har så ustabil syklus fortiden så her kjører på vi med sex annenhver dag frem til mensen. Prøvde å teste med EL tester, men den viser en sterk og en svak strek hver gang tr.heimspia83: Hvor fikk du kjøpt digital ClearBlue?? Hørtes genialt ut. Anonym poster: d2aacaa2bf71de71e513761bad89bfd6
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #19 Skrevet 9. juli 2012 Prøvde å teste med EL tester, men den viser en sterk og en svak strek hver gang Hvis du ikke får utslag på testene og samtidig har ustabile sykluser kan det hende at du ikke har eggløsning. Har du vurdert temping? Anonym poster: a4ab3bf347ca3c7d7e409c2a55b7b3df
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #20 Skrevet 9. juli 2012 Hvis du ikke får utslag på testene og samtidig har ustabile sykluser kan det hende at du ikke har eggløsning. Har du vurdert temping? Anonym poster: a4ab3bf347ca3c7d7e409c2a55b7b3df Har tenkt det er veldig stress. Men må en ikke ha eggløsning hvis en har mensen da? Anonym poster: d2aacaa2bf71de71e513761bad89bfd6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå