Gå til innhold

To forlovere

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan fungerer det da tro? Klarer ikke (og vil ikke) velge mellom mine bestevenninner!

Anonym poster: 33d082a087bccfe27ff5b82a4616789f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror da at rent offisielt så vil den ene bli forlover og den andre bli brudepike, siden bare et vitne skal signere forlovererklæringen for hver side. Har selv vært brudepike i et bryllup hvor mannen hadde tre forlovere, og bruden da hadde en forlover og to brudepiker, så det går an :)

Skrevet

Om du er usikker på hvem som skal gjøre hva så kan dere enkelt og greit trekke lodd så er det ingen som føler seg bortvalgt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå kan flere signere også! Nye regler! :)

Anonym poster: 1472930fc14808b902c4a316f51784d0

AnonymBruker
Skrevet

Men kan de begge sitte foran og ha oppgaver i kirken? På bilder? Hva med bordsettingen? Mange spørsmål rundt dette kjenner jeg. Hadde vært fint med svar fra noen som med samme problemstilling... Ts

AnonymBruker
Skrevet

Nå kan flere signere også! Nye regler! :)

Anonym poster: 1472930fc14808b902c4a316f51784d0

Så flott :-). Hvor står de nye reglene?

Anonym poster: becc24dc6fc689eed3dffcf8a1f4f8bf

Skrevet

I fjor var jeg forlover til ei av mine beste venninner. Hun klarte heller ikke å velge mellom meg og en annen venninne og vi ble dermed to forlovere. Vi planla utdrikningslag sammen (og delte dermed utgiftene), var med på å se etter brudekjole sammen med bruden, hadde planleggingskvelder, overnattet sammen på hotell (betalt av bruden) kvelden før bryllupet, var hos frisøren sammen pluss at vi begge satt framme i kirka under vielsen. Vi holdt også felles tale under middagen selv om vi ikke kjente hverandre fra før. Det hendte også at vi deltok på ulike ting med bruden eks. finne sko, veske, bordpynt ol. Vi er forøvrig blitt veldig gode venninner etter den felles forloveroppgaven.

Det var imidlertid bare jeg som signerte på papirene. Dette var helt tilfeldig og kunne like gjerne vært den andre forloveren. Hun var bortreist da papirene kom, dermed ble det jeg som signerte. I praksis var vi derfor fullverdige forlovere begge to, selv om det nok i teorien kun er jeg som står oppført som forlover på papiret. Dette har ingen betydning verken for oss eller bruden, det var uansett gøy å dele på oppgavene pluss at bruden slapp å velge mellom to gode venninner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått beskjed hos skatteetaten at jeg kan ha to forlovere som begge signerer hver sin erklæring. Dette fikk jeg skriftlig svar på i april i år.

Skrevet

Jeg hadde to forlovere, hadde vært komplett umulig å velge. Vi er et trekløver og er selvsagte forlovere for hverandre, så når det gjelder signeringen går dette på rundgang. I vår kirke sitter brudeparet på en side og forloverene på motsatt side under hele vielsen, så det var ingen problemer at jeg hadde to og mannen en forlover. Begge ordnet med slør og slep, men kun ene hadde naturlig nok buketten min.

Vi hadde små langbord med 4 på hver side, så ene forloveren min satt ved siden av meg og den andre rett ovenfor. Hadde jeg ikke kunnet ha begge så nært hadde jeg latt den forloveren som ikke tok buketten min (evt den som ikke satt ved siden av meg i kirka om det er aktuelt) sitte ved siden av meg under festen.

De arrangerte utdrikningslag sammen og holdt tale sammen. Ene forloveren min skal gifte seg i august, og vi to andre planlegger også nå alt sammen. Er faktisk veldig greit å være to om det, man slipper å gjøre alt selv og man får andre synspunkter på ting enn kun sitt eget.

I mine øyne var de forresten mine likeverdige forlovere begge to selv om kun den ene signerte papirene :)

AnonymBruker
Skrevet

Men kan de begge sitte foran og ha oppgaver i kirken? På bilder? Hva med bordsettingen? Mange spørsmål rundt dette kjenner jeg. Hadde vært fint med svar fra noen som med samme problemstilling... Ts

Akkurat det bestemmer dere selv! Det finnes ingen lover for hvordan et bryllup skal være, klart det finnes skikk og bruk, men de må man ikke følge, det er valgfritt. Så gjør det sånn som dere føler for det. Eventuelt så kan dere velge at den ene gjør noe og den andre gjør noe annet, det er jo opp til DERE. I kirka så kan dere avtale med presten hvordan dere vil gjøre ting.

Når det gjelder signering av papirene så vet jeg ingenting..har ikke bryllupsplaner nå.

Lykke til! :)

Anonym poster: c31d9cc0e2b54f484d89d2d8fbea8507

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg kommer selv til å velge to forlovere, da jeg også ser det helt umulig å velge den ene fremfor den andre. Men min kjære vil bare ha en forlover (jeg prøver å få han til å velge broren sin også), da jeg kanskje synes det vil se litt rart ut hvis jeg skal ha to forlovere, og han bare èn?

Et litt oft spm også.. Har tenkt litt på at jeg vil ha en mening i hva slags kjole forlverene skal ha i bryllupet, hva er vanlig med tanke på om jeg skal være med å betale dette siden jeg har meninger om hvilken kjole man skal velge?

Skrevet

Jeg kommer selv til å velge to forlovere, da jeg også ser det helt umulig å velge den ene fremfor den andre. Men min kjære vil bare ha en forlover (jeg prøver å få han til å velge broren sin også),

...hvorfor i ALLE dager prøver du å bestemme hvem han skal ha som forlover!?

Anonym poster: 05eb05fa8b954a47c8803c79d0398ec3

Skrevet

Så flott :-). Hvor står de nye reglene?

Jeg har også fått beskjed fra Folkeregisteret om at en kan ha to forlovere. Jeg vet ikke noe om hvor det står, men jeg spurte og fikk til svar at det går fint. Begge signerer hver sin erklæring fikk jeg til svar. Både skriftlig da jeg sendte mail, og muntlig da jeg var der og dobbeltsjekket.

Skrevet

Jøie meg for en kraftig reaksjon.. Jeg prøver virkelig ikke å bestemme (!) men jeg har sagt at jeg skal ha to forlovere, og spurt om han har lyst til å ha sin bror pluss bestekamerat, mulig jeg skrev litt feil men det skal da ikke ha noe å si.. Alt i alt er det jo selvfølgelig HAN som bestemmer SELV, men jeg må få lov til å si hva jeg mener også vettu :sprettoy: Folk oppfatter tydeligvis ting forskjellig :closedeyes:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...