Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Studerer til en bachelorgrad innen et helsefaglig yrke.

Går nå siste året på studiet og har hatt tilsammen 6 måneders relevant praksis (inkludert sommerjobb fra tidligere år).Jobber nå et tilsvarende sted, som er vanlig arbeidssted for dem med denne utdanningen. Tittelen er vikar/ekstrahjelp.Har skrevet under "Avtale om kortvarig arbeidsforhold".

I tidligere sommerjobb på tilsvarende steder har jeg hatt 145 kr.timen. Nå har jeg bare 120 kr. og en annen jeg jobber med har bare 100,-kr timen.selv om hun også snart er ferdig utdannet og har arbeidserfaring fra før.

Er dette lovlig/vanlig?

Har jobbet på dette stedet ca. 4 dager i uken siden begynnelsen av mai (fra ca.kl 09.00 til 16.00) men har enda ikke fått utbetalt lønn, trass i purringer. Sjefen sier han skal ordne det men ingenting har skjedd og dette er nå over 1 uke siden.

Hvor lenge er det rimelig å vente?

I dag morges var jeg syk og måtte melde i fra at jeg ikke kunne komme på jobb i dag.

Har egentlig fri i morgen, men ble spurt om å jobbe da - siden jeg er syk i dag og "Vi er så få på jobb" som han sa.

Er dette lov? (Mener å ha lest at endring av fridager skal skje lengre tid i forveien).

Er dette en sjef som går utenfor vanlige lover/regler og tariff?

Hva ville dere gjort?

Anonym poster: bc6112114cd3c5be67f349c0d3113c19

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er jo greit at man blir spurt om å jobbe dagen etter med forbehold om at man da er frisk dersom det er deltid. Men kombinasjonen sen/ingen utebetaling av lønn og relativt dårlig får det til å høres ut som om dette er et arbeidssted man bør styre unna.

Anonym poster: 60cc8df1c620dfa41a843fcaa2b27c2c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...