Solskinnsbolla Skrevet 9. juli 2012 #1 Skrevet 9. juli 2012 vi blir helt styrt av vårt barn på 3,5 år. jeg føler jeg knuses snart. vi føler oss styrt og manipulert i alle retninger.det er hyl og skrik fra ende til annen, mannen min er kjempe flink til å krangle og lage dårlig stemning med barnet vårt innimellom og jeg er drita lei av å si i fra at han må slutte med dette og hvordan han heller skal reagere. barnets aktivitetsnivå er langt over normalen. hans utholdenhet og stahet er som en murvegg. han er grunne til at vi flytter til andre siden av byen for å få hage. selv om mannen min også kan hause opp stemningen her, er det langt ifra bare han som er årsaken til hyl og skrik og trass-bare for å understreke det. vårt andre barn er rolig, tålmodig og stille og når eldste setter igang med hyl og skrik, blir h*n redd og starter også å grine. jævla god regnsommer alle sammen.
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2012 #2 Skrevet 9. juli 2012 tror dee trenger familierådgiving. kontakt familivernkontoret for råd,det kann ikke bli verre iallefall
andy capp Skrevet 9. juli 2012 #3 Skrevet 9. juli 2012 Høre ut som dere har en jobb å gjøre i forhold til grensesetting. Først av alt må dere voksne bli enige om hva som er greit og ikke greit, deretter må dere bli enige om hvordan dere håndterer ikke grei oppførsel. Dere må stå sammen i tykt og tynnt, det nytter ikke om barnet finner ut at den ene er mer ettergivende enn den andre. Dette gjelder også der dere kanskje er uenige i prisippet, men da er det første talers ord som gjelder. Ikke gå imot det den andre har sagt. Om det er typisk sutring har jeg hatt god effekt av å "ikke høre" når dette slår til. Vis tydelig at dere ikke hører på barnet når det er typisk sutring og trass. Unger er veldig opptatt av å få oppmerksomhet, da slår det ofte feil ut om de får oppmerksomhet for feil type oppførsel. Det jeg gjorde var å si at ørene mine ikke fungerte når de sutret og trasset, og deretter fortsatte med mitt. Det gikk ikke lang tid før de forsto at de kom lengre ved å oppføre seg pent, spørre oent og ta nei for et nei. Men det aller viktigste er at dere foreldre først snakker sammen og blir enige om holdninger og fremgangsmåte.
What Skrevet 9. juli 2012 #4 Skrevet 9. juli 2012 Vi har også ei som kan bli rimelig sint og trassig og hyler vilt. Man burde vel ikke starte på krangler med barn som er slik, men jeg merker selv at jeg er lite tolerant ifht en slik oppførsel. Man må vel se an situasjonen ifht hva man burde gjøre, men er skrikingen grunnløs har jeg bedt henne sitte på rommet og skrike seg ferdig. De kan jo blio veldig fortvilet om ikke ting går som de vil, men begynner man å diskutere blir ting ofte verre. Jeg prøvde en ny taktikk her en dag og sa at jeg skjønte hun ble sint og lei seg osv. Prøvde å vise at jeg forsto og da roet hun seg fortere. Hvis ikke mannen din vil endre på sin taktikk er jeg enig i at dere burde kontakte en familierådgiver. Det er gratis tilbud i kommunene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå