Gå til innhold

Vanskelig katt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en sterilisert hunnkatt som ikke står særlig høyt i kurs om dagen...

Ble vekket av skraping på døra klokka halvfire i dag morges. Så langt så greit: katta vil ut.

Jeg snubler meg ned i første etasje, åpner verandadøra og begynner lokkingen. Neida - pus er sær og har et ambivalent forhold til gardiner eller noe(?), så det blir da å gjemme seg bak sofa.

Videre må jeg trekke sofa ut for å få katt ut, hvorpå hun løper ned i kjellerstua. Jeg løper etter og hun opp igjen, og setter seg i gangen. Bikkja ser døra til veranda som står åpen og ser sitt snitt til å løpe ut istedenfor. Begynner å bjeffe litt så minst én nabo våkner, men kommer heldigvis fort inn igjen. Jeg går ut i gangen for å prøve og få katta ut en annen vei, men da er det på med ny gjemmerunde bak sofa. Jeg er nå på bristepunktet av irritasjon og banner og sverter. Mannen våkner og lurer på hva pokker som skjer, jeg knurrer mens jeg mumler "jævla møkkakatt" og tramper opp på soverommet. Tydeligvis har mannen mer kustus på katta enn meg, og kommer opp ett minutt etterpå etter et vellykket stunt hvor pus endelig gikk ut.

Vet ikke hva jeg skal gjøre med den merkelige katten. Er ikke første gang hun oppfører seg slik, og nå er hun 14.

Tror jeg bare trengte å få ut litt frustrasjon, for akkurat nå er jeg mer glad i brunsneglene i hagen...

Anonym poster: 77c81657ffeb04858d5d4fc325afddfb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde du likt det hvis en person 10 ganger så stor som deg hadde løpt etter deg, morragretten og jævlig ?

Anonym poster: 3a6c0f31c24a2b795ac3648ab885e48c

• Liker 4
Gjest Bobler
Skrevet

Kjøp kattedør.

Evt ørepropper.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde du likt det hvis en person 10 ganger så stor som deg hadde løpt etter deg, morragretten og jævlig ?

Anonym poster: 3a6c0f31c24a2b795ac3648ab885e48c

Hvis mitt høyeste ønske her i livet var å komme ut, ville jeg vært takknemlig og løpt ut døra. Spesielt hvis jeg hadde bodd sammen med vedkommende såpass lenge at jeg VISSTE han ikke var ute etter å ta meg.

Og det hele begynte da ikke med at jeg løp etter pus, men holdt døra åpen...

Anonym poster: 48a7c727a7c7b714c3354674f0994f36

AnonymBruker
Skrevet

Det virker som om din samboer gjør noe riktig, mens du gjør det galt. Hva med å spørre hva han gjør? Eller la han slippe ut katten om natten?

Anonym poster: 6886b82bdc04f4ca55f175a363f42523

• Liker 1
Skrevet

Har hatt det akkurat som deg og kjøpte derfor katteluke. Nå ordner pus alt sånt selv. Han er forresten litt sur for at jeg har eliminert grunnen hans til å mase om natta :fnise:

Skrevet

Kanskje pus egentlig bare ville ha litt nattlig oppmerksomhet fra deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...