Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skal man stå på vekten for å få tallet riktig? Alltid når jeg veier meg hjemme skifter det opp og ned noen gram viss jeg enten bøyer hodet eller løfter armene. Hva er den riktige måten og stå på? :)

Anonym poster: a29b2f06ff680ce0bdd39d62642a28fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan skal man stå på vekten for å få tallet riktig? Alltid når jeg veier meg hjemme skifter det opp og ned noen gram viss jeg enten bøyer hodet eller løfter armene. Hva er den riktige måten og stå på? :)

Anonym poster: a29b2f06ff680ce0bdd39d62642a28fa

Rett opp og ned? Men altså.. Du blir jo ikke akkurat tyngre av å bevege hodet ditt, så da tror jeg det er vekten det er noe galt med.. :sjenert:

Skrevet

Rett i ryggen og føttene godt plantet på vekta. Ikke stå på tå, ikke len deg bakover på hælen, og ikke bøy deg. Mange vekter reagerer på at du skifter vekta di fra bein til bein, derav vektendringen på noen gram opp og ned.

Er vekta digital og lagrer siste målte vekt noen sekunder før den slår seg av, er det jo greit, men har du analog vekt eller digitalvekt som ikke lagrer tallet, så bøyer du hodet akkurat nok til at du ser tallet når du er "ferdig veid".

Gjest Wei Wei
Skrevet (endret)

Pass på å ha vekten på et jevnt underlag.

Endret av Wei Wei
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Er det virkelig noen forskjell på å veie 77,6 og 77,4 kilo da?

De små grammene tar jeg som slingringsmonn, og siden jeg bare veier meg en gang i uka/hver andre uke har de ikke så mye å si for helheten.

• Liker 1
Skrevet

Enig med Kevlarsjäl. Spiller jo ingen rolle. Vekten er ikke så nøyaktig uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Med ett ben på gulvet, slik at tallet ser penere ut. :fnise:

Anonym poster: cbaaf18748b001cee932d51e472172ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...