Gå til innhold

Forlover jeg ikke kan stole helt på

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min beste venninne som jeg omtrent har kjent hele mitt liv skal være min forlover noe hun har sagt ja til og sier hun gleder seg til. Jeg skal gifte meg i utlandet om litt under et år. Hun har hele tiden sagt hun ikke ville latt meg gifte meg uten henne tilstedet.

Men så har jeg et problem. Jeg føler ikke jeg kan stole 100 % på henne. Hun har ofte avlyst avtaler og turer vi har avtalt/bestilt i siste liten før og gjorde det og nå for noen uker siden. Vi hadde bestilt en liten weekendtur sammen som hun plutselig ikke kunne dra på (sa fra dagen før) pga hun sa hun var sykemeldt pga magesmerter noe hun ikke ringte og snakket med meg om men bare sente en sms. Jeg ble skuffet men prøvde jo og vise forståelse men kjenner i ettertid jeg ikke klarer riste av meg følelsen av at det var annet som lå til grunn og at jeg heller ikke kan stole på henne til andre avtaler vi har fremover og da det viktigste av alt at hun kommer i mitt bryllup.

Jeg kan ikke nå velge en annen forlover synes jeg og jeg vet heller ikke om andre venninner kommer til og bli med til utlandet der vi skal gifte oss.

Anonym poster: 58a08e68b9d13bc98104c0b3c1ed12a7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen mennesker er veldig egoistiske.

Venninnen min er også sånn. Ho gjør nøyaktig som ho føler for, så hvis ho plutselig ikke gidder noe, sender ho bare sms om at "nei,kan ikke fordi.." eller så må jeg faktisk ringe henne for å se om ho kommer til å holde avtalen, og da sier ho plutselig i fra at ho ikke kan likevel. Sjokkerende.

Kanskje du skal ta en prat med henne om at du er nervøs for bryluppet og at du er glad fordi ho er der og at du virkelig trenger hennes støtte osv?

Da har ho vel neppe ryggrad nok til å bare avlyse.

Anonym poster: 40eb53027db504efd637bfddd9ade845

Gjest Adriane
Skrevet

Det er jo ikke så uvanlig å ha flere forlovere har jeg skjønt, så er det noen fler du kan spørre om også vil være forlover? Jeg ser du sier du ikke tror noen andre venninner vil bli med til utlandet, så det kan kanskje bli vanskelig, men verdt et forsøk? Da har du iallfall uansett én forlover du kan være sikker på at kommer ;) Har du søsken? Evt har din tilkommende søsken, som kan være "reserveforlover"?

Når det gjelder at denne venninnen din stadig avlyser på kort varsel osv. Har hun alltid vært sånn? Hvis ikke, ville jeg prøvd å finne ut om hun ikke har det helt bra, og at det ligger noe mer bak alle avlysningene. (Om hun kan være deprimert, er i et vanskelig forhold eller lignende).

Håper det ordner seg for deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...