Gå til innhold

Er det vanlig å miste hår i graviditeten?

Lillah

Anbefalte innlegg

De siste par tre ukene har jeg mistet veldig mye hår.. Er det normalt under graviditeten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Helt normalt :-)

En venninne av meg har masse krøller, men hver gang hun har vært gravid har håret som vokser ut vært pinnerett.

Anonym poster: b328428e8401fe1cc24f101dfbf9e77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Swipper

Det er mest vanleg å miste hår når ein byrjar å amme.

Håper ikke jeg mister mer når jeg begynner å amme, da er det nemlig ikke mye igjen :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet masse hår i første og andre trimester, men nå har det heldigvis gitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde det var vanlig at kvinner får veldig tjukt hår i svangerskapet og at det faller ut mye etter svangerskapet. Ikke pga av at man begynner å amme men bare fordi du er ferdig med graviditeten. Har også hørt at håret kan endre seg helt i svangerskapet. Noen får en annen farge, mindre eller mer krøller. Vet ikke om det er sant da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har mistet masse hår i svangerskapet og etter fødselen. Veldig snasent med masse småhår som står rett ut etterhvert :gjeiper:

Anonym poster: 4f986a1e0ad04173d413978676ceb956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det som er synd er at det faller av på hodet og ikke de andre stedene :fnise:

Anonym poster: 2922a260901c917422dbbc197ce7440a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet masse hår en stund, nå har det gått over. Men regner ikke med jeg er trygg ennå :)

Endret av Rhiannon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mister mindre hår når jeg er gravid enn ellers. Men du verden som det datt av i store dotter etter forrige fødsel.

Men jeg har faktisk nesten ikke hår på bena mens jeg er gravid! :nigo: Jeg som pleier å ha en urskog på leggene har nå glatte og fine legger to uker etter barbering!

Jeg har også hørt om folk som får en helt annen hårstruktur når de er gravide. Jeg har ikke merket noe til det selv. Men øynene mine skiftet faktisk farge forrige gang jeg var gravid. Disse hormonene er morsomme, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Jeg mister mindre hår når jeg er gravid enn ellers. Men du verden som det datt av i store dotter etter forrige fødsel.

Men jeg har faktisk nesten ikke hår på bena mens jeg er gravid! :nigo: Jeg som pleier å ha en urskog på leggene har nå glatte og fine legger to uker etter barbering!

Jeg har også hørt om folk som får en helt annen hårstruktur når de er gravide. Jeg har ikke merket noe til det selv. Men øynene mine skiftet faktisk farge forrige gang jeg var gravid. Disse hormonene er morsomme, altså!

:sjokkert:

Ikke mistet hår foreløpig. Men det har mistet den lille glansen det hadde før jeg ble gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan endret øynene farge, Marikke? Og endret de seg tilbake etter fødsel? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Øynene mine endret seg ikke veldig radikalt, da ;)

De var gråblå med litt grønt i, og etter fødselen er de mer grønne. De har forblitt grønne etterpå. (Mannen er kjempefornøyd, for han synes grønne øyne er sexy, hihi).

Jeg har lest litt om det, og kommet frem til at jeg egentlig har hatt grønne øyne hele tiden, bare at det har vært lite farge på dem. Så har hormonene ifm graviditeten fått fart på fargeutviklingen. Jeg er disponert for både blå og brune øyne, siden mamma har brune og pappa har blå. (Grønn er en variant av brun). Så jeg har alltid sagt at jeg har blå øyne, selv om fargen har vært noe ubestemmelig. Nå er de definitivt grønne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Øynene mine endret seg ikke veldig radikalt, da ;)

De var gråblå med litt grønt i, og etter fødselen er de mer grønne. De har forblitt grønne etterpå. (Mannen er kjempefornøyd, for han synes grønne øyne er sexy, hihi).

Jeg har lest litt om det, og kommet frem til at jeg egentlig har hatt grønne øyne hele tiden, bare at det har vært lite farge på dem. Så har hormonene ifm graviditeten fått fart på fargeutviklingen. Jeg er disponert for både blå og brune øyne, siden mamma har brune og pappa har blå. (Grønn er en variant av brun). Så jeg har alltid sagt at jeg har blå øyne, selv om fargen har vært noe ubestemmelig. Nå er de definitivt grønne.

Det var bra å høre. Så for meg at jeg våkna en dag og så meg i speilet og plutselig hadde brune øyne (har veldig blå nå) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...