AnonymBruker Skrevet 8. juli 2012 #1 Skrevet 8. juli 2012 Har et vennepar som skal gifte seg første helgen i oktober, jeg har fått datoen med beskjed om å holde av helgen. Men jeg har ikke fått noen invitasjon enda. Når er det egentlig vanlig å sende ut invitasjoner? Synes det er rart at de er så treige med å sende de ut spesielt med tanke på at bryllupet skal være i Trondheim og nesten hele familien til brudgommen bor i andre enden av landet. Anonym poster: 6218881b09e20223cbff34704d5fe121
kaprifolen Skrevet 8. juli 2012 #2 Skrevet 8. juli 2012 I min krets er det vanlig med 4-6 mnd før, alt etter sesongen. Brylluper i feriesesong blir gjerne meldt i fra om lenger tid i forveien enn f.eks vinterbryllup.
Amens Skrevet 9. juli 2012 #3 Skrevet 9. juli 2012 Vi sendte ut invitasjoner 3 måneder i forveien. Vi hadde lyst å sende ut invitasjoner før, men vi kunne ikke gjøre det før vi fikk tid på tinghuset. Litt dumt å sende ut invitasjoner før vi viste når vielsen skulle finne sted... Vi hadde sagt klart ifra til alle som vi hadde tenkt å inviterer om når vi mest sannsynlig kom til å gifte oss. Kan være at de rett og slett ikke har fått på plass alle detaljene og dermed ikke har hatt mulighet til å sende invitasjoner.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #4 Skrevet 9. juli 2012 Når de har sagt ifra at de skal gifte seg datoen, hva er da problemet? Da vet jo folk, inkludert de som skal reise langt, at de må sette av den helgen? Nøyaktig klokkeslett og gateadresse til lokalet trenger man jo ikke få et halvt år i forveien. Anonym poster: e66ec4a202f164882fa4913bdd083dee 7
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #5 Skrevet 9. juli 2012 Jeg opplevde at jeg ble bedt om å holde av en helg til bryllup, og her kom heller ingen invitasjon. Etterhvert kontaktet jeg den kommende bruden og forsiktig hintet innpå ang bryllupet (ville ikke spørre etter invitasjon, i tilfelle de hadde bestemt seg for å ikke invitere venner). Da fikk jeg vite at bryllupet var avlyst! Det var kjipt! Er det sånn "save the date"-kort du har fått? Jeg vil tro at alle gjestene har fått beskjed om å holde av datoen, og at invitasjonene kommer etterhvert. Men om invitasjonen ennå ikke har dukket opp om en måneds tid, så ville jeg nok "fisket" litt Anonym poster: e4d8a02df2f30966ffd1eba581ed8d2d
Portvinpiken Skrevet 9. juli 2012 #6 Skrevet 9. juli 2012 Vi sender ut invitasjonene ca 2 md før og skal gifte oss i utlandet. Som TS så vet også alle våre gjester om brylllupet en god stund i forveien så alle har uansett satt av datoen, bestilt flybillett osv.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #7 Skrevet 9. juli 2012 Når de har sagt ifra at de skal gifte seg datoen, hva er da problemet? Da vet jo folk, inkludert de som skal reise langt, at de må sette av den helgen? Nøyaktig klokkeslett og gateadresse til lokalet trenger man jo ikke få et halvt år i forveien. Anonym poster: e66ec4a202f164882fa4913bdd083dee Fordi jeg tidligere har fått en annen dato med beskjed om å holde av den tør jeg ikke å satse på denne datoen før jeg får invitasjon og er helt sikker. Denne siste datoen har jeg fått fordi jeg selv har spurt om når det blir, siden det er mye som skjer for meg i helgene på den tiden. TS Anonym poster: 6218881b09e20223cbff34704d5fe121
Mrs C85 Skrevet 11. juli 2012 #8 Skrevet 11. juli 2012 Vi sendte ut invitasjonen i slutten av juni, vi gifter oss i sept. Gjorde det slik pga ferie o.l. + at vi liker å ha god tid på oss.
Evie Skrevet 11. juli 2012 #9 Skrevet 11. juli 2012 Vi kommer til å sende ut i desember, gifter oss i juli neste år. 1
LineF Skrevet 11. juli 2012 #10 Skrevet 11. juli 2012 Vi skal gifte oss 5 oktober i år og skal ganske raskt sende ut innbydelser, men alle de 20 som er bedt har allerede sagt ja ( vi skal ha det i utlandet)
Petalouda Skrevet 29. august 2012 #11 Skrevet 29. august 2012 vi skal gifte oss i juli 2013, og det ble bestemt i natt... så invitasjoner kan jeg ikke si jeg har tenkt så veldig på ennå *ler* men jeg gjetter på at vi sender dem ut på vårstarten neste år
angelica100 Skrevet 29. august 2012 #12 Skrevet 29. august 2012 Vi har bestilt innbydelser fra USA i dag. Nydelige og helt spesielle innbydelser som passer oss utmerket. regner med vi får de om noen uker. Sender de ut i November tror jeg. Vårt bryllup er 4 juli 2013 i LAs Vegas. Tenkte det var greit og være tidelig ute slik at folk kan tenke litt på om de vil dra ditt samt bestille flybilletter tidlig når det er rimligere. Ellers skal vi jo ha fest hjemme i Norge og da.
Anglofil Skrevet 30. august 2012 #13 Skrevet 30. august 2012 Vi sendte ut tre måneder før. Mvh Yvonne
fridr Skrevet 30. august 2012 #14 Skrevet 30. august 2012 vi gifta oss siste helga i juli. sendte ut invitasjoner i slutten av februar. men de aller fleste visste jo allerede at vi skulle gifte oss da.
Wonders Skrevet 30. august 2012 #15 Skrevet 30. august 2012 jo tidligere jo bedre. Har du fått dato bekreftet på de stedene dere trenger er det bare å sende ut. 6 måneder er ok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå