Gå til innhold

Ferie til Kreta

MonicaSvjo

Anbefalte innlegg

Hei.

Vi skal til Kreta i starten av august og lurer på om noen kan si noen steder som er minst partysteder, da vi er ute etter rolige steder. Vi vil ha sol, strand og koselige restauranter :)

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har vært veldig fornøyded Rethymno. Skal dit om to uker for 3 gang. Der har de "alt". Shopping, gamlebyen, restauranter, festing og stranden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Hei.

Vi skal til Kreta i starten av august og lurer på om noen kan si noen steder som er [i]minst partysteder,

..... :klo:

Endret av NozMonster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

..... :klo:

Rettelse, festing om man liker det. Vi har ikke gått ut for å feste, men allikevel vært ute i gatene og shoppet til 1-2 tida. Aldri blitt plaget av festing. Ikke hørt bråk fra gatene inn på hotellet heller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NozMonster

Rettelse, festing om man liker det. Vi har ikke gått ut for å feste, men allikevel vært ute i gatene og shoppet til 1-2 tida. Aldri blitt plaget av festing. Ikke hørt bråk fra gatene inn på hotellet heller. :)

aaah, da så :)

Jeg var på makrigialos, og der var det ikke muligheter for fest en gang.. det var en restaurant i hotellområdet som det var litt familieunderholdning og ting og delta på, men thats it. De arrangerte også

-sandvollyball, vannpolo, og strandfotball-turneringer som var ganske morsomt faktisk :)

-omtrent 20 meter ned til stranda (kommer litt ann på hvor i hotellområdet en bor da)

-50 meter til en gate full av butikker og restauranter om hverandre

-noen kilometer til sentrum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært 1 gang utenfor Rethymon, 1 gang på Platanias og 7 ganger på Agi Apostolli (rett utenfor Chania).....er en grunn til at det ble 7 ganger utenfor Chania for å si det sånt! Rethymon var forsåvidt greit, men vinden tok godt der, så mange dager var det rødt flagg på stranda.

Platanias var helt stappa av mennesker! Var nesten klaustrofobisk å gå til restauranter om kveldene. Dessuten er det en vei med strand pluss hoteller på ene siden, hoteller på andre siden av veien og masse butikker i mellom. Mye puber og restauranter.

Der vi er rett utenfor Chania liker vi oss veldig godt:-) Fredelig og rolig, har funnet vår favorittrestaurant som vi drar tilbake til kveld etter kveld. Ikke langt inn til Chania heller for shopping og uteliv hvis man vil det. Stranda er kjempefin, ganske lang og langgrunn og ligger på en måte i bukta, så det er sjeldent store bølger der.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar! Jeg skal virkelig ta det med videre til en annen gang :jepp:

Vi bestilte reise igår kveld, og det ble Hellas.. men fastlandet, nede ved Kardamyli, helt på sørvest-kysten. Det er typisk gresk(minner meg om Mamma Mia-filmen!) og avsideliggendes, noe vi var ute etter :biggrin:

Dette er vår første utenlandsreise, så vi gleder oss! Om noen vet noe om dette, lager jeg en ny tråd ang. det stedet vi skal til!

Reiser om 26 dager!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...