Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare lurer på hvordan jeg skal få betalt restskatten min. Fikk ca. 600 kr, så pengene er ikke noe problem, men jeg vet ikke hvordan eller når jeg skal betale. :sjenert:

Anonym poster: 1f08d1470a59a944beb0f194859694c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du får en faktura på det?

Gjest GetOverIt
Skrevet

Jeg bare lurer på hvordan jeg skal få betalt restskatten min. Fikk ca. 600 kr, så pengene er ikke noe problem, men jeg vet ikke hvordan eller når jeg skal betale. :sjenert:

De skulle vel vært betalt i slutten av mai?

Skrevet

De skulle vel vært betalt i slutten av mai?

Man kan betale inn i slutten av mai slik at man unngår rente på det, men man får vel faktura med forfall i august.

Jeg mener det skal stå et kontonummer på selavngivelsen man kan betale inn på? Er så lenge siden jeg fikk restskatt sist at jeg husker ikke helt.

Gjest pelikanen
Skrevet

Ring kemneren i din kommune, og si du mangler giroen til innbetaling.

Gjest showhoe
Skrevet

det står et kontonummer på selvangivelsen du kan betale inn til.. eller så kan du vente på/etterlyse faktura fra skatteetaten.

Skrevet

Det første forfall for restskatt er 20 august. Og giroer er sendt, og du får de på din folkeregistrerte adresse.

Om du klør etter å få det unna banen før du evt. skal på ferie, så står det på siste side på skatteoppgjøret ditt. Rett ved der det står om du skal få tilbake eller har fått restskatt.

Får du restskatt over 1000 kr, så deles den automatisk i to, hvor andre forfall er 24 september.

ELLER du kan lage det selv. Legge inn rett info i rullegardinen...

https://www.skatteet...Lag-KID-nummer/

• 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...