Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Lurer på om noen av dere har noen erfaringer med noe jeg nylig oppdaget. For et par-tre uker siden stod jeg foran speilet og fikset håret, da jeg plutselig la merke til en stor kul på nakken min, mellom skuldrene. Den er helt myk, som om en stor klump med fett plutselig har samlet seg på nakken. Legen min har henvist meg til en hormonspesialist, så jeg finner nok ut av det på den måten. Men ut i fra reaksjonen til fastlegen min virket det som det var noe veldig sjeldent og han hadde egentlig ikke peiling på hva det var for noe. Jeg sitter og googler litt nå, og skremmer meg selv opp til de grader. Derfor hadde det vært fint om noen her har noen erfaringer med dette? :)

Anonym poster: 52e3388fd0bbcfe5d71e03bcf00d9d96

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk et lipoma ( fettkul ) øverst på låret, den ble til slutt ca fire cm i diameter. Fikk fjernet den når legen min etterhvert var enig i at den begynte å bli vel stor. Helt ufarlig, men ikke så vakker. Google lipoma, de kan komme hvor som helst. Men det kan jo være noe annet også. Lykke til :)

Anonym poster: 19d35812802151b0b6c79a2404e8a066

Gjest GetOverIt
Skrevet

Buffalohump?

Har du gått på kortison?

Skrevet

Jeg har en slik klump i nakken og fikk vite av min mor (pga samme sykdom) at det er noe man får når man har lavt stoffskifte. Vet ikke hvorfor det er sånn, men klumpen er ikke farlig. Jeg tok ultralyd av den (henvist av lege) for en måned siden, og klumpen lå bare rett under huden og ingenting kunne gjøres, spesielt siden den ikke skapte noe problemer ellers.

AnonymBruker
Skrevet

Pussig. Jeg kom over denne videoen i dag på YouTube:

Hun snakker om at det kan utvikles en fettklump pga dårlig holdning. Jeg har aldri hørt om dette.. og det er sikkert ikke relevant?

Anonym poster: 57f7a1bae04121376fe72c17b2d9c585

Gjest Silje33
Skrevet

Hei, takk for svar :)

Tror ikke det har noe med holdningen min å gjøre, med tanke på at jeg er 20 og at fettet dukket opp i løpet av noen uker.

Legen min sa det ikke var lipoma :) Det han derimot sa var at det var en buffalo hump, slik som du sier, Lykke-liten. Har ikke gått på kortisol, nei.

Kanskje det er noe i det du sier, Sofie777. Tror det skulle slå ut på de prøvene jeg tok på hormonlaboratoriet :)

Har tatt noen prøver nå, så det er bare å vente på svar. Er sikkert ikke noe farlig i det hele tatt, jeg er bare litt hypokonder. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...