Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i det siste opplevd ganske ofte at cd-romen i pcen min ikke vil lese dvder. Den lager sånn lyd som den lager når jeg putter i en ny dvd, men så bare slutter lyden i noen sekunder og begynner på nytt. Det høres ut som om cdromen leter etter dvden men ikke finner den.

Noen ganger leser den dvden med en gang, noen ganger må den ha noen forsøk og noen ganger vil den ikke. Jeg regner med at dette er et tegn på at cdromen snart ryker?

Er det mulig å få en ny cdrom inn i pcen? Vil dette være veldig dyrt? Er det mulig å reklamere og få dette dekt (pcen er under 5 år)?

Anonym poster: 61cc6cfa1be0da4df56be463f602b5a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du har en laptop så kan det bli litt dyrt, er det en stasjonær så koster de ikke mer enn +200kr.

Og jeg vil anta at en cdrom skal vare lengre enn under 5 år.

Skrevet

I tillegg, de DVDene som du setter inn i CD-ROMen, fungerer de på en vanlig DVD spiller?

Skrevet

I tillegg, de DVDene som du setter inn i CD-ROMen, fungerer de på en vanlig DVD spiller?

Forstår ikke helt spm ditt.

Men det spørs om måten du brenner filmen eller hva du vil spille av på dvdspilleren din (som jeg antar er en du har koblet til tven din)

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe feil med filmene, nei, så det er helt klart pcen/cdromen som er problemet her.

Det er på en laptop, laptopen er nesten 4 år. Dersom det blir veldig dyrt å skifte så kjøper jeg heller ny pc, men det er synd da resten av pcen fungerer som den skal.

Skrevet

Du kan sikkert få deg en brukbar laptop til 3000, sikkert mindre om du leiter litt ekstra.

Skrevet

Du kan sikkert få deg en brukbar laptop til 3000, sikkert mindre om du leiter litt ekstra.

Ja, var på Obs Elektro i dag, og der hadde de en bærbar til 3000, men den hadde Celeron cpu, så ikke akkurat den kraftigste maskina da.

AnonymBruker
Skrevet

Skal jeg først kjøpe ny så kjøper jeg en skikkelig en, men siden jeg er veldig fornøyd med denne hadde det jo vært greit å fått fikset den. Jeg får ta kontakt med butikken jeg kjøpte den i, og be dem gi meg et prisoverslag.

Skrevet

Den lyden du beskriver er ganske vanlig på laptop-rom'er som holder på å knele ihvertfall.

Å bytte cd/dvd-rom i en laptop er vesentlig dyrere enn til stasjonær og du må kanskje levere den inn for å få byttet.

Så alt i alt, kan det hende det blir billigere på sikt å kjøpe ny laptop.

Skrevet

TS: Du kan jo gå for en ekstern CD/DVD brenner. Denne er grei å ha om du senere går for en "CD Romløs" maskin.

De koster noen kroner, men du får vel en for 4-500.

AnonymBruker
Skrevet

TS: Du kan jo gå for en ekstern CD/DVD brenner. Denne er grei å ha om du senere går for en "CD Romløs" maskin.

De koster noen kroner, men du får vel en for 4-500.

Jeg kommer ikke til å kjøpe en pc uten cd-rom :)

Skrevet

Høres ut som om laseren enten er kommet ut av possisjon eller at den trenger en rens. q-tip med sprit elle tilsvarende bruker gjøre susen isåfall. Alternativt er det ganske enkelt og billig å bytte en slik selv.

Skrevet

TS: Har du tatt med maskinen til forhandler slik at de kan se hva som er galt med spilleren?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke tatt den med til forhandler, nei, men jeg har tenkt å gjøre det i løpet av de nærmeste dagene.

Skrevet (endret)

Jeg kommer ikke til å kjøpe en pc uten cd-rom :)

Er jo ikke snakk om å kjøpe en uten cd-rom, men som en nødløsning om du forsatt vil beholde den pcen du har nå.

Endret av -Leon-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...