Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ei lita tuppe på 3, og og jeg lurer på hvor lenge de små egentlig bør bruke vogn?

Vi er en aktiv familie, mye ute å går turer, både rundt i byen, ute på øyene i Oslofjorden og i parker/skogen og lille blir fort sliten på så lange turer

Vi bor i Oslo og har ikke bil så det blir mye kollektiv trafikk og gåing og jeg lurer på om jeg kanskje burde satse på å ha vogna litt lenger?

Evnt forslag til passende vogn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man MÅ jo ikke ha vogn til en treåring, jeg har vel sluttet litt ut i treårsalderen. Men det kommer jo helt an på barnet, du vet jo selv hvor mye barnet ditt orker. Noen barn kan gå og gå og gå, mens andre trenger litt mer hvile.

Til Mini hadde jeg en Zapp og den fungerte helt fint som på-slutten-bruke-vogn.

Skrevet

Straks-treåringen her kuttet ut vogna for ett år siden, og vi har heller ikke brukt bæretøy etter dette. Hun trasker og går overalt, og stort sett går det uten for mye tull selv om hun noen ganger vil sitte på skuldrene til faren. Hun ar heller ikke sovet på dagtid det siste året. Før hun kuttet ut helt, hadde vi en Titanium Breeze som lå i bilen til bruk på kjøpesenter osv.

AnonymBruker
Skrevet

Mine har sluttet da de var tre. Ser egentlig ingen grunn til å fortsette etter at de har blitt såpass store så lenge de er normale barn.

Anonym poster: aaec3f8e54a2e32298477839732682b2

Skrevet

Jenta sluttet med daglig trilling rundt treårsdagen en gang. Hun er fire nå, og bruker beina eller bussen til daglig.

Vi har en Brio-trille som er sjelden i bruk, men kjekk å ha på feks 17. mai eller dager der det blir uvanlig mye gåing/en hel dag utendørs.

Skrevet

Etter han ble 3 vil han helst ikke sitte i vogn mer. Hender han vil bæres. Men han kan gå mye lengre nå enn før. Det som hjelper her er å ha med en løpesykkel, da klarer han fint en times skogstur i rask gange, både uten pause eller å bli særlig sliten. Var overhodet ikke slik for et år siden. Vi kjører lite kollektivt da, bruker bil. Og har alltid med bæretøy og en trille i bilen uansett pga lillesøster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...