Gå til innhold

Hurtig svar!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan en deig med bakepulver stå natta over før den stekes? Lurte bare på om effekten av bakepulver forsvant hvis den stod så lenge...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En røre kan fint stå over natta (vaffelrøre osv), men jeg er mere usikker på deig. Mulig den får rar konsistens. Hvorfor vil du la den stå så lenge?

Skrevet

Vil tro det går bra, i en del oppskrifter (som peppekaker og linsekake) skal jo deigen helst ligge minst et døgn i kjøleskapet.

Skrevet

Enig med de over. Det bør gå helt fint. Tør ikke garantere noe altså.

Skrevet

Jeg for folk i morgen kveld, også tenkte jeg å bake litt (eplekake). Lurte derfor på om jeg kunne gjøre det klart nå, mens jeg har tid og bare la den stå i kjøleskapet til imorgen. Men jeg satser på at det går greit og prøver...Takk for kjappe svar!!

Skrevet

Vanlig gjærdeig kan man i alle fall trygt la stå i kjøleskap natta over (la deigen stå i kjøleskap, da hever den seg mye senere og er ferdighevet dagen etter).

Vil tro det går like greit med bakepulverdeig.

Skrevet
Jeg for folk i morgen kveld' date=' også tenkte jeg å bake litt (eplekake). Lurte derfor på om jeg kunne gjøre det klart nå, mens jeg har tid og bare la den stå i kjøleskapet til imorgen. Men jeg satser på at det går greit og prøver...Takk for kjappe svar!![/quote']

Problemet er hvis det er en røre hvor det er eggedosis, da vil den falle sammen og ikke heve seg når den stekes dagen etter.

Vil heller steke kaken i dag og varme den i microen før servering i morgen.

Skrevet
Problemet er hvis det er en røre hvor det er eggedosis, da vil den falle sammen og ikke heve seg når den stekes dagen etter.

Vil heller steke kaken i dag og varme den i microen før servering i morgen.

:Nikke:

Skrevet

Men det er ikke en eggedosis basert kake!!!!

Skrevet

Det kan uansette bli problemer når det er egg i. Siden det også er et hvemiddel, selv om du skal røre smør og sukker hvitt og så røre inn eggene. Så vil det fanges en del luft, som vil forsvinne ut av røren når den blir stående natta over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...