pippip Skrevet 8. juli 2012 #1 Skrevet 8. juli 2012 Skal en uke der med samboeren min i august, bor på hotell Plaza Di Porto. Noen som har vært der og som har noen tips til steder å besøke, restauranter ol?
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2012 #2 Skrevet 8. juli 2012 Platanias er en trafikkert gate med hoteller på den ene siden mot sjøen og allslags sjapper med truistglor og keramikk og solbriller på den andre siden. Spisesteder med "sjarmerende" innkastere som "kjenner deg igjen" når du kommer gående. Og varmt. Anonym poster: 649db8546f9347982f77035b8f4837fc 2
reiseglad Skrevet 8. juli 2012 #3 Skrevet 8. juli 2012 Samme inntrykket fikk jeg av Platanias, dessverre.... Hadde ønsket med små greske tavernaer og rolige omgivelser med romantiske kvelder, og en liten bortgjemt bukt for meg og mannen. Det fant vi, men laaangt fra Platanias
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2012 #4 Skrevet 8. juli 2012 Dere kan jo ta turen bort i gammelbyen i platanias og gå litt opp i høyden og spise der. Fin utsikt, og koselige gater å gå i.. Personlig husker jeg maten som samme greia for det meste, men det er mulig vi bare ikke fant de gode resturantene. Dere finner nok hakket mere spennende resturanter i Chania. Ha en flott tur. Anonym poster: f3fc954335473359f9cdda11469e6a73
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2012 #5 Skrevet 8. juli 2012 Dere kan jo ta turen bort i gammelbyen i platanias og gå litt opp i høyden og spise der. Fin utsikt, og koselige gater å gå i.. Personlig husker jeg maten som samme greia for det meste, men det er mulig vi bare ikke fant de gode resturantene. Dere finner nok hakket mere spennende resturanter i Chania. Ha en flott tur. Anonym poster: f3fc954335473359f9cdda11469e6a73
lillevill Skrevet 8. juli 2012 #6 Skrevet 8. juli 2012 http://www.tripadvisor.com/Restaurants-g635605-Platanias_Chania_Prefecture_Crete.html Fant link til dere.
1kakemonsteret Skrevet 8. juli 2012 #7 Skrevet 8. juli 2012 Dere bør ta en middag på Astrea i Platanias. Det ligger helt øverst på en topp, går helt fint å gå dit, men mange på veien opp dit som kommer til å prøve å få dere inn på deres sted istedenfor. Det er fantastisk utsikt og en "opplevelse" å spise der. Kanskje ikke spis her når dere skal ha en "rolig kveld". Det tar bare 10-12 minutter med taxi til nabobyen Chania, hvor det er masse å se! Mange fine ordentlige butikker og spisesteder. Vil dere på en ordentlig pizza restaurant dra til Kariatis på havna i Chania. Det er flere gokart baner og et stort vannland hvis man bare tar taxi litt ut i fjellene.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2012 #8 Skrevet 8. juli 2012 Platanias er ikke akkurat veldig spennende, men masse billige butikker og restauranter. Bussen til chania tar ikke så lang tid, jeg anbefaler å dra dit noen kvelder. Havnen der er nydelig! Dere må også spise oppe i høyden en kveld i Platanias, da får dere fin utsikt over solnedgangen. Ikke bli lurt til å gå inn på de nederste restaurantene for de har ikke så god utsikt, følg heller veien et godt stykke oppover. Dere kan jo også leie bil og farte litt rundt på øya. Da finner dere sikkert et par fine steder. Det går også an å ta en av turisttogene som går forbi hotellene. Da får dere se mange av de små landsbyene i området rundt. Det er flere forskjellige turer å velge mellom. Anonym poster: 324376152167372fca8f9ba0c617e521
vogue90 Skrevet 8. juli 2012 #9 Skrevet 8. juli 2012 Var i Platanias i mai. Det er en skikkelig "turistby" full av små butikker/boder og restauranter. Men restaurantene er koselig, og det er en fin strand der. Anbefaler å ta turen ut til Chania, det er ikke langt unna.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå