Gå til innhold

Bra spisesteder i Oslo med mat under 130 kroner?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Kan dere tipse meg om spisesteder i Oslo med god mat, men som likevel er såpass billige at det går an å dra ut ganske ofte for å spise uten at det merkes så altfor godt i lommeboka? :)

130 kroner er ingen absolutt grense, men en liten pekepinn på hvilket prisnivå jeg sikter etter. (Det kan gjerne være en god del billigere enn det, det finnes nok endel spisesteder med mat til 60-70 kroner også).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Campo i Vika (pasta)

Tullin Cafe ved SAS-hotellet

Skrevet

Her kan du søke på restauranter etter prisklasse, type mat osv. Veldig bra.

Skrevet

Det er en del rimelige vietnamesiske, f.eks. Far East nær Torggata bad. Mat fra 78 kroner for en middag.

Punjab Tandoori i Grønlandsleiret, veldig enkelt, men godt og veldig billig.

På Curry & Ketchup i Kirkeveien har de indisk mat (kanskje ikke så veldig autentisk) for under 100.

Bambus, også i Kirkeveien, har god mat fra ulike asiatiske kjøkken, de rimeligste rettene der koster under 130. Dette er en litt mer ordentlig/fin restaurant enn de to over.

El Nil ved rådhuset har også god og billig mat, småretter til under 100, middag til rundt 130 hvis jeg ikke husker feil.

Skrevet

Slenger meg på og anbefaler de vietnamesiske/thailandske rundt Torggata jeg også, og Mucho Mas på Løkka.

Skrevet

IKEA!!!

De har mye bra mat der, og der er billig :)

(Ja, jeg har vært på IKEA i dag igjen... Men hadde ikke vært der siden før jul nå da!)

Skrevet

Brasseriet 45.

Karl Johan ( nederst mot slottet)

Lenge siden jeg var der, prisene har nok steget litt fra 45,-, men maten var god. :)

Gjest Anonymous
Skrevet

I Markveien på Grünerløkka finnes det faktisk et par billige og veldig bra steder:

Basilico - pizza og pasta i digre, kjempegode porsjoner til rundt hundrelappen.

Place One - diggbar stekt ris til 89,- (og noen litt dyrere retter.)

Like ved Sentrum politistasjon ligger Santinos, som også har pizza og pasta (men som er ørlite dyrere: Rundt 130 kroner per rett.)

Du kan også spise god og billig middag på Den gode kafé i Fredensborgveien (like bak Deichmanske bibliotek).

Skrevet

Nambo på Majorstua.

Skrevet

Min favorittrestaurant er Delicatessen på Grünerløkka (ihvertfall nær G.)! Herlig stemning, gode tapasretter til en ok pris, "vanlig" a la carte retter, og greie priser på vin! :D Et sted man kan sitte leeenge og kose seg!

Dina

Skrevet

Cafe Sorgenfri på Aker Brygge...... God billig dansk lunch på fat, som man kan dele og det er ikke så veldig dyrt heller.

Skrevet
Her kan du søke på restauranter etter prisklasse' date= type mat osv. Veldig bra.

Kan ikek helt stole på de prisene. På et sted vi hadde tenkt oss sto det at det kosta 120kr for buffé. Npr vi kom dit kosta den 179,-

Skrevet

Nei, det er godt mulig at noen av disse anmeldelsene er litt gamle og prisene dermed har blitt endret, men jeg regner ikke med at det er noen helt enorme forskjeller. :wink:

Skrevet

Når ting endrer seg vesentlig og demred blir feil i forhold til hva som står på nettestedene, så send en mail og gjør dem oppmerksom på det!

Det koster deg ingenting, og andre blir spart for samme irritasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...