Gå til innhold

Avbestille sydentur

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva koster det hvis man ikke har avbestillingsforsikring? Er nøyaktig tre uker til jeg reiser, og turen kostet 10k.

Anonym poster: 676b5c00f7628523d0d5ddeccc1b2a29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde ikke du fikk noe igjen hvis du ikke hadde forsikring...

AnonymBruker
Skrevet

Dette kommer helt ann på hvor du kjøpte reisen og med hva.

Anonym poster: c7383ba7c58cdf00d7d801404d6271f5

AnonymBruker
Skrevet

Hva er årsaken til at du skal avbestille? Har du reiseforsikring? Den inneholder ofte en avbestillingsforsikring, men det hjelper jo bare om du skal avbestille på grunn av sykdom, skade eller død i nærmeste familie, samt skade på egen bolig. Ellers må du jo uansett ta det på egen kappe, om ikke billettvilkårene har noen andre frister.

Anonym poster: e392cf0ebea1e53d9c4a907de8990ce8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har reiseforsikring. Er ingen av grunnene du nevner, tviler på at grunnen jeg har er bra nok for flyselskapet.. Betalte med vanlig kort, ikke kredittkort. Bestilte gjennom ving.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har reiseforsikring. Er ingen av grunnene du nevner, tviler på at grunnen jeg har er bra nok for flyselskapet.. Betalte med vanlig kort, ikke kredittkort. Bestilte gjennom ving.

Mulig du likevel kan få noe tilbake, se vilkårene nedenfor. Ta kontakt med kundesenteret til Ving snarest mulig. :)

Sjekk vilkårene til Ving:

http://www.ving.no/avbestilling-overdragelse

Vings avbestillingsregler:

Ved avbestilling tidligere enn 42 dager før avreisedøgnet starter refunderes det innbetalte beløp minus et gebyr på kr 300 pr person og eventuell avbestillingsforsikring.

Ved avbestilling fra 42 til 15 dager før avreisedøgnet starter refunderes det innbetalte beløp minus depositum og eventuell avbestillingsbeskyttelse.

Ved avbestilling etter at det er mindre enn 15 dager og før 3 dager til avreisedøgnet starter refunderes 50 % av det innbetalte beløp eks avgifter som ikke påløper. Eventuellavbestillingsforsikring refunderes ikke.

Ved avbestilling senere enn 3 dager før avreisedøgnet starter eller ved utelatt fremmøte ved avgang gis ingen refusjon ut over offentlige avgifter som ikke påløper.

Ved avbestilling av kun hotell i perioden fra 42 til 3 dager før avreisedøgnet starter refunderes det innbetalte beløp mins depositum og eventuell avbestillingsforsikring. Ved avbestilling senere enn 3 dager før avreisedøgnet starter, gis ingen refusjon.

Ved delavbestilling er de gjenværende reisende ansvarlig for oppgjør med Ving.

Vings avbestillingsregler for rutefly:

Ved avbestilling tidligere enn 42 dager før avreisedøgnet starter refunderes det innbetalte beløp minus et gebyr på kr 300 pr person og eventuell avbestillingsforsikring.

Ved avbestilling fra 42 til 15 dager før avreisedøgnet starter refunderes det innbetalte beløp minus depositum og eventuell avbestillingsforsikring.

Ved avbestilling fra 15 dager og frem til avreisetidspunktet gis ingen refusjon.

Har du kjøpt kun ruteflybillett gjelder egne regler. Kontakt Ving for mer informasjon.

Anonym poster: e392cf0ebea1e53d9c4a907de8990ce8

AnonymBruker
Skrevet

Okei, takk for svar. Da skal jeg høre med de! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...