Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Går det an å bleke et farget (mørk rødt) hår med sitron? Utgangspunktet er kobberrødt hår, men det er altså farget i en kald, mørkerød farge. Nå ønskes opprinnelig hårfarge tilbake, men håret er blirr så slitt av all fargingen, og den tradisjonelle måten å få tilbake opprinnelig farge på er vel avfarge håret, for så å farge det til kobberrødt igjen? Har ikke så lyst til å utsette et allerede tørt, slitt og skadet hår for den behandlingen.

Elle har noen et bedre råd?

Anonym poster: 5b63f7d2fc3585487526652f0681058f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, det er alltid kjedelig med "feil" hårfarge.....

Jeg vet ikke om det går an å bleke håret med sitron, men jeg vet at sitron og salt lysner håret litt. Har forsøkt det på mitt eget hår, men det er kommunegråttblondt i utgangspunktet. Den blandingen jeg nevnte ovenfor gjør at fargen slipper litt. Rødt er jo ei farge som vanligvis slipper fort - kan jo være verdt et forsøk?

AnonymBruker
Skrevet

Huff, det er alltid kjedelig med "feil" hårfarge.....

Jeg vet ikke om det går an å bleke håret med sitron, men jeg vet at sitron og salt lysner håret litt. Har forsøkt det på mitt eget hår, men det er kommunegråttblondt i utgangspunktet. Den blandingen jeg nevnte ovenfor gjør at fargen slipper litt. Rødt er jo ei farge som vanligvis slipper fort - kan jo være verdt et forsøk?

Har du blandingsforholdet?

Jeg innbiller meg at sitronmetoden i hvertfall er mildere enn kjemisk bleking..?

AnonymBruker
Skrevet

Sitron inneholder syre det og, ikke akkurat mildt for håret.

Anonym poster: 89992e559afa27b13e664bc428504d59

Skrevet

To sitroner i skiver, et par desiliter kokende vann og to ss salt. La trekke ca 10 min. Ha i tørt hår, la det tørke.

Det sliter nok det også, men om det bare er for å lysne litt er det nok mer skånsomt enn bleking :-D

Skrevet

Kan jeg gjøre det om jeg er allergisk mot sitron? :roll:

AnonymBruker
Skrevet

To sitroner i skiver, et par desiliter kokende vann og to ss salt. La trekke ca 10 min. Ha i tørt hår, la det tørke.

Det sliter nok det også, men om det bare er for å lysne litt er det nok mer skånsomt enn bleking :-D

Takk! :) Men jeg lurer på å droppe saltet, altså, for det er vel nokså slemt for håret? :/

Gjest kittycat
Skrevet

Du kan jo prøve, men det vil slite på håret. Om du velger vanlig bleking uansett, kur det masse med fuktighet og proteiner i forveien siden det forsvinner med bleking. Vil nok tro du vil bli ganske orange/gul om du bleker det uansett hvordan med det første.

Håret ditt trenger sikkert flere runder med bleking.

Gjest Tinkerbell
Skrevet

Du skal jo ikke spise/drikke blandingen :klo: Så tror det skal gå greit.

Skrevet

Ville ikke gjort det da.

Skrevet

Har prøvd, og det fungerer ikke i det heletatt for meg ihvertfall-

Skrevet

Jeg tar alltid sitron i håret når jeg er i syden, sitter med det i sola hele dagen, og da lysner det enda mer.

Sitron/salt funker ikke for meg uten sol..

Gjest blondiie
Skrevet

For et par år siden prøvde jeg å ta sitron i etterveksten min når jeg var i syden (har blondt hår), og det funket ikke i det hele tatt på meg. Var bare ekkelt, og håret mitt ble stivt... Kommer nok ikke til å prøve det igjen nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...