LaToya Skrevet 11. februar 2004 #1 Skrevet 11. februar 2004 Hei. Jeg og noen venniner har en plan om å sykle Rallarvegen ( eller deler av den ) til sommeren. Jeg vil gjerne ha med hunden min ( jakthund ) og lurer på om noen har syklet rallarvegen med hund ? Og hvordan gikk/går det ? Jeg er glad i å ha hunden en del løs og tenkte derfor å sykle etter 20 august, er det mye folk der da ? Andre tips /råd å komme med ? Selvsagt skal både hund og eier trenes opp, og det er nok "mor" som har størst utfordring foran seg :D Men vi tar det som en tur og sykler rolig og koser oss.
~umulia~ Skrevet 11. februar 2004 #2 Skrevet 11. februar 2004 Har aldrig syklet der med hund, men har sett mange som gjør det. Du må huske på at det går både reinsdyr og andre dyr i fjellet, så hunden må være lydig. Vil anbefale deg og ta toget til finse og sykle ned til haugastøl. Det er en fantastisk tur. Og da trenger du heller ikke å være i noen super form, ettersom det går hovedsakelig nedover og bortover :D Tror det kan være ganske mye folk rundt 20. aug., i hvertfall om været er bra.
Lovvi Skrevet 11. februar 2004 #3 Skrevet 11. februar 2004 Hvis du anskaffer deg en "springer" til ca 400 kr, har du et supert hjelpemiddel når du skal ha med hunden på sykkeltur! Springeren monteres enkelt på sykkelen og er veldig lett å håndtere. Både du og Hunden blir tryggere på denne måten...
AnonymBruker Skrevet 20. april #5 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan gikk turen? Anonymkode: 7e0f7...953 Tråden er 21 år gammel og ts har ikke vært innlogget på ni år.... Anonymkode: 079ca...b54 3
AnonymBruker Skrevet 21. april #6 Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (10 timer siden): Tråden er 21 år gammel og ts har ikke vært innlogget på ni år.... Anonymkode: 079ca...b54 Oi, jeg leste 2024, og ikke 2004. Spørsmålet er like intressant uansett. Vi er en vennegjeng på fem som skal dra. Med i følget er det tre hunder med varierende sykkel bakgrunn så erfaringer er like nyttige nå som da. Anonymkode: 7e0f7...953
PITTY Skrevet 23. april #7 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (På 21.4.2025 den 9.39): Oi, jeg leste 2024, og ikke 2004. Spørsmålet er like intressant uansett. Vi er en vennegjeng på fem som skal dra. Med i følget er det tre hunder med varierende sykkel bakgrunn så erfaringer er like nyttige nå som da. Anonymkode: 7e0f7...953 Jeg fikk mindre glede ut av det enn jeg håpet. Til tross for fint vær. Syklet helt ned til Flåm. Det var jæ… mye folk, og i visse strekk er det temmelig trangt langs et brølende stryk. Jeg hadde med en liten hund som ikke likte å sitte i kurv bakpå sykkelen. Bare piping. Det ble litt hazzle med dette dyret faktisk. Underlaget er også tidvis grovt(punktering😱), bare det som manglet egentlig. Jeg synes turen/miljøet ødelegges endel av at jernbanen går rett ved siden av og du har kraftlinjer i fleisen store deler av turen. I tillegg syklet jeg med et par kompiser som også i denne settingen var påskrudd for «førstemann til mål..) Makan. Negativ jeg nei..🤣 For meg ble Rallarvegen ikke noe høydepunkt i min tursykkel karriere🚩
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå