AnonymBruker Skrevet 8. juli 2012 #1 Skrevet 8. juli 2012 Vi skal på kjærestetur til Bergen et par dager og lurer på om det er noe spesielle steder vi må besøke? Har aldri vært der før så jeg vet ikke hva som er der og ikke. Tenker på spesielle spisesteder, ting å se på osv Anonym poster: 66ce9caaa5ac8d629d75125a0909cdee
Lumos Skrevet 8. juli 2012 #2 Skrevet 8. juli 2012 Zupperia for lunsj og lett middag, det finnes tre stk i sentrum, du finner de lett i Google Maps. De har en ganske stor meny, til en billig penge. Arti for indisk mat, OK priser, store porsjoner og god mat. Solnedgangen fra Nordnes er veldig fint, finn en benk i parken å se utover havet. Byparken er også fin å ta en pust i bakken. Nå om sommeren er der en del folk som driver med performance/kampsport/cheerleading o.l. i parken, som er litt artig å titte på. Anbefaler også å gå opp til Fløyen, i stedet for å ta banen, det er en fin og ikke for lang tur, så kan dere heller ta banen ned igjen for å oppleve det Å gå langs Bryggen kan også være fint på en solrik dag, så lenge det ikke er overfullt av turister. Den nye mathallen der nede kan kanskje være av interesse? Shopping: Xhibition, Galleriet, Storsenteret i Bystasjonen, Torgallmenningen, Nedre Strandgate, Marken (her er det også flere koselige kafeer). Håper dette var til hjelp
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2012 #3 Skrevet 8. juli 2012 Zupperia for lunsj og lett middag, det finnes tre stk i sentrum, du finner de lett i Google Maps. De har en ganske stor meny, til en billig penge. Arti for indisk mat, OK priser, store porsjoner og god mat. Solnedgangen fra Nordnes er veldig fint, finn en benk i parken å se utover havet. Byparken er også fin å ta en pust i bakken. Nå om sommeren er der en del folk som driver med performance/kampsport/cheerleading o.l. i parken, som er litt artig å titte på. Anbefaler også å gå opp til Fløyen, i stedet for å ta banen, det er en fin og ikke for lang tur, så kan dere heller ta banen ned igjen for å oppleve det Å gå langs Bryggen kan også være fint på en solrik dag, så lenge det ikke er overfullt av turister. Den nye mathallen der nede kan kanskje være av interesse? Shopping: Xhibition, Galleriet, Storsenteret i Bystasjonen, Torgallmenningen, Nedre Strandgate, Marken (her er det også flere koselige kafeer). Håper dette var til hjelp Tusen takk for svar Anonym poster: 66ce9caaa5ac8d629d75125a0909cdee
Gjest GetOverIt Skrevet 8. juli 2012 #4 Skrevet 8. juli 2012 Jeg ville også tatt turen innom akvariet :-)
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #5 Skrevet 9. juli 2012 Jeg ville også tatt turen innom akvariet :-) Ja det er allerede planlagt Anonym poster: 66ce9caaa5ac8d629d75125a0909cdee
Gjest mari kontrari Skrevet 9. juli 2012 #6 Skrevet 9. juli 2012 Zupperia er kanskje billig, men er ikke særlig spesielt, og er vel snart for en kjederestaurant å regne. Om du vil spise suppe, gå heller innom Bastant i Lille Øvregaten. Om dere er interessert i å bruke litt penger på god mat ville jeg gått på Jacobs, eller for å skeie helt ut, spist middag på Ulriken med byens beste utsikt: http://www.ulriken643.no/ Ellers er jeg enig i forslaget om å gå opp Fløyen - alternativt kan man ta banen opp og gå ned. Skostredet og området rundt er fint for å kikke i litt alternative butikker (kjøpesenter har man jo overalt), der finner du også koselige cafeer. Om været blir skikkelig kjipt så syns jeg faktisk VilVite-senteret er morsomt for voksne også, men det kommer jo litt an på hvor lekne og "nerdete" anlagt dere er. I tillegg er det mye ulike museer å velge mellom, men vanskelig å anbefale noe når jeg ikke vet hva dere er interessert i. Syns selv naturhistorisk og lepramuseet er spennende. Forøvrig kan du jo kikke på http://www.visitbergen.no/ og bla gjennom severdigheter der - da ser du hva som er interessant for dere. Akvariet er forresten kjempemoro - når man er lei av å gå rundt inne kan man alltids kjøpe is og sette seg ut å se på pingvinene en time. Spaserturen ut dit er også veldig fin, og på tilbakeveien kan man gå innom Verftet og ta en glass vin ved sjøen om været tillater. http://www.usf.no/?art=87&kat=70
Gjest blondiie Skrevet 10. juli 2012 #7 Skrevet 10. juli 2012 Skostredet er en veldig koselig gate med noen få butikker (vintage-butikker) og caféer. Fløyen må dere oppleve - jeg ville kanskje tatt banen, tror det er best om man er 'turist'. Nordnesparken er en koselig park, og jeg ville absolutt gått til Nygårdsparken. Romantisk og fin park! Jeg vil også anbefale bergenhus festning. Om dere vil litt utenfor byen, så kan dere ta buss til gamlehaugen - her er det nydelig! Ihvertfall på solfylte dager.
Lykkelitenen Skrevet 10. juli 2012 #8 Skrevet 10. juli 2012 Om du er turist ville jeg ikke gått innom Nygårdsparken, selv om parken er en fin park er det ikke akkurat det du finner der (Bergensere vet hve jeg mener...) du ønsker å huske fra turen din. Men forslagene over er fine, spesielt VilVite, kjempemorro!
Lumos Skrevet 12. juli 2012 #9 Skrevet 12. juli 2012 (endret) Om man vet hvor man ikke skal gå, synes jeg Nygårdsparken er en flott park Koselig å mate endene, tusle over en av broene, eller bare sitte i gresset å slappe av. Også ligger det like ved Vilvite, om man skal dit. Endret 12. juli 2012 av Lumos
Conuren Skrevet 12. juli 2012 #10 Skrevet 12. juli 2012 Hvis dere liker vin anbefaler jeg Pergola vinbar. Ligger i skostredet. Det er et fantastisk sted! Av spisesteder kan jeg anbefale blant annet: Boha, Dickens, Bocca, Pascal, Cafe Aura, Moliere. Det finnes veldig mange gode steder. Ser noen har anbefalt Zupperia og jeg vet at mange liker stedene. Ja maten er billig og helt ok sånn objektivt sett(jeg liker den ikke i det hele tatt). Dessuten er det typiske mamma+barnevogn-steder. Ville ikke valgt det først. Ellers er jeg enig i mange av forslagene fra folk ovenfor her.
Brulejus Skrevet 15. juli 2012 #11 Skrevet 15. juli 2012 Med mindre de er 15 ville ikke jeg brukt tid på VilVite. Om de er litt sporty er Stoltzekleiven en fin tur som ikke så mange turister tar (mest innfødte). Tar rundt 20 minutter opp med grei form.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå