AnonymBruker Skrevet 8. juli 2012 #1 Skrevet 8. juli 2012 Jeg lurer litt på hva jeg gjør i denne saken. Jeg har fått midlertidig kjøretillatelse etter å ha forlagt førerkortet. Fant igjen førerkortet samme dag. Nå har jeg mistet kortholderen, med både bankkort og førerkort. Har jo kjøretillatelsen, som fortsatt er gyldig, men jeg har jo ikke gyldig legitimasjon hvis jeg blir stoppet. Har bestilt nytt bankkort, men det tar jo ca en uke. Den eneste formen for legitimasjon som jeg har, er et gammel pass som gikk ut for 2 år siden, med et 12 år gammelt bilde med helt annen hårfarge, frisyre, hvor de kanskje, hvis jeg er heldig, kjenner meg igjen. Hva gjør man egentlig i en slik situasjon? Jeg er avhengig av bil både i jobb og privat, så det er ikke et alternativ å ta kollektiv transport frem til bankkortet kommer. Anonym poster: ea7fa2247325a0ab677d577b2380836c
Thorn Skrevet 8. juli 2012 #2 Skrevet 8. juli 2012 Det er vel egentlig ikke så mye du kan gjøre? Midlertidig kjøretillatelse er kun gyldig sammen med legitimasjon, så har du ikke det regner det vel som å kjøre uten førerkort. Passet regnes vel heller ikke som legitimasjon, siden det har gått ut. Ville ha tatt kontakt med politikontoret, og hørt med dem om de har noen gode forslag!
Bloodflowers Skrevet 8. juli 2012 #3 Skrevet 8. juli 2012 Da får du ta bedre vare på tingene dine, så hadde ikke dette vært noe problem. Du kan ikke bruke den midlertidige kjøretillatetelsen uten gyldig legitimasjon. Selvfølgelig kan du ta sjansen, men ikke spesielt lurt om du blir stoppa...er det ikke noen fra jobben du kan sitte på med fra et sted da?
kråkefjas Skrevet 8. juli 2012 #4 Skrevet 8. juli 2012 (endret) Hva er sjansen for å bli stoppet i førerkortkontroll iløpet av en uke? Nesten null. Hva er det absolutt verste som kan skje? 500kr i bot. Kanskje 0 hvis du forklarer. Selv har jeg ikke hatt førerkort på 3år, og de tre gangene jeg har blitt stoppet har jeg bare sagt at det ligger hjemme og sluppet bot. Endret 8. juli 2012 av kråkefjas 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2012 #5 Skrevet 8. juli 2012 Da får du ta bedre vare på tingene dine, så hadde ikke dette vært noe problem. Du kan ikke bruke den midlertidige kjøretillatetelsen uten gyldig legitimasjon. Selvfølgelig kan du ta sjansen, men ikke spesielt lurt om du blir stoppa...er det ikke noen fra jobben du kan sitte på med fra et sted da? Har ingen problemer med å ta vare på tingene mine, av og til skjer det. Det kan hende deg også en vakker dag;) Anonym poster: ea7fa2247325a0ab677d577b2380836c
Bloodflowers Skrevet 8. juli 2012 #6 Skrevet 8. juli 2012 Er enig i at sjansen er liten, men er det ikke vanvittig typisk at man blir stoppa iløpet av den lille uka? Og av en politibetjent som ikke er så grei? Jeg veit hvertfall at om det hadde vært meg, så kunne jeg banna på at jeg ble stoppa og fikk bot. Selvfølgelig: TS må få gjøre det h*n vil
Puserjenta Skrevet 8. juli 2012 #7 Skrevet 8. juli 2012 (endret) Bruk passet mens du venter på bankkortet. Hvis du har noen andre papirer ta det med deg også. Også ville jeg bestilt meg nytt pass og nytt førerkort så fort det lar seg gjøre!! Endret 8. juli 2012 av Puserjenta
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2012 #8 Skrevet 8. juli 2012 Får ikke bestilt meg nytt førerkort eller pass uten legitimasjon heller, så jeg må pent vente på bankkortet før jeg får gjort noe som helst. Tungvint ja.. Jeg har jo masse papirer med navnet mitt på, men ingen som fungerer som legitimasjon med bilde, dessverre. Jeg får vel bare ta sjansen på at jeg ikke blir stoppet i løpet av disse dagene, og bruke passet som har gått ut på dato. Hvis de tror på at det er meg, og ikke bryr seg om at det ikke er gyldig lenger, så kanskje de er snille og ikke gir meg bot. For det er jo faktisk meg på bildet. Tipper kortholderen har falt ut av lomma, når jeg vet akkurat hvilken lomme jeg la den i, og hvor jeg hadde den sist. Borte er den uansett. Kjedelig, ja!! Anonym poster: ea7fa2247325a0ab677d577b2380836c
Ryvre Skrevet 8. juli 2012 #9 Skrevet 8. juli 2012 Hva er sjansen for å bli stoppet i førerkortkontroll iløpet av en uke? Nesten null. Hva er det absolutt verste som kan skje? 500kr i bot. Kanskje 0 hvis du forklarer. Selv har jeg ikke hatt førerkort på 3år, og de tre gangene jeg har blitt stoppet har jeg bare sagt at det ligger hjemme og sluppet bot. Utrolig teit å si. Her får man bot om man ikke har med seg förerkortet, uansett. Så selv om du ikke har fått det så gjelder dette langt fra alle. Og sjansene for å bli stoppet i löpet av neste uke? Ja man kan jo satse på at man ikke blir det, men sjansen finnes der. Spesielt nå i ferier osv.
kråkefjas Skrevet 8. juli 2012 #10 Skrevet 8. juli 2012 Utrolig teit å si. Her får man bot om man ikke har med seg förerkortet, uansett. Så selv om du ikke har fått det så gjelder dette langt fra alle. Og sjansene for å bli stoppet i löpet av neste uke? Ja man kan jo satse på at man ikke blir det, men sjansen finnes der. Spesielt nå i ferier osv. Javel, så da er altså alternativene TS: a)Ta bilen med den ørlille risken det er for hele 500kr i bot b)Bruke kollektiv Jeg vet hva jeg hadde valgt.
Puserjenta Skrevet 8. juli 2012 #11 Skrevet 8. juli 2012 Får ikke bestilt meg nytt førerkort eller pass uten legitimasjon heller, så jeg må pent vente på bankkortet før jeg får gjort noe som helst. Tungvint ja.. Jeg har jo masse papirer med navnet mitt på, men ingen som fungerer som legitimasjon med bilde, dessverre. Jeg får vel bare ta sjansen på at jeg ikke blir stoppet i løpet av disse dagene, og bruke passet som har gått ut på dato. Hvis de tror på at det er meg, og ikke bryr seg om at det ikke er gyldig lenger, så kanskje de er snille og ikke gir meg bot. For det er jo faktisk meg på bildet. Tipper kortholderen har falt ut av lomma, når jeg vet akkurat hvilken lomme jeg la den i, og hvor jeg hadde den sist. Borte er den uansett. Kjedelig, ja!! Anonym poster: ea7fa2247325a0ab677d577b2380836c Hvis det ligger bilde av deg hos svv sitt system var det hvertfall tidligere mulig å bestille nytt førerkort på grunnlag av dette. Mulig dette er endret, men du kan jo ringe svv å høre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå