AnonymBruker Skrevet 8. juli 2012 #1 Skrevet 8. juli 2012 Jeg har bestilt meg 1 kg med proteinpulver, og tenkte at jeg skal blande litt pulver i for eksempel smoothien min etter trening og kanskje drikke en shake før trening. Men går man opp i vekt av proteinshake? Jeg skal ned i vekt, men har også lyst til å bygge litt muskler.. Anonym poster: 90438d99f474f74d046d88c348d3ee9a
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2012 #2 Skrevet 8. juli 2012 Du går opp i vekt av overskudd. Proteinpulveret gir overskudd om du ikke spiser f.eks en frukt mindre om dagen. Anonym poster: 686ab8d5cd324139037740a5acb0e3f7
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2012 #3 Skrevet 8. juli 2012 Du går ikke opp i vekt av verken sjokolade, kanelboller, jordbæris, rundstykker, chips, cashewnøtter; ingenting! Så lenge du ligger i et underskudd. Dersom du vil ned i vekt, anbefaler jeg deg å sette deg inn i menneskets grunnleggende fysikk. Anonym poster: 9ebf02bbbc146a175827f65f53badb6f
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #4 Skrevet 9. juli 2012 Om du går opp eller ned i vekt avhenger av om du ligger i kaloriunderskudd eller ikke. Det finnes ikke en eneste matvare som i seg selv vil føre deg verken opp eller ned i vekt. Om du legger proteinpulveret til det du allerede spiser, uten å spise mindre av noe annet, vil du få høyere kaloriinntak. Om du ligger i stort underskudd fra før vil du kanskje fremdeles ligge i underskudd med proteinpulveret. Om du ligger stabilt fra før kan disse ekstra kaloriene få deg til å gå i overskudd. Du trenger ikke proteinpulver. Du får i deg mer enn nok protein til å bygge muskler med helt vanlig mat. Men om du vil spise det fordi det er godt (noe pulver smaker faktisk utrolig godt..) så greit nok. Men det er altså kalorier i det, og du må selv se på hvor mye kalorier det er i forhold til dagebehov og hva annet du spiser. Anonym poster: cf87043ddc05bbf391d33061ea24fd67
Gjest Skogmann Skrevet 9. juli 2012 #5 Skrevet 9. juli 2012 Fornuftige innlegg over. Jeg vil bare legge til at proteininntak også er korrelert til muskelmasse. Jo større muskelmasse jo mer proteiner trenger du for å opprettholde den. For en normal jente er imidlertid et vanlig kosthold mer enn nok. Skal ikke flisespikke for mye på det. Når som du har den proteinboksen, så ta deg for all del en shake. Men om målet er og gå ned i vekt, husk at du kanskje må kutte ut noe annet. Ta proteintilskuddet ETTER trening. Du kan rent hensiktsmessig ta den før også, men jo nærmere etter treningsøkten er ferdig du tar den jo bedre. Proteinsyntesen gjør et lite hopp rett etter du er ferdig med å trene, og det er da du vil ha nok proteiner å ta av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå