Gjest care Skrevet 11. februar 2004 #1 Skrevet 11. februar 2004 Etter at vi er kommet til den erkjennelse at vi bestemmer oss for en fjordlandsrett i uken, har jeg senket skuldrene litt. Det er jeg som lager middag / mat hjemme og etter lange slitsomme dager er det tungt og alltid skal lage middag etter arbeid. Nå har vi endelig bestemt oss for en fjordland i uken. Så langt har jeg smakt, kylllingcurry, kjøttkaker og biffsnadder. Er det noen av dere som kan anbefale hva jeg skal holde jeg borte fra og hva jeg bør kjøpe av disse pakkene.
starie Skrevet 11. februar 2004 #2 Skrevet 11. februar 2004 Jeg anbefaler å holde deg langt borte fra laks med sitronsaus eller hva det var. Den sausen så ut og smakte som en viss annen saus.. :o
Gjest Ethereal Skrevet 11. februar 2004 #3 Skrevet 11. februar 2004 Fiskesuppa er god, ellers har jeg lite erfaring med Fjordland.
Gjest care Skrevet 11. februar 2004 #4 Skrevet 11. februar 2004 Ok, laksen har faktisk ikke fristet noe. Men suppen har jeg ikke tenkt på. Det var et godt tips. Jeg likte kyllingcurry godt.
Arkana Skrevet 11. februar 2004 #5 Skrevet 11. februar 2004 Jeg har vel prøvd skinkesteken og kjøttkakene, de var begge helt greie, men rimelig tamme på smak. Ertestuingen som fulgte med kjøttkakene var ikke god, men jeg er litt sær på ertestuing så det er sikkert ikke den det er noe galt med. :blunke:
Gjest Anonymous Skrevet 11. februar 2004 #6 Skrevet 11. februar 2004 Jeg liker Fjordlands kyllingfilet i soppsaus med villris og rosinkompott.
Elze Skrevet 11. februar 2004 #7 Skrevet 11. februar 2004 Jeg synes den italienske gryten med potetmos er god.
Gjest care Skrevet 11. februar 2004 #8 Skrevet 11. februar 2004 Takk for tipset jenter. Vil gjerne ha flere
Christy Skrevet 11. februar 2004 #9 Skrevet 11. februar 2004 Liker godt Biff stroganoff og italiensk gryte
Usikker Skrevet 11. februar 2004 #10 Skrevet 11. februar 2004 Nå er faktisk laksen min favoritt da......... men det er da ikke sitronsaus på den jeg kjøper?????? Men en urtesaus.......... Leste nettop på Fjordland sine hjemmesider at laksen nå også kommer med baby-gulrøtter. Så jeg stemmer på Kokt laks m/poteter og urtesaus...... og nå altså med gulrøtter! *nam nam*
orakel Skrevet 11. februar 2004 #11 Skrevet 11. februar 2004 Jeg synes kjøttkakene og roastbiffen er god. Lammesteken er ok. Mener at biff stroganoff ikke var så ille heller.
starie Skrevet 11. februar 2004 #12 Skrevet 11. februar 2004 Nå er faktisk laksen min favoritt da......... men det er da ikke sitronsaus på den jeg kjøper?????? Men en urtesaus.......... Leste nettop på Fjordland sine hjemmesider at laksen nå også kommer med baby-gulrøtter. Så jeg stemmer på Kokt laks m/poteter og urtesaus...... og nå altså med gulrøtter! *nam nam* Urtesausen er noe heeelt annet. Jeg har ikke sett sitronsausen på lenge jeg. Kanskje de skjønte at den ikke var noe særlig.
Gjest Moonshadow Skrevet 11. februar 2004 #13 Skrevet 11. februar 2004 Jeg har smakt curry kyllingen og stroganof. Syntes det smakte vann av begge jeg. Kommer ikke til å spise det igjen.
Gjest Donna Skrevet 11. februar 2004 #14 Skrevet 11. februar 2004 Enkelt og greit ja - men jeg greier ikke å like noen av de ferdigrettene deres jeg ....Og veldig lite annet ferdig også ....faktisk synes jeg bare grandiosa og big one er spiselig av ferdig mat... *kresen ja - jeg vet det *
Arkana Skrevet 11. februar 2004 #15 Skrevet 11. februar 2004 Enkelt og greit ja - men jeg greier ikke å like noen av de ferdigrettene deres jeg ....Og veldig lite annet ferdig også ....faktisk synes jeg bare grandiosa og big one er spiselig av ferdig mat... *kresen ja - jeg vet det * Jeg ville nok ikke kalle deg kresen om du liker grandiosa og big one, men smaken er som baken. :blunke:
Totalya Skrevet 11. februar 2004 #16 Skrevet 11. februar 2004 Synes "kjøtt i saus" var kjempegod. :D Nå har de jo kommet med separate pakninger for 2 personer også: poteter for seg, annet tilbehør for seg, og kjøtt med saus. Smart for de kresene (som meg), og bedre egnet når det er flere som skal ha. Har ikke regnet på det, men tror det blir billigere også :blunke:
Diva Skrevet 11. februar 2004 #17 Skrevet 11. februar 2004 Hmf. Er litt skeptisk til Fjordland-mat, men siden jeg klarer å få i meg en mild papp ( Grændis ) i ny og ne, så burde jeg vel ikke være skeptisk til ferdigmatpåentotre Da jeg jobbet på Kiwi, så solgte det som hakka møkk i allefall, så kanskje vi skal smake neste gang vi trenger noe kjapt ?
Maetzii Skrevet 11. februar 2004 #18 Skrevet 11. februar 2004 Biff Stroganoff'en smaker spy. Seriøst. Prøvde for et par uker siden. Urtesausen til laksen er helt nyyyydelig :D (og laksen er slett ikke ille den heller) Alle kylling-rettene (som jeg har kommet over så langt, husker ikke helt hva de het) var også gode. Skinkesteken var grei nok, men det smakte veldig buljong av sausen. Synes ikke fiskesuppa var spesielt god, og ikke "den andre" heller (husker dessverre ikke hva den var, bare at jeg ble fortalt at den var kjempegod... og satt ganske skuffet tilbake). Hm, det var alle jeg kom på idag Hender jeg får sånne fine ferdigmatpakker av mammaen min, snill som hun er :D
Rufus Skrevet 12. februar 2004 #19 Skrevet 12. februar 2004 Synes faktisk at alle sammen er gode, jeg....har spist kjøttkaker, svinestek, oksestek (?? kjøtt i brun saus iallefall - lenge siden nå..)fiskesuppe og et par kyllingretter... Godt og høre at det er fler som bruker dette som middag nokså ofte- jeg har også lett for og stresse det med middag og må tilstå at jeg nok er mye lettere og ha med å gjøre når vi velger denne løsningen iblandt!!
Lilly16 Skrevet 13. februar 2004 #20 Skrevet 13. februar 2004 Laks m poteter, babygulrøtter og urtesaus er veldig godt! Litt tynn saus bare...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå