AnonymBruker Skrevet 8. juli 2012 #1 Skrevet 8. juli 2012 Jeg får nå praksis i en barnehage med mulig senere vikariat eller annen stilling om jeg utvikler meg godt. Problemstilling: jeg har ner familiemedlem som er syk og sitter i fengsel med besøkstider som man ikke kan bestemme selv, og som må passe videre med to busser jeg må ta for og komme dit, og jeg skal hjem igjenn og. (bor vanskelig til) jeg og min mor som ingen av oss ha bil bytter på og dra dit annen hver uke, så er det noen møter og diverse utover det som jeg deltar på flere ganger, offte flere ganger i mnd, men ikke altid... Spørsmål: jeg kjenner ikke dem andre ansatte i barnehagen og begynner ikke føre om en mnd, men vurderer og spørre om og jobbe kun 4 dager i uken, slik at jeg kan legge møter og fengselsbesøket på en fast dag, bare si at jeg har et sykt famileiemedlem jeg tar meg av, og at jeg deltar på noen møter fremover. det er samme for meg hvem dag dette er jeg får fri, untatt torsdag (som er advokatenes dag i fengselet) men virker dette dumt og spørre om?? gruer meg veldig! Så trenger andres synspungter og tipps Anonym poster: 4e1f8acac1949241b14f64acb828002b
Honnikorn Skrevet 8. juli 2012 #2 Skrevet 8. juli 2012 Er vel bare å spørre. På min arbeidsplass strekker de seg langt for å imøtekomme slike ønsker. Er det kommunalt kan du søke permisjon på de dagen også, hvis du søker ulønnet permisjon er det sjeldent man får nei (iallefall i min kommune)
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2012 #3 Skrevet 8. juli 2012 Er vel bare å spørre. På min arbeidsplass strekker de seg langt for å imøtekomme slike ønsker. Er det kommunalt kan du søke permisjon på de dagen også, hvis du søker ulønnet permisjon er det sjeldent man får nei (iallefall i min kommune) TUSENTAKK FOR SVAR! dette familiemedlemet slipper aldri ut, men jeg vill stille opp, så lenge han lever nå... men bør jeg si han sitter inne, er det ok og bare si han er syk... det er ulønnet nå, men håper på mere ansvar med lønn etter hvert, hva skal jeg søke om da, permisjon, en dag i uken alså? viste ikke det gikk ann? kunne jo bare tatt fri en dag annenhver uke isteden, men er det ikke like greit og ta fri en fast dag i uken, så har jeg den dagen til og legge møter på tro? hvem dag er minst hektisk i barnehage? jobber du i barnehage? tar gjerne i mot flere synspungter Anonym poster: 4e1f8acac1949241b14f64acb828002b
Honnikorn Skrevet 8. juli 2012 #4 Skrevet 8. juli 2012 Skal du ha fast fri så er det vel greit å jobbe 80%, da har du en dag i uka fri. Trenger du mer kan du søke velferdspermisjon f.eks. De kan ville ha noe dokumentasjon på grunnen til søknaden, men alt er taushetsbelagt så det er ikke noe å stresse over. Jeg har fått permisjon for alt fra tannlege til flyttedager, det er bare å ha en dialog med arbeidsgiver (jeg jobber altså i kommunen, private har nok et annet system) Den roligste dagen for oss er vel fredag, da hentes ofte ungene tidlig hjem.
Lady Lovelylocks Skrevet 8. juli 2012 #5 Skrevet 8. juli 2012 Den roligste dagen for oss er vel fredag, da hentes ofte ungene tidlig hjem. Det er også den dagen da flest ansatte vil ha fri. Fredag og mandag... Og jeg tror jag hadde fortalt styreren alt.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2012 #6 Skrevet 8. juli 2012 Det er også den dagen da flest ansatte vil ha fri. Fredag og mandag... Og jeg tror jag hadde fortalt styreren alt. saken er den at broren min har vert narkoman i mange år, og fått en del alvårlige sykdommer så han lever nokk ikke så lenge, aner ikke... det er lever og nyrer, og mere han antagelig går og bærer på som han ikke sier. jeg vill gjerne ha kontakt med han nå mens han er rusfri, men dette er så flaut, og ubehaglig og si! bør jeg si det med engang syntes dere? folk som kjenner meg vet det, men det er snakk om og danne et første inntrykk og da... hvordan ville dere reagert?? Hva er veldferds permisjon... Er det bedre og spørre om og jobbe til 12 kansje?? den ene dagen i uka? isteden for og ta helt fri... det blir ikke snakk om og ta mere fri en en dag i uken. Jeg går også til psykolog, noe jeg ikke vill rope ut med en gang, flere ganger i mnd, så derfor tenkte jeg det heller var bedre og ha en fast dag til slike gjøremål.. ellers er jeg så og si aldri syk, også er jeg presis. men får litt dårlig samvittighet. men psykolog timene er sikkert bare over en periode... Hvordan ville dere som ansatt reagert om jeg ba om en fast dag fri, eller en fast dag som jeg bare jobbet halvt uten og begrunne det ordentlig. at jeg bare sa jeg tokk meg av et sykt familiemedlem, og at det er noen møter utover det, så jeg kunne tenke meg og jobbe halv dag den ene dagen bare? men det kan jeg gjøre den dagen det er mins og gjøre her? at jeg sier det på den måten??? Hva er vellferdspermisjon? Anonym poster: 4e1f8acac1949241b14f64acb828002b
Lady Lovelylocks Skrevet 8. juli 2012 #7 Skrevet 8. juli 2012 Jeg mente bare at man kanskje kunne ta en annen dag fri. Sånn at andre har mulighet til å få langhelg også... Og jeg ville fortalt styreren det du skriver her, han/hun har taushetsplikt. Til resten av presonalet ville jeg sagt det om et sykt familiemedlem. Lykke til 1
Gjest Skrevet 8. juli 2012 #8 Skrevet 8. juli 2012 Det kommer jo helt ann på arbeidsplassen også. Om de ser fram til å ha en person i 100% stilling er det ikke sikkert de da foretrekker deg over evt andre søkere i senere tid om de søker en til 100% og du kun kan jobbe 80%.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2012 #9 Skrevet 8. juli 2012 Takk for svar. føler meg litt dum som ikke tokk opp dette med hvor mange dager jeg skulle være der, nå er jo dette bare en praksis, men håper jo som sakt dette kan utvikle seg da. Ja, jeg snakker med lederen om hele greia jeg. og håper lederen fårstår. Skulle ønske det var mulig og bestemme besøks tiden i fengselett selv! og at det gikk offentlig transport dit i besøkstiden i helger! SUKK Anonym poster: 4e1f8acac1949241b14f64acb828002b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå