Knirke Skrevet 8. juli 2012 #1 Skrevet 8. juli 2012 Et skudd i mørket kanskje, men jeg prøver å legge ut dette spørsmålet her på KG i håp om at noen har vært borti noe sånt... På folkehøyskolen lærte vi å sy skipssekker, pøser, hengekøyer osv i lin, og jeg har lyst til å ta opp den hobbyen igjen. Men hvor i alle dager får man tak i materialer og verktøy (nål, tråd, seilmakerhanske)? Og aller helst en bok med oppskrifter også, da jeg er litt rusten etter 10 år Anyone?
Cordelia Skrevet 11. juli 2012 #2 Skrevet 11. juli 2012 humm, den var verre. Var borti noe av det samme på FHS, men der var det mye industrisymaskin som ble brukt. Ikke sikker på hvor utstyret kom fra. Prøv å kontakte en seilmaker kanskje. Eller se etter på Sløyd-Detaljer.
Knirke Skrevet 12. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 12. juli 2012 Eureka! Det tok mye googling, men til slutt fant jeg denne siden: http://www.høvedsmann.no/ Ser ut til at de har alt jeg trenger, unntatt oppskrifter og fremgangsmåte. Kanskje det ikke er skrevet bøker om det på norsk, får google litt til 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå