Gå til innhold

Hva er rettferdig her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjøpte ny bil for en ukes tid siden. I annonsen sto en totalpris inkl omregistrering på 1500,-.

Da jeg hentet den ble jeg enig med tidligere eier om å betale han summen eksl omregistrering og ordne dette selv for å få bilen med en gang.

I går kom regninga fra biltilsynet i posten. 6500! Viser seg at siden bilen er 2001 modell er omregistreringa dyrere, så det er i grunn helt greit at regninga er så høy.

Men - er det rettferdig at jeg skal betale hele den summen når det i annonsen står oppgitt en sum INKL omreg på 1500?

Har dere tips til hvordan jeg skal ta dette med tidligere eier?

Jeg ser jo at dette er noe jeg sikkert burde ha funnet ut av, men det burde vel strengt tatt selger også, og det er jo direkte uriktige opplysninger i annonsen han hadde ute..

Anonym poster: 8a6e27efddef2a1c79f9c1a24f624da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta kontakt med selger og si at han må betale det resterende etter at du har betalt 1500. Om han setter seg på bakbeina kan du jo true med å heve kjøpet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte en mail til selger like etter at jeg skrev dette, og har allerede fått svar; "heisann. jeg vet ikke om det. når vi laget bilen på finn og komme opp denne prisen for omregestering"

Beklager om jeg virker smaløyd og rasistisk nå men det var de for helvete ikke det jeg spurte om, svar for fanden på det jeg spør om!!!!

Jeg la meg på en mer moderat linje enn deg og ba om å få dekket halvparten av de 5000 ekstra.

Anonym poster: 8a6e27efddef2a1c79f9c1a24f624da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cevita

Sjekka du ikke hvor gammel bilen var når du kjøpte den?

Greit nok at selger ikke burde ha opplyst feil i annonsen, men jeg ville nå ha sjekka selv også..

Eller sto det en annen årsmodell i annonsen enn det bilen var i virkeligheten? Da ville jeg ha klagd på kjøpet når selger kommer med feilaktige påstander.

Edit: jeg ville også ha lest meg opp på kjøpsloven, så kan du hvertfall gjøre det som er riktig når du tar prosessen videre :) Lykke til!

Endret av Siennna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...