Gjest Anonymous Skrevet 11. februar 2004 #1 Skrevet 11. februar 2004 Føler du at du er flink til å lære og sette deg raskt inn i ny teknologi, data o.l. Virker på meg som om mange kvinner fremdeles ikke tror de er like flinke som menn når det gjelder å raskt tilegne seg kunnskap om hvordan ny teknologi fungerer. Kanskje dårlig selvtillitt og manglede tro på seg selv når det gjelder nyere tekonolgi er et stikkord her. Stemmer dette eller tar jeg feil? Knut i.i.
Gjest care Skrevet 11. februar 2004 #2 Skrevet 11. februar 2004 Tror neppe svar fra oss kan verifisere din hypotese. Men alle kan snakke for seg selv. Personlig er jeg (noe) teknisk anlagt, og prøver å få med meg det meste. Det er jeg som instiller video, dvd, cd spiller osv i hjemmet på tross at jeg bor sammen med en ingenør.
Gjest Coral Skrevet 11. februar 2004 #3 Skrevet 11. februar 2004 Jeg tror nok du kan ha litt rett i at mange jenter eller kvinner kanskje ikke har like stor tro på at de er like tekniske som gutter, feks pga tradisjonelle kjønnsroller. Men tror nok dette er noe som holder på å endre seg! Selv prøver jeg så godt jeg kan, og prøver å pushe meg selv til å sette meg inn i det som er nytt, særlig hvis det er noe jeg vet at jeg kan dra nytte av. Da synes jeg faktisk det kan være ganske gøy også.
Arkana Skrevet 11. februar 2004 #4 Skrevet 11. februar 2004 Ja, jeg ser på meg selv som relativt teknisk anlagt. Men siden samboeren min jobber med IT så er jo han naturlig nok flinkere til å drive på med datamaskinen, både hardware og software. Så jeg kan selvsagt ikke måle meg med flere års utdannelse og erfaring, samme hvor teknisk anlagt jeg er.
Gjest 3llie Skrevet 11. februar 2004 #5 Skrevet 11. februar 2004 Jeg er teknisk anlagt. Lærer fort, har bygget flere pc'r, stille inn video o.l er da ikke noe problem. Nå skal det vel sies at det er menn som har "lært meg opp". Både ex'n og min samboer jobber innen it.
starie Skrevet 11. februar 2004 #6 Skrevet 11. februar 2004 Jeg får til enkle ting som å sette inn/ta ut disker, koble til cd-rom og bytte strømforsyningen men det er som regel sambo som gjør det. Vil ikke si jeg er teknisk anlagt, men jeg er ikke noldus heller.
@lfa Skrevet 11. februar 2004 #7 Skrevet 11. februar 2004 Elsker alt av tekniske duppeditter. Riktignok er sambo en god del flinkere enn meg, men han har jo noen år forsprang også, da.
Grooo Skrevet 11. februar 2004 #8 Skrevet 11. februar 2004 Jeg også elsker duppeditter, og har ikke noe problem med å forstå og å sette meg inn i nye ting. Synes det er gøy, og følger med på det som skjer.
jordbær Skrevet 11. februar 2004 #9 Skrevet 11. februar 2004 Jeg er veldig teknisk av meg. Vokste opp med en far som var altmuligmann, en mor som jobbet i telenor og selv har jeg tatt elektro og datautdanning. Jeg er ikke redd for å gjøre ting selv, tvert i mot
punkyB Skrevet 11. februar 2004 #10 Skrevet 11. februar 2004 Jeg har en teknisk bakgrunn og mener jeg er istand til å lese en bruksanvising , lære å bruke ny teknologi o.l. MEN å fikle med nettverksoppsett - generelt hardware når det gjelder PC interesserer meg minimalt så der spør jeg om hjelp hvis det er mulig istedenfor å prøve å finne det ut selv. Tror i utgangspunktet at gutter og jenter er likt stilt ang. dette men jeg tror gutter generelt er mer interessert og derfor setter seg ofte bedre inn i ting og derfor kan mer - og er bedre istand til å ta inn enda mer / ny lærdom også.
spinnvil| Skrevet 11. februar 2004 #11 Skrevet 11. februar 2004 Etter å ha jobbet en del år med mekanikk/elektro og hatt telefonsupport så vet jeg at kvinner ikke er verre enn menn. Bortsett fra ho dama som skulle sette på strømmen på en duppedings, og trykket 2 ganger på powerknappen... PÅ og AV *yeah*
Lillebi Skrevet 11. februar 2004 #12 Skrevet 11. februar 2004 Jeg synes ikek selv at jeg er teknisk, men jeg har bygget PC'en min selv uten hjelp, og har en del teknisk utstyr som jeg har installert selv. Jeg er bare flink til å lese brukerveiledninger og legger min stolthet i å klare ting selv uten å måtte spørre om hjelp.. Jeg er ikke teknisk anlagt, det er vel heller det at jeg ikke er redd for å sette meg inn i ting, og jeg følger med i det som skjer i den tekniske verden. Jeg leser mye om ting før jeg tar valget om hav jeg vil ha.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 11. februar 2004 #13 Skrevet 11. februar 2004 Jeg elsker å fikle med elektronikksaker, og har hittil ikke ødelagt noe :D
Gjest Lea Skrevet 11. februar 2004 #14 Skrevet 11. februar 2004 Jeg har alltid vært teknisk anlagt. Hvis det er noe jeg ikke fikser selv av slike ting, så følger jeg nyskjerrig med når andre hjelper meg. Maser og spør hele tiden og vil lære. Tror nok at det er like mange gutter som ikke er teknisk anlagt egentlig, men man går kanskje ut fra at alle menn elsker å mekke på ting?
Catzy Skrevet 11. februar 2004 #15 Skrevet 11. februar 2004 Anser meg selv som rimelig teknisk anlagt, ja. Har satt sammen en god del PC'er, stiller inn videoen til modern til å ta opp programmer etc. Klarer meg i hvertfall i det store tekniske verden. Catzy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå