Gå til innhold

Dere som bor trangt med barn og har dyr

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har et barn på 4 år, som leker, og herjer og gjerne skal ha en sitteplass når vi skal spise osv.. inne på badet er det satt en do, med dusj inne i gjørne, også kattekassa er der inne. kjempe trangt. han sover også på rommet våres. har et rom i kjellern også, som vi ikke bruker-kjempe bratt trapp og hører ikke noe ned dit.

Det som er bra er at vi har stor hage og folk og familie og besøke som har plass! men vill ikke barnet bli litt utolig om man farter hele tiden? derfor vi ikke flytter med det samme heller... vi har bodd 5 steder dem sisste 5 år, vi leier og her er det ikke tidsbegrenset.

Er det noen her som har erfaringer/forslag vill jeg gjerne høre?

Han går ikke i barnehage nå, men det er barnehage ikke langt unna, samt fine tur områder for unger...

Vi spiser alle måltider i soffan, kjøkkendet er det rommet med størst gulvplass, og der leker vi mye med biler og sitter og tegner på gulvet... mange reagerer på vi har liten plass, og det blir offte til vi går litt "på hverandre" det er også litt utfordring med tanke på hvordan vi skal gjøre det med alt mulig... vi har to katter som røyter veldig så må støvsuge offte, og det blir fort rotete på et lite sted, da må man følge med nøye på ungen også, mens man gjør husarbeid... TRENGER TIPPS!? :)

har dere problemer med dette dere andre som bor trangt?

Anonym poster: 118f45bdc76f8afd2af8caf10648501d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har et barn på 4 år, som leker, og herjer og gjerne skal ha en sitteplass når vi skal spise osv.. inne på badet er det satt en do, med dusj inne i gjørne, også kattekassa er der inne. kjempe trangt. han sover også på rommet våres. har et rom i kjellern også, som vi ikke bruker-kjempe bratt trapp og hører ikke noe ned dit.

Det som er bra er at vi har stor hage og folk og familie og besøke som har plass! men vill ikke barnet bli litt utolig om man farter hele tiden? derfor vi ikke flytter med det samme heller... vi har bodd 5 steder dem sisste 5 år, vi leier og her er det ikke tidsbegrenset.

Er det noen her som har erfaringer/forslag vill jeg gjerne høre?

Han går ikke i barnehage nå, men det er barnehage ikke langt unna, samt fine tur områder for unger...

Vi spiser alle måltider i soffan, kjøkkendet er det rommet med størst gulvplass, og der leker vi mye med biler og sitter og tegner på gulvet... mange reagerer på vi har liten plass, og det blir offte til vi går litt "på hverandre" det er også litt utfordring med tanke på hvordan vi skal gjøre det med alt mulig... vi har to katter som røyter veldig så må støvsuge offte, og det blir fort rotete på et lite sted, da må man følge med nøye på ungen også, mens man gjør husarbeid... TRENGER TIPPS!? :)

har dere problemer med dette dere andre som bor trangt?

Du sier ikke noe om hvor mange kvadrat dere bor på.

Du skriver at kjøkkenet har den største gulvplassen. En ting jeg har villet gjort først, er å kutte ut alle måltider som dere har i sofaen.

Du lærer ikke barn gode matvaner ved å innta de i sofaen. Det er å få kjøpt små kjøkkenbord.

Kunne dere brukt rommet i kjelleren som tv-rom eks?

Ungen er 4 år,og idielt sett, så skulle det ha sovet på sitt eget rom. Kunne dere brukt rommet i kjelleren til foreldresoverom?

Tiden går fort,snart er det skolestart. Venner skal på besøk. Dere bør beg. nå og se etter annen bolig. Sett opp lapp i butikken, averter i avisen. Det er lettere å flytte med barnet nå, enn hva det er etter skolestart.

Ja, vi bodde trangt en tid, da ungen var små,men det var et valg.Og det var å finne noe annet.

Å flytte så mye som dere har gjort, er slitsomt. Er det pga det har vært tidsbegrenset?

Da vet du til neste gang, at dere kan ikke leie noe for kort tid.

Det blir ustabilt for både barn og voksne å flytte mye, og særlig barn.

Anonym poster: 9a740926112c0e57c1b81b97714622ad

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar. ingen av rommende er store.selv om kjøkkende har den største gulvplassen. nesten ikke benkplass heller. har et spisestuebord med 6 stoler, men vi hadde ikke plass til det. ganske spå bord. jeg lurer på, ikke for og være uhøffelig, men hva er ille med og spise i soffan. kan jo sette et lite bord mitt i rommet på kjøkkendet, men da må det jo være plass til asjetter og glass til oss tre som bor her... kansje sånn bord som man bretter ut ja... men da blir det igjenn mindre plass og leke på for han... tenker på det og... vet ikke hva som er best...

Ja det har vert tidsbegrenset dem andre stedene. området her er helt perfekt og alle misunder oss der, har foresten fin uteplass til og grille på ute nå da... men det gjelder ikke hele året og sitte der...

Vi har lyst og flytte pga plassen inne. det andre soverommet, er det ikke plass til dobbelt seng, eller det går kansje akkurat, MEN får den ikke ned trappa heller... er ikke plass til tv der heller...

Jeg har tenkt tanken om det er bedre og bo her til skole start, siden vi har flyttet så mye, så er det kansje bedre med ro nå, og heller leve litt trangt, men jeg er usikker hva som er best for barnet. og det tærer på psyken og drive og lete etter sted og bo. har ikke mulighet og gjøpe og leie markedet er ganske tøfft, og og offte havner vi bak i køen, vi måttet ha tatt det vi har fått, samtidig ikke alt vi har kunnet fått, vi har valgt vekk "rønner" og tengt sikkerhet osv med tanke på barn, så det er også noe vi har valgt vekk for og prioritere sikkerheten til barnet...

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar. ingen av rommende er store.selv om kjøkkende har den største gulvplassen. nesten ikke benkplass heller. har et spisestuebord med 6 stoler, men vi hadde ikke plass til det. ganske spå bord. jeg lurer på, ikke for og være uhøffelig, men hva er ille med og spise i soffan. kan jo sette et lite bord mitt i rommet på kjøkkendet, men da må det jo være plass til asjetter og glass til oss tre som bor her... kansje sånn bord som man bretter ut ja... men da blir det igjenn mindre plass og leke på for han... tenker på det og... vet ikke hva som er best...

Ja det har vert tidsbegrenset dem andre stedene. området her er helt perfekt og alle misunder oss der, har foresten fin uteplass til og grille på ute nå da... men det gjelder ikke hele året og sitte der...

Vi har lyst og flytte pga plassen inne. det andre soverommet, er det ikke plass til dobbelt seng, eller det går kansje akkurat, MEN får den ikke ned trappa heller... er ikke plass til tv der heller...

Jeg har tenkt tanken om det er bedre og bo her til skole start, siden vi har flyttet så mye, så er det kansje bedre med ro nå, og heller leve litt trangt, men jeg er usikker hva som er best for barnet. og det tærer på psyken og drive og lete etter sted og bo. har ikke mulighet og gjøpe og leie markedet er ganske tøfft, og og offte havner vi bak i køen, vi måttet ha tatt det vi har fått, samtidig ikke alt vi har kunnet fått, vi har valgt vekk "rønner" og tengt sikkerhet osv med tanke på barn, så det er også noe vi har valgt vekk for og prioritere sikkerheten til barnet... vet ikke på hvor mange kvad men ca 50

Skrevet

vi bor også trangt, har en på 3 år, som ikke bor her daglig. men det går helt fint så lenge barnet har mulighet for og leke i hage, og besøke venner og familie, dra på turer etc... det og spise i soffan har ikke jeg noen synspungter på men. tenk hvordan det var i gamledager, det ble unger av dem å! :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde solgt det store spisebordet og skaffet meg et lite kjøkkenbord med klaffer. Det kan brukes til å tegne på, gjøre lekser på, leke på, spise på. Synes ikke et godt måltid bør inntas i sofaen.....

Anonym poster: b1d6b24b9ead1a2a2bf6e3aab1ba2f2a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde solgt det store spisebordet og skaffet meg et lite kjøkkenbord med klaffer. Det kan brukes til å tegne på, gjøre lekser på, leke på, spise på. Synes ikke et godt måltid bør inntas i sofaen.....

Det store spisestue boret kostet nesten 10 lapper, det var helt nytt, og kjøpte rett føre vi fikk vite at vi måtte flytte fra det andre, så er ikke mye og taper masse hverdi. jeg skal se på finn.no etter et kjøkkenbord med klaffer... men er det den største ulømpen som dere ser?

eller hva med og kjøpe sånn stol med bord som han kan sitte i ved siden av salongen vår?? da er det bare hans... og tar mindre plass...

AnonymBruker
Skrevet

Dere bør ha et samlingspunkt som et spisebord er. Man får en annen ramme rundt måltidet når man sitter godt rundt et bord, ikke bikker seg frem og tilbake i sofaen (som gjerne er rett ed TVen). Og som sagt over her, så vil det bordet også kunne brukes til tegning og andre aktiviteter dere kan gjøre sammen med gutten. Dette spisebordet fra IKEA er genialt: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10116887/#/20104718 Også kjøper dere stoler som kan stables, evt klappstoler som kan henges opp på knagger på veggen når de ikke er i bruk.

Ellers ville jeg ikke skaffet ny katt når nåværende dør, da det høres ut som dere heller bør bruke plassen på dere selv, ikke et stinkende kattedo.

Anonym poster: 3c689af49a19bab4f4b5998fdb2c41e1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har pleid og ha av tv når vi spiser, samtidig er jeg også enig med dere... har litt delte meninger, samtidig som jeg ikke forstår helt hvorfor det blir bedre samlingstund rundt et bord en en tv, tenkte på slikt klapp bord, ja, ikke så stort heller. ang katte doen så er den plassert inne i et gjørne for seg selv (vi skal ikke ha flere dyr når disse dør, dem er nå gamle og vi skal ta oss av dem så lenge dem er friske) pusende er for det meste ute nå på sommern, men inne på kveld/natt og da må dem ha ei kasse... eneste er at den røyter veldig! og det blir mye støvsuging, og da flyr vi rundt og gjør husarbeid, og det er vel kansje også en utfordring plass messig! eller bør ikke dette være noe problem for ungen??

jeg hører hvertfall offte fra gutten: FLØTT DEG A MAMMA, DU GÅR I VEIEN! hehe

er det her snakk om og være bortskjemt, eller er det ikke bra og bo sånn med barn? isåfall vill jeg vite hvem problemer dere mener det kan skape for familien?

for jeg tenker veldig frem og tilbake... har bodd her siden vinter og har ikke tenkt og bo her for på 50 kvd for evig og altid med to våksne med ett barn, vi skal kansje etterhvert ha en til og, men orker ikke tanken på og flytte med engang.. desutten har jeg fått en jobb netopp i ner området, og vi skal begynne i barnehagen her borte nå...

Mener dere det haster med og flytte?

AnonymBruker
Skrevet

Gutten er snart stor nok til å bruke rommet nede. Da får dere straks frigjort enda mer plass, for han vil etterhvert tilbringe mer tid på rommet sitt.

Anonym poster: 3c689af49a19bab4f4b5998fdb2c41e1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har pleid og ha av tv når vi spiser, samtidig er jeg også enig med dere... har litt delte meninger, samtidig som jeg ikke forstår helt hvorfor det blir bedre samlingstund rundt et bord en en tv,

Mener dere det haster med og flytte?

Hvorfor det er bedre å spise rundt et bord enn foran en TV?

- Dere får oppmerksomhet på matopplevelsen, maten smaker bedre

- Dere får bedre ro rundt måltidet, barna får en hyggelig matopplevelse.

- Dere får mulighet til samtale om "dagen i dag"

- TV tar oppmerksomheten og opplevelsen

- TV og måltid er ikke noen god kombinasjon, spør du meg. Unntak er evt. en lørdagskveld med pizza.

Hvis dere trives og har andre gode kvaliteter i området der dere bor, bør det vel være viktigere å ha fokus på å skape ro og trivsel der dere bor nå.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tenkt tanken om det er bedre og bo her til skole start, siden vi har flyttet så mye, så er det kansje bedre med ro nå, og heller leve litt trangt, men jeg er usikker hva som er best for barnet. og det tærer på psyken og drive og lete etter sted og bo. har ikke mulighet og gjøpe og leie markedet er ganske tøfft, og og offte havner vi bak i køen, vi måttet ha tatt det vi har fått, samtidig ikke alt vi har kunnet fått, vi har valgt vekk "rønner" og tengt sikkerhet osv med tanke på barn, så det er også noe vi har valgt vekk for og prioritere sikkerheten til barnet...

Du kan evt. selge spisebordet,eller få det lagret. Vi har lite kjøkken, så vi har et kjøkkenbord på 1 meter. Det er klaffer på det,så det kan bli plass til 4. Til vanlig har vi to stoler der,de to andre står på soverommet.

Du spør hva som er galt med å spise i sofaen. Som regel er det ved middagen folk samles. Det skal være en ramme rundt måltidet. Du sitter ikke skikkelig i sofaen. Og ialefall ikke en unge på 4 år. Du får ikke lært å spise skikkelig. Dere ssitter ikke overfor hverandre. eks. bir det ikke lett for unger å lære å bruke bestikk, ofte bruker de fingrene.

Det gikk et program på tv for 3 uker siden. Det viser seg at en stor prosent av engelske barn og foreldre spiser i sofaen, foran tv. De snakket ikke sammen, ungene lærte seg ikke alminnelig bordskikk. Britiske folk er tvfolk i høy grad. Så filmet de famiien når de fikk kjøkkenbord,og familien var samlet. Da begynte de å snakke sammen, og ungene spiste skikkelig.

Hvordan kan du mene at det ikke er galt å bruke sofaen som spisested? Du sitter ikke godt i en sofa når du spiser, særdeles ikke en 4 åring.

Stusser på hvorfor du ikke forstår hvordan det blir en bedre samlingsplass rundt et kjøkkenbord enn i en sofa.

Ser nå at du bor på 50 kvadrat,i utgangspunktet ikke så lite, men spørs hvordan innredningen er,møbler osv.

Unger krever plass. At ungen sier du går i veien, har ikke noe med at han er bortskjemt, men unger krever plass. Har dere store møbler? Er det noe dere har som dere ikke bruker? som kan lagres?

Du sier det selv,det er vanskelig med bolig. Så da har jeg villet startet jakten nå. Da slipper dere å ta det dere MÅ ta pga tidsnød.

Tiden går fort frem til skolestart. Om det er økonomi, så kan du snakke med kommunen. Det fins startlån. Ofte blir ikke utgiftene større med det, enn hva du betaler til en privat eier.

Kansje søke om kommunal bolig, til dere får mulighet til å kjøpe noe selv?

Du skrivr også at dere har tenkt på et barn til, men da bør du jo begynne jakten på bolig,for du orker ikke flytte nå.

Ikke at det betyr noe, må du ha kasse inne til kattene? Når de er ute hele dagen? Jeg har hatt katter selv,men aldri hatt kasse inne etter at de ble rene. de kom inn om kvelden, og ble sluppet ut om morgenen. De sa fra selv også på vinteren.

Dette er noe du venner kattene til.

Ang. spising i sofaen. så hektisk en hverdag kan være, så er det desto viktig at familien samles under måltider. Eks. frokost med ungene. En fin start på dagen for barnet og for de voksne. Samme med middag.

Jeg nekter barn middag i sofaen. Selfølgelig,kan det være snacs og kos i helger, men aldri ellers.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

vi bor også trangt, har en på 3 år, som ikke bor her daglig. men det går helt fint så lenge barnet har mulighet for og leke i hage, og besøke venner og familie, dra på turer etc... det og spise i soffan har ikke jeg noen synspungter på men. tenk hvordan det var i gamledager, det ble unger av dem å! :)

Gamle dager? Ble unger av de og? Hva mener du egentlig?

Vet ikke hva du mener med gamle dager, men før i tiden var stuen noen man brukte til annet bruk.

Det er ikke snakk om at det skal bli unger av de, men gjøre det praktisk for familien

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor det er bedre å spise rundt et bord enn foran en TV?

- Dere får oppmerksomhet på matopplevelsen, maten smaker bedre

- Dere får bedre ro rundt måltidet, barna får en hyggelig matopplevelse.

- Dere får mulighet til samtale om "dagen i dag"

- TV tar oppmerksomheten og opplevelsen

- TV og måltid er ikke noen god kombinasjon, spør du meg. Unntak er evt. en lørdagskveld med pizza.

Hvis dere trives og har andre gode kvaliteter i området der dere bor, bør det vel være viktigere å ha fokus på å skape ro og trivsel der dere bor nå.

Beklager, ser nå det var litt srivefeil. mente og spørre om hvorfor det var bedre/sunnere og spise rundt et bord en I EN SOFFA? ikke tv som jeg skrev.(tv er av når vi spiser, og ser ikke mye på tv ellers heller) gikk ut på kjøkkende nå får og se ann... om vi plasserer et klappbord der, går det og smyge seg forbo på alle sider rundt det, det kan ikke stå inn til veggen. er det viktigere og ha spise plass, el gulvplarr til og bevege seg for våksne og barn tro? (tenke tenke...) men ellers er jeg enig i at soffan kansje er for myk for ryggen, om man kun skal sitte der når man sitter, det var det eneste jeg kom på, også med tanke på smuler og hygene, selv om vasker... så er det hyggeligere og sitte ved et bord, MEN hva gjør alt dette sammensatt med barnet, og familien og kun sitte i soffan til alle måltider? tenkt mere over dette for det er noen som har sakt til oss:at dere klarer og bo så trangt! og ja, det er en utfordring... jeg og tenker han snart kan sove på sitt eget rom! men vi hører abselutt ingenting ned dit, derfor føler jeg han er litt liten, hva tror dere?

Det er liksom området rundt jeg har slått meg til ro med, vi trives sånn i området, stranden rett ved og masse fine steder for familie aktiviteter og tur områder, stor hage til og leke, og ingen trafikk, dem kjører i 50 her, men det er hekk rundt hele her... så har han fått plass i nerbarnehagen nå.. derfor har jeg ikke sett på beskymringende SÅ STORE! men alle klager, så tenker jo mere på det jeg også. derfor jeg skriver dette innlegget til dere uten forståene for jeg er sånn i tvil. er ikke bra og flytte hele tiden heller hverken for store eller små...

Skrevet

Det bordet fra Ikea som du fikk forslag om, tar ingen plass når det er slått sammen, og det kan garantert stå inntil veggen når det ikke er i bruk. Det ikke stå utslått hele dagen, og går fort å slå ut og inn til måltidene.

Kjøper du babycall, så går det helt fint å la barnet sove på det andre soverommet. Vi hører heller ingenting mellom rommet til ettåringen(!) og stua/vårt rom, derfor har vi babycall.

Og begynn å se dere om etter en bedre bolig i området dere holder til nå. Da har dere (høyst sannsynlig) tid og råd til å vente på en god bolig, ikke bare et sted å bo.

• Liker 3
Gjest Mildrid
Skrevet

Barn spiser mer når de ser tv. I tillegg lærer de ikke normale bordmanerer og spiser oftere med bare gaffel, i stedet for kniv og gaffel. Dette fører til at barna ikke deler opp maten, men gofler den inn som en gris. I følge Supernanny, husker ikke hva programmet heter, men hun som reiser hjem til folk og oppdrar dem.

Personlig synes jeg spising i sofa forran tv er en uting.

• Liker 2
Skrevet

Høres jo ut som om det er et fint sted å bo med hage og godt nærmiljø, og det er også viktig. Tror du kan snappe opp endel inspirasjon hos IKEA for oppbevaring og kanskje bytte ut enkelte møbler. Slagbord er helt genialt. Uansett tror jeg ingen har vondt av å bo litt trangt. Det er heller det at de fleste her i landet faktisk er ganske bortskjemte med store eneboliger. Noe som faktisk ikke er nødvendig for en god oppvekst. Men barn tar mer og mer plass, og etterhvert skal de ha med venner hjem. Hvis dere ikke har mulighet til å finne noe større innen samme skolekrets, så bør evt. flytting helst skje før skolestart. Vi flyttet fra blokkleilighet til hus nå med en 6-åring som snart skal begynne på skolen og en 10-åring som altså byttet skole før 4. klasse, men det har gått helt fint. Vi har kommet greit inn i nytt miljø med skole og idrett og hund! Så det går også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det bordet fra Ikea som du fikk forslag om, tar ingen plass når det er slått sammen, og det kan garantert stå inntil veggen når det ikke er i bruk. Det ikke stå utslått hele dagen, og går fort å slå ut og inn til måltidene.

Kjøper du babycall, så går det helt fint å la barnet sove på det andre soverommet. Vi hører heller ingenting mellom rommet til ettåringen(!) og stua/vårt rom, derfor har vi babycall.

Og begynn å se dere om etter en bedre bolig i området dere holder til nå. Da har dere (høyst sannsynlig) tid og råd til å vente på en god bolig, ikke bare et sted å bo.

jaaa... glemte og skrive at vi har en barnestol som vi skyver inntil soffan og boret i stua, når han spiser, og TV ER AV. men uten om det med mat sitvasjonene, syntest dere det eneste her som er riktig ER OG FLYTTE?? blir ikke barn veldig urolig av det? føler vi trenger hvertfall et år pusterom så vi har overskudd til gutten, føre vi driver på med flytte prosessen nå igjenn! om ikke orker vi ikke og drive og ta med han så mye ut, vi pleier og ta med han i skogen og grille, i svømmehallen, på lekeplassen, til venner og familie, der får han boltre seg masse! og etterhvert når han har med venner hjem går det vell fint og leke i hagen også? pluss at da kan han være med den hjem, eller vi kan finne på ting sammen med dem turer til 1000fryd, eller på lekeplassen, i skogen.. ja det er masse man kan gjøre uten og vøre inne. men det er mere familie og venner som mener det ikke er bra og bo trangt. jeg er veldig i tvil, trenger og vite mere hva det gjør med barn? så om vi gjør noe som ikke er bra ved og fortskjette og bo her MINST et år til, eller mere... om vi flytter håper jeg vi kan flytte i samme området da... da er det uansett samme barnehage og skole som gjelder...

mener dere det er spisesitvasjonen som avgjør det meste hvorfor vi bør flytte? eller mener dere det uansett?

Skrevet

Jeg mener at ut fra din beskrivelse av leiligheten, ville ikke jeg bodd der med min fireåring.

Jeg mener også at de problemområdene du beskriver ved boligen (ikke spiseplass, hører ikke fra andre soverommet) fint kan løses.

Videre mener jeg at "det er vanskelig å finne annen bolig her" ikke er et argument, hvis man begynner å lete før man .

Dessuten mener jeg at å spise i sofaen til hverdags er en uting, tv eller ikke tv.

Om du er uenig med meg (og andre som mener dette) så er det din sak, men nå har du spurt her om vår mening. Om du vil ta til deg vår mening og vurdere å kjøpe et klaffbord, evt babycall og begynne å lete etter ny bolig mens du har god tid til å lete etter "et godt hjem", er opp til deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Beklager, ser nå det var litt srivefeil. mente og spørre om hvorfor det var bedre/sunnere og spise rundt et bord en I EN SOFFA? ikke tv som jeg skrev.(tv er av når vi spiser, og ser ikke mye på tv ellers heller) gikk ut på kjøkkende nå får og se ann... om vi plasserer et klappbord der, går det og smyge seg forbo på alle sider rundt det, det kan ikke stå inn til veggen. er det viktigere og ha spise plass, el gulvplarr til og bevege seg for våksne og barn tro? (tenke tenke...) men ellers er jeg enig i at soffan kansje er for myk for ryggen, om man kun skal sitte der når man sitter, det var det eneste jeg kom på, også med tanke på smuler og hygene, selv om vasker... så er det hyggeligere og sitte ved et bord, MEN hva gjør alt dette sammensatt med barnet, og familien og kun sitte i soffan til alle måltider? tenkt mere over dette for det er noen som har sakt til oss:at dere klarer og bo så trangt! og ja, det er en utfordring... jeg og tenker han snart kan sove på sitt eget rom! men vi hører abselutt ingenting ned dit, derfor føler jeg han er litt liten, hva tror dere?

Det er liksom området rundt jeg har slått meg til ro med, vi trives sånn i området, stranden rett ved og masse fine steder for familie aktiviteter og tur områder, stor hage til og leke, og ingen trafikk, dem kjører i 50 her, men det er hekk rundt hele her... så har han fått plass i nerbarnehagen nå.. derfor har jeg ikke sett på beskymringende SÅ STORE! men alle klager, så tenker jo mere på det jeg også. derfor jeg skriver dette innlegget til dere uten forståene for jeg er sånn i tvil. er ikke bra og flytte hele tiden heller hverken for store eller små...

Du har fått forklaring på hvorfor dere ikke bør spise i sofaen.

Beg. å lure på om dette er en tulletråd.

For mange år siden jobbet jeg med ungdommer, de måtte læres til bordmanerer. De hadde ikke lært det hjemme.

Nok om det.

Sofa er for avslapping, se tv osv. Når dere skal spise mat i sofaen, så må dere vippe dere ut på kanten for å klare å bruke bestikk.

Du skriver at dere har barnestol som dere drar inntil, når dere spiser.

En 4 åring er ferdig med barnestol ved middagen i den alderen. Da sitter de på vanlige stoler.

Ungen skulle beg. å lært dette for lenge siden.

Hvor mange kvadrat er kjøkkenet? Du skriver at leiligheten er 50 kvadrat,så det er ikke så ille.

Jeg har hatt tre barn på 65 kvadrat.

Du sparer deg masse renhold med å kutte ut spising i stuen.

Ungen beg. å bli stor,og trenger mer plass. Han skal ha venner på besøk,og da er det bra med eget rom.

Som sagt før,tiden løper fort. Ikke vent til dere må. På sommeren er vi mye ute, så det er lettere da. Det er når alle må være inne, at en merker at det er trangt.

Foreldre trenger privatliv, det trenger også barnet.

Hvor har eks barnet alle lekene sine?

Har du vurdert alternative lagringsmuligheter? Du fikk tips i en annen tråd ang Ikea.

Bare det å kaste ut barnestolen, så frigjør du en kvadrat med gulvplass.

Bor en trangt, så krever det at alt har sin plass, at en tar ting etterhvert.

Ser eks en venn klagde over liten plass, men tørkestativet sto midt på stuegulvet med "vingene" ute.

Mye en kan gjøre.

Du skriver at sofaen er kansje myk i ryggen når dere sitter. Det betyr ikke noe, når dere spiser. For som jeg skrev, dere må vippe dere ut på kannten for å spise nogen lunde skikkelig.

Sitter dere inntil ryggen, så må dere ha tallerken i fanget.

Gå og mål opp gulvflaen på kjøkkenet. Er det lite, så har dere kansje rimelig stor stue? siden leiligheten er på 50.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...