Thomasine Skrevet 8. juli 2012 #1 Skrevet 8. juli 2012 Hei. Har tenkt å kjøpe en Nintendo DS til de minste i huset... Og så er det valgets kvaler...det er jo så mye der ute!!! Nintendo DS Nintendo DSi Nintendo DS Lite Nintendo DS xl ( har skjønt at denne har ekstra stor skjerm - og det er pluss!) Nintendo 3DS (...men den skjermen så slitsomt ut å forholde seg til i lengden, eller??) Kan noen enkelt fortelle meg forskjellen og gjerne gi meg en anbefaling?
charactouy Skrevet 8. juli 2012 #2 Skrevet 8. juli 2012 Unngå 3DS til de minste (3d kan trigge latent synsfeil), ellers spiller det ikke noen rolle hva du velger, tror jeg. De samme spillene kan vel spilles på alle sammen mener jeg.
juliano Skrevet 8. juli 2012 #3 Skrevet 8. juli 2012 Du kan slå av 3D med parent control. Jeg har 3DS, men bruker sjelden 3D. Kjøp den nyeste. Da kan nye spill bli brukt. Gamle spill kan brukes på 3DS men 3DS spill kan ikke brukes på gamle NDS. DSi XL er bare tull. Skjermen er stor nok uansett hvilken NDS du velger. Hvor gammel er han/hun?
Thorn Skrevet 8. juli 2012 #4 Skrevet 8. juli 2012 Nintendo DS - "vanlig" DS, den eldste modellen. Er vel ikke veldig lett å få tak i lenger? Nintendo DSi - DS med kamera og wifi-tilgang. Lar deg bl.a. surfe og laste ned spill fra internett. Nintendo DS Lite - nettere og lettere DS Nintendo DS XL - Mener du DSi XL? Isåfall, den tilsvarer DSi, men har altså større skjerm og pekepinn. Nintendo 3DS - DS med 3D-funksjon på øverste skjermen. Har også wifi og kamera, hvorav to på fremsiden lar deg ta 3D-bilder selv. Det kommer også i disse dager en 3DS XL, som blir tilsvarende vanlig 3DS, men med større skjermer. Hva man trenger er jo smak og behag. De eneste spillene som kommer med begrensninger for hvilke spillkonsoll man kan bruker, er 3DS-spillene. Man kan spille vanlige spill på 3DS, men ikke omvendt. Utvalget blir jo dermed større om man velger 3DS, men om man vet man ikke kommer til å bruke den funksjonen er det jo unødvendig å kjøpe den Er forøvrig uenig med brukeren over som syns skjermen er stor nok på de vanlige modellene. Jeg har vanlig DS, altså den eldste modellen, og skjermen er grei nok. Men hadde jeg kjøpt i dag hadde jeg uten tvil valgt en XL-variant. For de mindre barna er det kanskje greiest å håndtere en vanlig DS?
Batteri Skrevet 8. juli 2012 #5 Skrevet 8. juli 2012 Jeg har alle modellene, og bruker uten tvil oftest XL. Elsker den store skjermen! Ellers spiller jeg på 3DSen.
Thomasine Skrevet 8. juli 2012 Forfatter #7 Skrevet 8. juli 2012 4 år og 9 år Takk for god informasjon! Gjerne flere meninger.
Thomasine Skrevet 10. juli 2012 Forfatter #8 Skrevet 10. juli 2012 Da er DS xl kjøpt og nå trenger jeg tips til spill for 4-5 åringer...? Hva er enkelt, men samtidig litt utfordrende? Hva faller i smak hos deres barn/nevøer/nieser/venner? Til gutt... ...og kommentarer på at jeg bruker dette som barnevakt svarer jeg ikke på...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå