Gjest Vinje Skrevet 8. juli 2012 #1 Skrevet 8. juli 2012 Eg ha akkurat funne dette forumet og må spørre om noke.. Føler ikke noen av dere at dere sløser bort mykje tid på svada og tull? Tenker særleg på dei på snikksnakk. Mange sitt i timesvis kvar kveld og fablar om alt fra flyturar til katter til vås! I nokre av dagbøkene er det som om noken lever gjennom datamaskina. dei lagar historia og tar heilt av. Har dei ikke eit liv? Eg har vore på andre forum men der er det ihvertfall handling i trådene. Dette burde bli kalla fabelforumet...
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2012 #2 Skrevet 8. juli 2012 Det var mer handling og mening i trådene her også tidligere, men nå har de mer ovefladiske tatt over. Anonym poster: 951d016afcf797e4b59fcaca374488b4 2
Cata Skrevet 8. juli 2012 #3 Skrevet 8. juli 2012 Nei, hadde jeg følt jeg sløste vekk tida, så hadde jeg ikke sittet her. Har jeg andre ting å gjøre, så parkerer jeg PC'n imens.
yes2yes Skrevet 8. juli 2012 #4 Skrevet 8. juli 2012 Det er tidsfordriv for mange, jeg vil ikke si man 'sløser bort livet' om man velger å bruke fritiden på dette, dersom det morer en. Noen ser på TV og andre spiller tennis, mens andre velger å kose seg på et forum som KG. Det ser jeg ingen komplikasjon med, og jeg unner folk å finne sin interesse, så lenge forumet ikke blir et sted man baserer all sin virkelighetsoppfatning og emosjoner på. Selv er jeg her meget lite i forhold til den 'aktive eliten' som får hjulene til å gå rundt i lange perioder, men det er ikke fordi jeg vil 'skaffe meg et liv' ved å ikke være her, det er fordi jeg personlig finner komputeren i stor grad irriterende og synes det er mer gøy å drive med ting og tang ute med mine bekjente. Om kvelden er forøvrig forum som dette gode å være på, om det så er på snikk-snakk. 3
Gjest Sjøløven Skrevet 8. juli 2012 #5 Skrevet 8. juli 2012 Selv er jeg sjelden her inne, men aldri har jeg følt noe Behov for å rakke ned på noen som "sløser" bort livet sitt med å bringe tid her på KG, for det har verken du eller jeg noe som helst med å gjøre. De bestemmer selv, akkurat som du og jeg gjør, hva en vil gjøre med sin fritid. Så ikke skal bland deg oppi hva andre velger å bruke fritiden sin på som en eller annen stakkarslig menneske uten liv (jepp, de som klager mest anser jeg for å være uten liv, for hadde de et liv, så hadde de ikke brukt tiden sin på å klage på hva andre gjør med sitt liv). Ville du ha likt å bli fortalt av andre, og da spesielt av fremmede mennesker, at det du gjør på din fritid er "sløseri" med livet ditt? Skaff deg et liv, TS, og la andre få leve sitt liv og bruke sin fritid på hva de vil! 1
Gjest Ta Skrevet 8. juli 2012 #7 Skrevet 8. juli 2012 Eg ser at noen virkelig tar litt vel av her. Som om de verkeleg trur de er på same stad, og spinner historier ut av det. Vil eg ta ein båttur tar eg da med venner frå det verkelege liv. Eg later ikke som... Er det ikke litt realitetsfjernt?
Gjest xxxx Skrevet 8. juli 2012 #8 Skrevet 8. juli 2012 Eg ser at noen virkelig tar litt vel av her. Som om de verkeleg trur de er på same stad, og spinner historier ut av det. Vil eg ta ein båttur tar eg da med venner frå det verkelege liv. Eg later ikke som... Er det ikke litt realitetsfjernt? Tydelig at du ikke er innom her noe særlig. Det er faktisk mange som trenger oppmuntring og støtte som er her inne. Noen har kanskje snikk snakk som sin eneste sosiale avkobling i hverdagen, og hva er galt med det? Syns du ikke det er litt rart å ha slike nedlatende holdninger som du legger frem her? 1
Gjest avocadoen Skrevet 8. juli 2012 #9 Skrevet 8. juli 2012 (endret) Eg ser at noen virkelig tar litt vel av her. Som om de verkeleg trur de er på same stad, og spinner historier ut av det. Vil eg ta ein båttur tar eg da med venner frå det verkelege liv. Eg later ikke som... Er det ikke litt realitetsfjernt? Jeg er på båttur med både venner og familie hver gang det er fint vær. Nå når det er sommer er jeg på jobb alle hverdager og nesten hver helg og. Men i dag er jeg ikke på jobb og det er stygt vær ute, så da sitter jeg på KG. Det trives jeg med, og jeg får øvd på rettskriving. Synes det er så mange koselige folk å snakke med her. Endret 8. juli 2012 av avocadoen 1
smilo Skrevet 8. juli 2012 #10 Skrevet 8. juli 2012 Har jeg lyst til å "kaste bort" tiden min her på KG så har jeg vel min fulle rett til det. At noen bruker mye tid her kan skyldes årsaker du ikke har kunnskap om. Kanskje er det deres sosiale arena. Ikke alle klarer av forskjellige årsaker å være sosial i det virkelige liv. For min del går tiden på KG i stedet for å sløve foran TV, så jeg føler ikke jeg kaster bort tiden mer med å sitte her enn å se TV. I tillegg lærer jeg mye om andre mennesker ved å se andre tankesett enn det jeg er vant med i egen omgangskrets.
Gjest Katten. Skrevet 8. juli 2012 #11 Skrevet 8. juli 2012 Lurer på hvordan du, TS, føler om ting som rollespill.
Cata Skrevet 8. juli 2012 #12 Skrevet 8. juli 2012 Vil eg ta ein båttur tar eg da med venner frå det verkelege liv. Noen av oss har ikke venner som bor nær nok til å gjøre det i det virkelige liv. Noen av oss har ikke familie i nærheten heller. Hva er da igjen, men mindre man naturligvis reiser bort og besøker "de virkelige"? Jepp. Nettet. Det er en grei erstatning/supplement når brorparten av slekt og venner bor minst 50 mil unna, og man ikke akkurat kan stikke av hver helg - langt mindre om kveldene. Det er ikke ensbetydende med at man sitter ved PC'n og dikter opp "et liv", hva nå enn det måtte være. De fleste av oss holder oss nok noenlunde til sannheten, selv om vi sikkert skriver om litt for å dempe gjenkjennelsesgraden litt. Jeg trenger ikke skrive så detaljert at alle ser at jeg er "Maria" fra Moss, liksom. Noen av oss omgås også såpass mange mennesker på jobb i løpet av dagen at det er ganske så greit å være Vigdis Venneløs på kvelden, men likevel kan det være helt OK å utveksle slengbemerkninger eller for den del diskutere seriøse ting (som vask av dundyner) med andre. KG er en lite krevende arena i så måte. Har jeg innspill så skriver jeg dem, har jeg ingen så er det stor sjanse for at jeg ikke skriver. Men nettet forventer ikke svar der og da, slik en menneskelig samtalepartner i samme hus ville gjort. Jeg har et liv. Det er muligens ikke noe A4 liv med mye venner og familie rundt meg, store selskapeligheter, hyggestunder på verandaen med venneflokken og alt det der. Forholdene ligger ikke til rette for det. Men jeg har et liv som fungerer for meg - og det inkluderer bruk av både KG og andre nettsteder. Kaster jeg da bort tida og "bør få meg et liv" eller gjør jeg det beste ut av det jeg har? 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2012 #13 Skrevet 8. juli 2012 Til ts: for noen år siden var forumet helt annerledes. Nå oversvømmes det av useriøse brukere, som lager tulletråder og nærmest lever på forumet - tragisk, men heldigvis holder disse seg som oftest i tråder jeg ikke er i. Anonym poster: 43b97ba242334dc094b4a868c3576cc7
Testosteron Skrevet 8. juli 2012 #14 Skrevet 8. juli 2012 Eg ha akkurat funne dette forumet og må spørre om noke.. Føler ikke noen av dere at dere sløser bort mykje tid på svada og tull? Time you enjoy wasting is not wasted
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2012 #15 Skrevet 8. juli 2012 Det nyeste fenomenet er menn som kommer hit og går rett på bildetrådene og lager seg en halvveis datingprofil. Anonym poster: 56158b49e6b19d74bea5c94ccb43b94a 2
Giacomo_P Skrevet 8. juli 2012 #16 Skrevet 8. juli 2012 Huff, ja! Jeg har bedt om tvangsindleggelse og tung medisinering for meg selv, siden jeg har tilladt meg å ha hyggelige passiarer med folk jeg ikke kjender i "virkeligheden". Det er virkelig forstemmende at voksne mennesker kan drømme..... Og hvis det er interessant, har jeg faktisk fysisk befundet meg i en båd i dag, sammen med to hyggelige mennesker og en hund. 1
Gjest Hikken Skrevet 8. juli 2012 #17 Skrevet 8. juli 2012 Det er ikke alle som ha noen å prate/være med i det virkelige liv. Så for meg så er den lille interne samtalen på snikk-snakk den eneste formen for sosial omgang jeg får. 3
pinar Skrevet 8. juli 2012 #18 Skrevet 8. juli 2012 Definer gjerne svada og tull. De fleste på snikk snakk er vel heller innom fremfor å sitte konstant. Jeg syns det er hyggeligere en å glane på tv. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2012 #20 Skrevet 16. juli 2012 Jeg syns det er hyggelig å bli kjent med andre på nettet Anonym poster: c5f63691a61c3a75ffe07dc6610d013d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå