Gå til innhold

Sunnest kjeks med ost?

Chelsea

Anbefalte innlegg

Jeg er så glad i en kjeks med forskjellig ost til morgenkaffen.

Nå slanker jeg meg og lurer da på hva jeg kan kose meg med? Er ikke på lavkarbodiett.

Finnes det noen kjekser som har akseptabelt kaloriinnhold men også er gode? Rugsprø er liksom ikke kjeks og kos for meg. Og hva med ost?

Tips mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjeks med ost blir aldri sunt uansett, med mindre det finnes kjeks som ikke inneholder herdet fett. Du kan jo evnt bake sunnere varianter av kjeks selv og bruke f.eks philadelphia light.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Capteinens kjekks har relativt få kalorier. tror de er uten sukker så kanskje du kan bruke et tynt lag philadelphia med sjokoladesmak :)

Anonym poster: cb5ba2f8e94c6ac3197de437c9553c7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Ost og kjeks vil aldri bli verken sunt eller kalorifattig.

Men det er inni hampen digg.

Jeg liker å kose meg med de "delikatess"-variantene til sætre, samt en god brie, men kun på lørdager.

Dette er ikke hverdagsfrokostmat når man er på slankern, desverre..

(Eller, hvis du spiser konsekvent under kcalgrensa di OG får "plass" til en kjeks eller to hver dag, så kudos til deg! Det er mulig, du må bare kute ed på noe annet du spiser i løpet av dagen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

enig- ost og kjeks er ikke sunt uansett, så hvorfor ikke heller prøve å spise det sjeldrene, men når du først gjør det, så kos deg med akkuratt den kjekstypen og den ostetypen du vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal kose meg med ost og kjeks og samtidig tenke bittelitt sunnhet, velger jeg rugkjeks og speltkjeks fra denne pakken. Kaloriinnholdet er jeg ikke sikker på, men jeg har ihvertfall tenkt at det er nødt å være bedre enn salte kjeks ala Ritz og Salinas. Også smaker de kjempegodt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sophie Magdalene

Hvis jeg skal kose meg med ost og kjeks og samtidig tenke bittelitt sunnhet, velger jeg rugkjeks og speltkjeks fra denne pakken. Kaloriinnholdet er jeg ikke sikker på, men jeg har ihvertfall tenkt at det er nødt å være bedre enn salte kjeks ala Ritz og Salinas. Også smaker de kjempegodt! :)

Helt enig - de speltkjeksene er skikkelig gode - tynne, sprø og lekre. Til brie ol smaker de kjempegodt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...