Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi skal pusse opp et rom som skal bli lillegutts soverom og jeg er på leit etter fine lystette gardiner, helst i ole brumm men andre søte gardiner til baby som er lystette er verdt å se på.

noen som vet hvor de har dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror Jysk har noen med barnemotiv. Vi kjøpte en gang på Ikea, men det er mange år siden.

Skrevet

tror Jysk har noen med barnemotiv. Vi kjøpte en gang på Ikea, men det er mange år siden.

Ikea har lystette rullgardiner (og kanskje andre typer også) men jeg vet ikke om de har motiver. Prøv Jysk, Ikea og Princess.

Skrevet

På princess har de noen forskjellige lystette gardiner med ulike barnemotiv på. :)

Gjest Sophie Magdalene
Skrevet

Du kan jo også ha lystette solgardiner innerst og andre gardiner utenpå. Jeg har doble skinner i taket med doble gardiner. Hvite, tette solgardiner innerst og luftige, hvite lingardiner ytterst.

Har kjøpt mine i en lokal gardinforretning.

Skrevet (endret)

jeg hadde egentlig tenkt å ha lystette rullegardiner innerst og vanlige gardiner ytterst, men problemet er at vi bor i et gammelt hus og vinduene på dette rommet måler ca 65x95. med andre ord, det er ikke lett å få tak i! :(

noen ideer?

Endret av ^me^
Skrevet

Vi har kjøpt på skeidar. kirsch heter de. da måler du nøyaktig str på hvert vindu, og så kommer de levert i butikk etter noen uker. vi er kjempefornøyd!

Skrevet

blir det teit og ha rullegardinene utenfor vinduskarmen?slik at jeg feks kjøper 80x160 som de fleste har?

Gjest Elize
Skrevet

Vi kjøpte rullegardiner til vårt soverom og de var for store. Det løste vi enkelt ved å klippe stoffet og sage av stangen.

Skrevet

IKEA sine lystette rullegardiner kan kappes og kuttes i ønsket bredde. Lengden spiller jo ingen rolle, du ruller jo ikke ut mer enn du trenger uansett...

Skrevet

IKEA sine lystette rullegardiner kan kappes og kuttes i ønsket bredde. Lengden spiller jo ingen rolle, du ruller jo ikke ut mer enn du trenger uansett...

Har du link til de? Vi skal på ikea neste uke og da er det greit å ha dem på handlelisten :)

Skrevet

nvm, fant dem :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi har IKEA rullegardin inni vindusnisjen (selvkuttet som beskrevet over), og endte opp med å kjøpe lystette gardiner på Princess i tillegg, da vi syntes det slapp for mye lys inn rundt kantene når morgensola kommer.

Nå blir det helt mørkt, så stort sett lar vi rullegardinen være litt åpen nederst (greit hvis vi vil lufte også), mens vi trekker for gardinene, så vi får litt følelse av dagslys om morgenen, uten at det blir helt lyst. Veldig fornøyd med at vi slipper å våkne kl 5 fordi sola står inn vinduet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...