Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2012 #1 Skrevet 8. juli 2012 Hvor gammelt var barnet ditt første gang det var på overnatting? Og hvordan gikk det. Vi har hatt barnet på overnatting en gang hvor det gikk fint, og forsøkte igjen i helga, med et barn på 8 mnd. Men det ville absolutt ikke sove. Mor var tilstedet, men barnet ble helt hysterisk og redd. Vi hadde en reiseseng hun skulle ligge i, men det endte med at vi dro hjem igjen hvor hun da sovnet med en gang i sin egen seng. Hun er generellt ikke skeptisk til andre mennesker og storkoser seg med å farte rundt på dagtid, men det gikk altså ikke med overnatting. Hun hadde smokken sin, kosedyret sitt og dyna si, men hun ville alstå ikke sove borte. Da jeg hadde tatt henne opp og pakket sakene våre igjen så var hun sammen med besteforeldrene sine og satt å lekte uten å være noe redd. Da hun var liten hadde vi henne med rundt på kvelder, men da sov hun jo i vognbagen sin som hun var vant til. Vi har også hatt barnevakt hjemme hos oss som har tatt legging og oppvåkninger om natta uten problemer i det hele tatt. Hvordan skal vi gå fram nå? Burde vi sette opp reisesengen hjemme slik at hun blir vant til den også? Hun er jo fortsatt liten så dette kan jo endre seg, noe jeg håper det gjør. Mulig dette hadde gått bedre uten at jeg var tilstede, men det tørr jeg ikke nå etter seansen i går. Jeg vil ikke at hun skal bli redd og utrygg og enda mer skeptisk.
Celtic Heart Skrevet 8. juli 2012 #2 Skrevet 8. juli 2012 Test med reisesengen hjemme, slik at hun blir vant til den. Og neste gang barnet skal på overnatting bør ikke du være der, men en telefonsamtale unna. At du er engstelig fordi du har hatt en dårlig erfaring kan smitte over på barnet. Eldste hos oss var på overnatting første gang da han var 7 mnd. Gutten hadde det kjempeflott, jeg hadde det ikke så flott Yngstemann var 1 år og det gikk helt fint til han fikk et astmaanfall.
SummerJoy Skrevet 8. juli 2012 #3 Skrevet 8. juli 2012 Husker ikke nøyaktig med første, men jeg tror hun var 11 mnd første gang hun overnattet borte. Gikk som en drøm. Andre er 19 mnd og har enda ikke vært på overnatting. Det har litt med å gjøre at han enda er en "søvnterrorist" med flere oppvåkninger om natten, så vi har ikke villet "utsette" andre for det, i tillegg til at vi ikke er helt komfortabel med det enda for vi er litt usikker på om det går bra. Om barnet reagerer som det gjør ville jeg ventet noen måneder og prøvd igjen. 8 mnd er en litt kritisk alder med tanke på angst.
Gjest Magdalene Skrevet 8. juli 2012 #4 Skrevet 8. juli 2012 (endret) Første overnatting uten foreldrene var da hun var ca 4mnd. Hun var hos besteforeldrene sine som hun var/er trygg på. Overnattet gjevnlig siden. Hos besteforeldre og hos tanter og onkler. Hun er nå tre år. Om hun er redd, går det jo ann at hun får sove litt i reisesengen hjemme? Så hun blir trygg på den. Endret 8. juli 2012 av Magdalene
Gjest ts Skrevet 8. juli 2012 #5 Skrevet 8. juli 2012 Test med reisesengen hjemme, slik at hun blir vant til den. Og neste gang barnet skal på overnatting bør ikke du være der, men en telefonsamtale unna. At du er engstelig fordi du har hatt en dårlig erfaring kan smitte over på barnet. Eldste hos oss var på overnatting første gang da han var 7 mnd. Gutten hadde det kjempeflott, jeg hadde det ikke så flott Yngstemann var 1 år og det gikk helt fint til han fikk et astmaanfall. Vi skal prøve ut reisesengen hjemme ja Men jeg tenker det, at kanskje det er bedre at jeg er med ved neste overnatting? At jeg også overnatter, slik at hun på den måten ser at det ikke er noe skummelt?
Gjest ts Skrevet 8. juli 2012 #6 Skrevet 8. juli 2012 Husker ikke nøyaktig med første, men jeg tror hun var 11 mnd første gang hun overnattet borte. Gikk som en drøm. Andre er 19 mnd og har enda ikke vært på overnatting. Det har litt med å gjøre at han enda er en "søvnterrorist" med flere oppvåkninger om natten, så vi har ikke villet "utsette" andre for det, i tillegg til at vi ikke er helt komfortabel med det enda for vi er litt usikker på om det går bra. Om barnet reagerer som det gjør ville jeg ventet noen måneder og prøvd igjen. 8 mnd er en litt kritisk alder med tanke på angst. Så du kjenner stor forskjell på når det var/er rett tid på minste og eldste? Jeg er også litt engstelig for at det kan være en sårbar alder, men vurderer altså å ligge over sammen med henne.
Gjest ts Skrevet 8. juli 2012 #7 Skrevet 8. juli 2012 Første overnatting uten foreldrene var da hun var ca 4mnd. Hun var hos besteforeldrene sine som hun var/er trygg på. Overnattet gjevnlig siden. Hos besteforeldre og hos tanter og onkler. Hun er nå tre år. Om hun er redd, går det jo ann at hun får sove litt i reisesengen hjemme? Så hun blir trygg på den. Vi forsøkte også hos besteforeldrene, som hun er trygg på, som har sittet barnevakt hjemme hos oss, og som hun har overnattet hos en gang for et par måneder siden. Men denne gangen funket det visst dårlig Vi skal nok sette opp reisesengen hjemme slik at hun blir trygg på den i trygge omgivelser
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå