Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal flytte inn 1,5 åringen på soverommet til 3,5 åringen. Det er et relativt stort rom, men jeg er usikker på hvordan de bør sove. Er det best hvis de ikke kan se hverandre fra sengene? De legger seg omtrent samtidig, og det varierer litt hvem av dem som våkner først. Minsten har sprinkelseng og kan ikke stå opp selv.

Hva har dere gjort, eller hva tenker dere er lurt?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi skal flytte inn 1,5 åringen på soverommet til 3,5 åringen. Det er et relativt stort rom, men jeg er usikker på hvordan de bør sove. Er det best hvis de ikke kan se hverandre fra sengene? De legger seg omtrent samtidig, og det varierer litt hvem av dem som våkner først. Minsten har sprinkelseng og kan ikke stå opp selv.

Hva har dere gjort, eller hva tenker dere er lurt?

Du får prøve deg frem

Anonym poster: 16f372875abce9d7a62cc183a8d2c481

• Liker 1
Skrevet

Du får prøve deg frem

Hvis noen andre allerede har prøvd seg fram, vil jeg gjerne høre deres erfaringer før jeg evt. kjøper og monterer romdelere...

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde mine i køyeseng. Funket helt fint.

Skrevet

Jeg har forsøkt det meste men uansett hvordan rommet ble møblert så var det sirkus hver kveld frem til de fyllte ni år, nå har de ett rom hver fordi den ene er lei av å tråkke i legoen til broren. Men, nå er mine like gamle så det blir nok litt anderledes enn for dine og alle barn er forskjellige så jeg ville uansett bare prøvd meg frem. Dersom rommet er stor nok kan du forsøke å sette opp en skillevegg (bokhyller el lign).

Skrevet

Mine er like gamle som dine, og vi har satt sengen til storebror parallellt med sprinkelsengen til lillebror. De har altså hver sin vegg, og for oss fungerer det bra da minstemann blir beroliget av å se storebror. Kan bli litt tull og latter dersom lillebror ikke har sovnet før vi legger storebror, men det er som regel ikke noe problem. Kan derimot se for meg at de får egne rom om 1-2 år.

Vi har valgt å ikke sette inn romdelere siden storebror da ville ha pratet og pratet for å få oppmerksomheten til lillebror. Holder lenge at de får se hverandre og så sovner de fortere.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får prøve deg frem

Skikkelig godt svar. :5:

Anonym poster: c452de4cd5c4f5de6a6c2f74f2d6e44f

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke barn. Men har sett bilder fra soverommet når jeg var 1-2 år (husker ikke selv) og jeg og søs lå parallelt med hverandre inntil hver vår vegg, jeg hadde sprinkelseng, litt artig å se, hehe. Trur ikke det var noe problem fordi jeg elsket å sove, klaget aldri over å legge meg har foreldrene mine fortalt. Senere fikk vi køyeseng og det var stas, men jeg var litt sjalu fordi søs fikk lov å ligge oppe, jeg var yngst. Etter hvert vært vårt soverom, pga flytta og fikk flere rom.

Jeg er enig i at du må prøve deg frem! Prøv først uten romdeler, går det ikke så kjøp en romdeler :) Det er jo ingen her som har en fasit for hvordan DINE unger er, vi kjenner de ikke. Noen unger blir liggende å "skravle" og leke mens noen sovner uansett fort. :kgbaby:

Anonym poster: a824ddb50c55095069e637aedbf270fe

Skrevet

Takk for fine svar. Da virker det som om det kan fungere uten romdelere - i alle fall hvis man er heldig.

Jeg er veldig usikker på hvordan vi skal gjøre det med dagsovingen. I helgene sover minsten i senga si, for det er ikke så praktisk å ha henne i vogn utenfor. Og i sovetida er det fint hvis eldstemann kan leke på rommet... Kanskje vi kan venne henne til å sove i senga vår på dagtid? Eller?

Gjest blomsten
Skrevet

mine 2 har delt rom siden minsten var 6 mnd og eldste 2,5år og de liker det kjempe godt. de trives i hverandres selskap. sengene står paralelt med hverandre og fungerer godt her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...