Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest _La Femme
Skrevet

Hvor ser man andres vurderinger av et produkt? Jeg ser bare hvilken prosent feedback selgeren har, men hvis jeg ønsker å vite om andre har lagt inn kommentarer om produktet, osv.

Hva blir totalprisen på det man kjøper? Hva er det liksom man må betale? Hvis det står at det er "free shipping" gjelder det til Norge også? Så si at jeg kjøper noe til 150 kroner som er under tollgrensa på 200, og det er free shipping, blir totalprisen 150 kroner da eller kommer det andre utgifter i tillegg?

Må man ha visa for å opprette en paypal-konto? Er paypal-konto trygt?

Noen andre ting jeg bør være obs på når jeg skal handle på Ebay? Er totalt amatør på dette, så alle tips godtas med stor takk. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor ser man andres vurderinger av et produkt? Jeg ser bare hvilken prosent feedback selgeren har, men hvis jeg ønsker å vite om andre har lagt inn kommentarer om produktet, osv.

Hva blir totalprisen på det man kjøper? Hva er det liksom man må betale? Hvis det står at det er "free shipping" gjelder det til Norge også? Så si at jeg kjøper noe til 150 kroner som er under tollgrensa på 200, og det er free shipping, blir totalprisen 150 kroner da eller kommer det andre utgifter i tillegg?

Må man ha visa for å opprette en paypal-konto? Er paypal-konto trygt?

Noen andre ting jeg bør være obs på når jeg skal handle på Ebay? Er totalt amatør på dette, så alle tips godtas med stor takk. :)

Når det kommer til pris på varen så står det ofte om de tar noe ekstra utenom kjøpesummen for å sende pakken eller varene. Det står også om det er free international shipping. Det er ofte skrevet i nærheten av prisen på varen.

JA! Man må ha visa for å opprette en pay-pal konto. Paypal er veldig sikkert,og veldig lettvindt å bruke. Tar i underkant av 10 sekunder for å betale for noe,og da slipper man knote seg inn i nettbanken og susle med koder og div.

Lest gjerne feedbacken til de du kjøper av før du eventuelt legger inn bestilling på demmes varer. Se etter negativ feedback,om det er mye merket med rødt det siste året så styr unna. Jeg kjøper kun av folk som ikke har negativ feedback i det hele tatt.

Im hoocked on Ebay!

Gjest Swarovski
Skrevet

Jeg er litt usikker på om det finnes noen lettere måte å lese feedback på ett spesifikt produkt enn denne tungvindte måten:

Gå inn på selgerens feedback ved å trykke på tallet bak selgernavnet. Da kommer du til alle feedback'ene selgeren har fått. Du får dermed en indikasjon på selgeren i helhet. Og så må du lese gjennom feedbacken etter navn på produktet. Som oftest er det få negative og nøytrale karakterer, så er jo greit å gå igjennom de først på leting etter det produktet du vil kjøpe.

Hvis noen har en lettere metode, rop ut.

Hvis du er usikker på om instillingene, og dermed frakten, gjelder til norge, så kan du gå inn på fanen 'shipping and payments' (ved siden av 'description'). Der ser du om det er valgt til norge, evt velger du Norge.

Gjest _La Femme
Skrevet

Tusen takk for svarene deres!! :)

Gjest gjest17
Skrevet

Karakterene til selgerene går vel i hovedsak ut på selve selgeren og ikke produktene. Sjekk alltid karakterene før du handler hos noen, er det mye negativt holder du deg unna. Vær også veldig skeptisk til merkevarer og lignende, det er mye fake dessverre.

Hadde laget meg en Paypalkonto om du har muligheten til det. Mye mer brukervennlig å betale på den måten og du slipper også å oppgi kortinformasjon til andre på nettet ved Paypal. Etter du har opprettet deg en konto betaler du enkelt og greit med e-postadressen din. Det skal også være en slags forsikring i Paypal som beskytter deg mot svindlere. Har aldri behøvd å benytte denne, så kan ikke uttale meg om hvordan den fungerer.

Angående tollgrensen så kommer det litt an på hva slegeren setter som verdi på pakken :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir litt forvirret av dette med shipping priser:

Får man alltid oppgitt eksakt fraktkostnad på forhånd?

Når jeg trykker på fanen Shipping and Payments og legger inn Norway, virker det nesten som om prisen er gitt med forbehold? (Frykter å risiskere å betale en masse i frakt uten å være klar over det. Ser mange selgere beregner over 100 kr i frakt til Norge.)

Og jeg mente at tidligere, når man gjorde et advanced serch, kunne man hake av for bare å vise selgere som ville selge til Norge. Nå finner jeg ikke denne opsjonen lenger. Har dette blitt fjernet eller er det jeg som har misforstått?

Anonym poster: e824027c9cc948813fb0200d0d45591b

AnonymBruker
Skrevet

Og jeg mente at tidligere, når man gjorde et advanced serch, kunne man hake av for bare å vise selgere som ville selge til Norge. Nå finner jeg ikke denne opsjonen lenger. Har dette blitt fjernet eller er det jeg som har misforstått?

Jeg skjønner ikke helt kriteriene for hvordan det virker selv, men jeg pleier å sortere etter pris inkludert frakt. Da vises de som sender til Norge først.

Anonym poster: c3e929fb737c650517c0573af552bc47

Skrevet

Har aldri opplevd at fraktprisen har blitt endret når jeg har kjøpt noe. Jeg gjør også som AB over her, og søker "price+shipping-lowest first", da kommer det bare opp ting som sendes til Norge, og det står hvor mye det er i frakt.

Hvis du kjøper flere ting fra samme selger, bekreft kjøpet og be de sende deg en invoice. Mange trekker fra litt fraktkostnader når du kjøper flere ting. Det står gjerne informasjon om dette hos selgeren da. Ellers går det an å sende en pm og spørre om de kombinerer shipping.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...