Gå til innhold

Rystende Tv dokumentar om Iran

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne dokumentaren ble jeg ikke oppmerksom på før like før den ble sendt i går, men ville informere om reprisen som går førstkommende fredag (13/2)på Nrk2. Det er noe av det værste jeg har sett.....På begynnelsen av dokumentaren da de viste hemmelige opptak av torturering av såkalte "forbrytere" var det nr. før kveldsmaten kom rett opp igjen..

Blant mange iranere er det nå en sterk og stadig voksende opposisjon mot både islam som sådan og mot det skrekkregimet som nå sitter med makten i landet.

Jeg anbefaler alle å se programmet (eller ta opp på video) for med egne øyne å se hva slags "paradis" man får om man styrer landet etter islam, og også for å se hvordan profittjaget hos vestlige selskaper (hovedsakelig innen olje og gass) sørger for å opprettholde dette terrorregimet gjennom sin massive handel med landets myndigheter. Norske selskaper som Statoil er ikke noe bedre i så måte. Hvis noen av de så programmet lurer jeg på om de sov godt etter å ha sett en fyr få øynene gravd ut med et eller annet instrument for å ha kikket på noe "umoralskt"...

Her er Nrk sin omtale av programmet,

21.35 Utsyn: Iran - med skjult kamera Britisk dokumentar.

Det er valg i Iran, men hvem er det som styrer, og hvilke krefter er det som regjerer under overflaten? Med skjult kamera blir vi med en kvinnelig reporter som ønsker å finne ut hva som skjedde med den kanadiske journalisten Sarah Kazami, som ble drept i Iran i fjor.

Nrk2, Fredag 13/02 Kl. 21.35 - Slå på Tv'n!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja jeg har jo alltid visst hvor gale det er der nede, islam+politikk hører ikke sammen. det blir for ekstremt.

Skrevet

religion og politikk hører ikke sammen

sammme hvilken religion det er forsåvidt

Skrevet
ja jeg har jo alltid visst hvor gale det er der nede' date=' islam+politikk hører ikke sammen. det blir for ekstremt.[/quote']

- Du og jeg og mange andre mener at skille bør være der. Vel og bra, men islam selv opererer ikke med dette skillet, det har islam aldri gjort. Islam kalles i koranen for et "deen", som betyr en ideologi som gjennomsyrer et menneskes liv fra A-Å. Fra de store ting, ned til detaljer som viser regler for dobesøk, fra vugge til grav. Seksuallivet ditt for eksempel, se det er ingen privatsak i islamske land. Det er offentlig regulert.

For de som ikke får sett dokumentaren fra Iran så fant jeg link der man kan lese et resymme og se bilder. På førstesiden kan man også klikke på video, har ikke hatt tid til å sjekke videoen selv så vet ikke om det er for hele eller deler av programmet.

http://www.pbs.org/frontlineworld/stories/...iran/index.html

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...