Tari Skrevet 11. februar 2004 #1 Skrevet 11. februar 2004 Hvor vanlig er det å øve i kirken? Og hva øver man egentlig på?
April Skrevet 11. februar 2004 #2 Skrevet 11. februar 2004 Når vi skal snakke med presten skulle vi gå i kirken og se litt hvordan vi skulle gjøre de forskjellige tingene som skjer og hvis vi følte behov for noe mer, kunne vi ta en tur uken før vielsen også!
Gjest Tex Skrevet 11. februar 2004 #3 Skrevet 11. februar 2004 Vi skal ha vigselsamtale i en annen kirke enn vi skal gifte oss så jeg regner ikke med noe voldsomt til øving da. Men jeg kommer til å ta med meg ungene og øve litt med de ved en høvelig anledning.
Arwen Skrevet 11. februar 2004 #4 Skrevet 11. februar 2004 Vi skal ha to brudepiker som gjerne ville øve, skal prøve å få til en miniøvelse kvelden før - roer kanskje nervene litt også.
Tari Skrevet 11. februar 2004 Forfatter #5 Skrevet 11. februar 2004 Vi burde vel absolutt øve, skal ha 2 brudepiker, og sønnen vår + at min forlover skal gå ned gulvet sammen med/før barna...Hun vil ihvertfall kreve øvelse tror jeg..
9na Skrevet 11. februar 2004 #6 Skrevet 11. februar 2004 Da samboeren min var forlover for en venn i fjor var vi med på generalprøve i kirken dagen før. Det var visst vanlig i den kirken. Da gikk presten igjennom hele vielsen; fra hvordan man gikk inn i kirken, hvor brudepar, forlovere og foreldre skulle sitte, til de ulike leddene i vielsen. Det virket veldig fint å ha en sånn generalprøve!
helenaa Skrevet 11. februar 2004 #7 Skrevet 11. februar 2004 Det er helt vanlig å øve, dvs. å gå igjennom leddene for å føle at man vet hva som skal skje og når det skal skje. Særlig siden ritualet er nytt 1. mai, tror jeg mange har bruk for dette. Greit å vite når man skal reise seg, når man skal gå fram til alteret, hvor man skal sette seg og å teste hvor fort/seint man bør gå opp kirkegulvet. Jeg håper å få gjort dette dagen før bryllupet.
Jens Skrevet 11. februar 2004 #8 Skrevet 11. februar 2004 Tex!!! :o Skal ikke du ha generalprøve i kirken du skal gifte deg?? Det er jo kanskje noe av det viktigste som blir gjort...mulig jeg misforsto her.....
Gjest Tex Skrevet 11. februar 2004 #9 Skrevet 11. februar 2004 Har ikke tenkt å be om noen spesiell generalprøve, nei... Med mindre det blir foreslått fra kirkens side.
helenaa Skrevet 11. februar 2004 #10 Skrevet 11. februar 2004 Jeg tenker du klarer deg helt fint uten generalprøve, Tex. Sånn er det når man har full kontroll! 8) Men det er sikkert lurt å gå en liten tur opp gulvet med barna.
Tari Skrevet 11. februar 2004 Forfatter #11 Skrevet 11. februar 2004 Jeg tenker du klarer deg helt fint uten generalprøve, Tex. Sånn er det når man har full kontroll! 8) Men det er sikkert lurt å gå en liten tur opp gulvet med barna. Det samme skulle jeg til å si, men dette er kanskje en av de tingene du ikke har gjort før da eller?
Augustbrud02 Skrevet 11. februar 2004 #12 Skrevet 11. februar 2004 Vi hadde en rask øving i kirken. Da gikk vi gjennom hvordan man skulle gå opp kirkegulvet, hvor vi skulle sitte, hvor forloverene skulle sitte og selve vielsen i sin helhet. Presten gikk altså igjennom når vi skulle reise oss, si ja og knele ved alteret. Kjekk gjennomgang!
Gjest Tex Skrevet 11. februar 2004 #13 Skrevet 11. februar 2004 Jeg har stålkontroll, og klarer nok fint å gå opp uten å øve meg. Vi kommer jo til å snakke med presten om når vi skal reise oss osv, trenger jo ikke øve på å løfte rumpa fra en stol... Men jeg skal øve litt med ungene, pluss at alle som skal gå prosesjon skal få grundig arbeidsopplæring..... :blunke:
Tari Skrevet 11. februar 2004 Forfatter #14 Skrevet 11. februar 2004 Nesten så jeg skal snike meg inn i kirken på dagen deres for å se prosesjonen og det hele..Det høres veldig stilig ut!
Gjest Tex Skrevet 11. februar 2004 #15 Skrevet 11. februar 2004 Nesten så jeg skal snike meg inn i kirken på dagen deres for å se prosesjonen og det hele..Det høres veldig stilig ut! Høh, velkommen i klubben. Enkelte har truet med å lage egen KG-benk....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå