Gå til innhold

Kjæresten som bartender

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde dere likt om kjæresten/ samboeren jobbet som bartender?

Hva er deres tanker rundt det?

Anonym poster: 7c638bf0f5cf9d58a1e31d7a114f4df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har jeg ingen problem med. :) Gubben jobber som bartender i helgene, og jeg vet han får mye oppmerksomhet fra schnuppene på byen. Høy og mørk, småjentene liker dette. ;)

Men han tjener godt, koser seg på jobben og kommer alltid hjem til meg. Jeg går også innom om jeg er ute, og ser selv hvordan ting er, men jeg stoler på mannen min. Kunne jobbet på strippeklubb for min del, for det er meg han vil ha. <3

Anonym poster: a6b613e4693e9b71bd54f9dfb69ab9be

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel litt an på om man stoler på kjæresten eller ikke, tror jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Jeg tenker i hovedsak som ekstrajobb, i tillegg til fulltidsjobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette er utmerket så lenge tilliten er der. Ikke at en annen jobb egentlig ville ha vært sååå mye annerledes med tanke på sjekking og flørting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest villrev

Men jeg ville ikke likt det nei, og jeg får heller ikke lov til å jobbe som bartender av han. Så vi er vel enige om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg ville ikke likt det nei, og jeg får heller ikke lov til å jobbe som bartender av han. Så vi er vel enige om det.

Kan jeg spørre hvorfor det evt. hadde vært et problem?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Lita_

Hadde dere likt om kjæresten/ samboeren jobbet som bartender?

Hva er deres tanker rundt det?

Min eks var. Han sluttet. Jeg ville aldri vært sammen en bartender, nei.

Tanker rundt dette: Ja, mye full, dop og rattatata i slike miljøer.

Fatter ikke at man orker å jobbe under slike omstendigheter en gang.

Miljøet sier sitt, tillit eller ei, som igjen kan si en del om en person som velger et slikt "yrke".

Endret av _Lita_
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest villrev

Kan jeg spørre hvorfor det evt. hadde vært et problem?

Sjansen for utroskap blir jo litt større når han blir sjekket opp mange ganger på en kveld, uten at jeg er der.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest17

Sålenge den andre parten er inneforstått med sene kvelder er det vel ikke noe problem. Såfremt du stoler på han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Lita_

Sålenge den andre parten er inneforstått med sene kvelder er det vel ikke noe problem. Såfremt du stoler på han.

Ja, jeg er enig i dette, men jeg stiller meg spørsmål som; hvorfor velger noen et slikt skittent yrke? Bare bråk, masse stress, oppkast, slosskamper, misbruk av narkotika, etc.

Dèt er det jeg reagerer på.

Skal litt til å stå i mot et visst antall personale som veldig ofte går på stoffer i disse miljøene, som igjen kan føre til dårlig dømmekraft og utroskap, samt så mye mer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er enig i dette, men jeg stiller meg spørsmål som; hvorfor velger noen et slikt skittent yrke? Bare bråk, masse stress, oppkast, slosskamper, misbruk av narkotika, etc.

Dèt er det jeg reagerer på.

Skal litt til å stå i mot et visst antall personale som veldig ofte går på stoffer i disse miljøene, som igjen kan føre til dårlig dømmekraft og utroskap, samt så mye mer.

Mann, 25, jobbet som bartender i Oslo i 6 år, mens jeg har surret rundt på universitetet og lurt på hva jeg skal bli. Har ikke studielån, takket være bar jobben.

1: Lekre bartendere kan tjene F E T T på tips fra fulle jenter.

2: Noen liker jobben. De som jobber i cocktail barer har mye kunnskap. De som bla driver med flairing er jo føkkings kunstnere! Jeg har respekt for disse guttene og jentene. De som jobber i rene vin barer har som regel bedre vin kunnskap en sommelieren på Continental. ;)

3: Noen tar jobben for å få pult. For det er enkelt å 'få seg litt' som bartender. :P

4: Slåsskamper tar dørvaktene seg av. Spy går oftest til de som vasker når stedet er stengt. Hvis ikke så er det noe som heter smuss-tillegg. Man blir immun mot spy tilslutt. Verre med de som driter på kanten.

5: Har jobbet på flere barer, og av alle de kollegene jeg har hatt, så er det _kanskje_ 2 som har brukt dop, dog ikke på jobb. (Hvor pokker får du faktaene dine fra forresten?? )

6: Man tjener faktisk ikke dårlig som bartender, både med og uten tips. Man får betalt for å jobbe på ukurante tider.(så lenge man har arb.kontrakt. Er en del snusk, spesielt, på de brunere barene hvor folk jobber uten arb.kontrakt og grei lønn)

7: Man har dagen fri til og gjøre andre ting. Studere, passe barna, rett og slett gjøre noe gøy. Så jobber man fra 8-9 til 3. Og når baren stenger så tar man noen drinker med kollegene. Moro.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjæresten min jobber med det, og jeg tenker begynne med det selv.

Om han syns det er morsomt, ser jeg ikke problemet med at han ikke "skal få lov" til det... Det er en jobb. Såpass tillit mø man ha Til kjæresten sin...

Og det med at det kan være farlig, det kan mange jobber.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min har ingen problemer med at jeg jobber som bartender, det hadde ikke jeg hatt heller dersom han jobbet som det. De som har problemer med å kunne se at det er en jobb, burde heller jobbe med seg selv i stedet for å være irritert på kjærestens jobb.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet som bartender på en 18/20-år plass og en rein 20-års plass i en stor (student) by.

På 18-års plassen hadde vi et godt samhold. Så aldri noe narkotika blandt de ansatte. Hadde en som var glad i pils , men det gikk hverken ut over de ansatte , eller jobben han gjorde.

Opplevde ett utroskap , av en vakt , som mente han kunne gjøre som han ville i et forhold , men dama skulle ikke engang se en manns vei. Var litt kulturkræsj ute og gikk der..

På 20 årsplassen hadde vi et utrolig godt samhold , opplevde aldri utroskap der .De ansatte var på jobb , kundene var kunder , ikke noe annet.

Opplevde aldri noen form for narkotika der eller.

Når det kom til slossing og dritingse folk , hadde vi vakter som tok seg av det.

Ang spying o.l , var det servitørene som tok seg av slikt , med spy-tilegg såklart.

Jobbet senere som kokk på en stor restaurant , vi var mange ansatte.

Der opplevde jeg narkotikabruk , vill flørting , og en sjef som gjerne tok for seg av damer både ansatte og jenter han møtte ute etter jobb i helgene , mens dama hannes satt hjem med ungene.

Hadde glatt latt en kjærest jobbet i bar , med mine erfaringer.

Narotika og utroskap , kan man finne overalt.

Men dette er jo mine erfaringer . Hadde jeg hatt skikkelig dårlige erfaringer innen barmiljøet , hadde jeg sikkert vert betenkt. Men hadde aldri nektet en person å jobbe i bar om det var det han ønsket, og det passet seg slik.

Vi må ikke glemme oss selv helt , selv om vi er i et forhold. Vi har kun et liv..

Poster anonymt for ikke å bli igjenkjent ;)

Anonym poster: b5d91cc9e9a53f2f50d95cc4d1897a71

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har jobbet som bartender i ca 10 år. Dette er en ekstra jobb for meg som jeg trives med.

Jeg har enda ikke vasket oppkast, og jobber stort sett med mennesker som er ute på byen og koser seg. Selvsagt så hender det at de sloss så fillene fly, og at tempoet i baren er høyt og travelt.

Til dem av dere, som over her, rakker ned på oss som har valgt dette yrket: Du skal være glad for at noen i det hele tatt gidder å servere deg når du er på byen for å kose deg med venner.

Jeg vet ikke hvor du går, men at det forekommer rus av illegale stoffer rundt omkring på barer/nattklubber er dessverre ikke usant. Men det er ikke det vi serverer. Det er det gjestene som smugler inn, eller kommer ruset til stedet fra vorspiel. Ser yrket blir omtalt som "skittent", ja vi må til tider håndterer mennesker som har ruset seg, men det som vi kan er å nekte dem adgang til stedet, men det kan ikke helsepersonell når de kommer der med overdose og trenger hjelp. Heller ikke politiet kan nekte å innbefatte seg med dem når det er påkrevd. Disse personene som gjør at vårt yrke blir omtalt som "skittent" kan vi bortvise/avvise, noe overnevnte yrkesgrupper ikke kan.

Jeg er der det skjer, uten å våkne opp neste dag i bakfylla, samtidig som jeg har tjent godt med penger. Jeg har vært for lenge i jobben til å bli påvirket av "tilbudene" jeg får fra mannlige gjester. Jeg drar hjem til min samboer etter jobb og er glad for å kunne krype inntil han etter en travel natt i baren.

Anonym poster: 11588f12b8a6b5b8a19b653247c11fdd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Lita_

Mann, 25, jobbet som bartender i Oslo i 6 år, mens jeg har surret rundt på universitetet og lurt på hva jeg skal bli. Har ikke studielån, takket være bar jobben.

1: Lekre bartendere kan tjene F E T T på tips fra fulle jenter.

2: Noen liker jobben. De som jobber i cocktail barer har mye kunnskap. De som bla driver med flairing er jo føkkings kunstnere! Jeg har respekt for disse guttene og jentene. De som jobber i rene vin barer har som regel bedre vin kunnskap en sommelieren på Continental. ;)

3: Noen tar jobben for å få pult. For det er enkelt å 'få seg litt' som bartender. :P

4: Slåsskamper tar dørvaktene seg av. Spy går oftest til de som vasker når stedet er stengt. Hvis ikke så er det noe som heter smuss-tillegg. Man blir immun mot spy tilslutt. Verre med de som driter på kanten.

5: Har jobbet på flere barer, og av alle de kollegene jeg har hatt, så er det _kanskje_ 2 som har brukt dop, dog ikke på jobb. (Hvor pokker får du faktaene dine fra forresten?? )

6: Man tjener faktisk ikke dårlig som bartender, både med og uten tips. Man får betalt for å jobbe på ukurante tider.(så lenge man har arb.kontrakt. Er en del snusk, spesielt, på de brunere barene hvor folk jobber uten arb.kontrakt og grei lønn)

7: Man har dagen fri til og gjøre andre ting. Studere, passe barna, rett og slett gjøre noe gøy. Så jobber man fra 8-9 til 3. Og når baren stenger så tar man noen drinker med kollegene. Moro.

1: Du høres ut som dèn forfengelige og overfladiske guttungen...

2: Kunstnere. Kødder du meg meg nå? Fordi de kan kaste glass opp, ned, frem og tilbake? Vi har to forskjellige syn på hva kunst er i allefall.

3: Jeg vet.

4: Så du opplever aldri trusler, ypping, frekke kommentarer, o.l? Du beskrev jobben nå som enda mindre attraktiv enn hva jeg syntes den er.

5: Faktaene mine er sanne, men gidder ikke utdype det spesielt her. Når det er sagt, tror du virkelig de fleste kommer og betror seg til deg ang. sitt dopmisbruk på jobb uansett?

6: Jeg vet.

7: "Kjempe moro" å ta seg en drink hver dag i enkelte tilfeller, og dette er et viktig poeng.

Mange som jobber hver dag som bartendere tar denne drinken hver bidige kveld. Om du gjør det, det aner jeg ikke. Når det angår de som gjør det, så kalles det alkoholisme.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Lita_

Jeg har jobbet som bartender i ca 10 år. Dette er en ekstra jobb for meg som jeg trives med.

Jeg har enda ikke vasket oppkast, og jobber stort sett med mennesker som er ute på byen og koser seg. Selvsagt så hender det at de sloss så fillene fly, og at tempoet i baren er høyt og travelt.

Til dem av dere, som over her, rakker ned på oss som har valgt dette yrket: Du skal være glad for at noen i det hele tatt gidder å servere deg når du er på byen for å kose deg med venner.

Jeg vet ikke hvor du går, men at det forekommer rus av illegale stoffer rundt omkring på barer/nattklubber er dessverre ikke usant. Men det er ikke det vi serverer. Det er det gjestene som smugler inn, eller kommer ruset til stedet fra vorspiel. Ser yrket blir omtalt som "skittent", ja vi må til tider håndterer mennesker som har ruset seg, men det som vi kan er å nekte dem adgang til stedet, men det kan ikke helsepersonell når de kommer der med overdose og trenger hjelp. Heller ikke politiet kan nekte å innbefatte seg med dem når det er påkrevd. Disse personene som gjør at vårt yrke blir omtalt som "skittent" kan vi bortvise/avvise, noe overnevnte yrkesgrupper ikke kan.

Jeg er der det skjer, uten å våkne opp neste dag i bakfylla, samtidig som jeg har tjent godt med penger. Jeg har vært for lenge i jobben til å bli påvirket av "tilbudene" jeg får fra mannlige gjester. Jeg drar hjem til min samboer etter jobb og er glad for å kunne krype inntil han etter en travel natt i baren.

Anonym poster: 11588f12b8a6b5b8a19b653247c11fdd

Noen av bartenderene (og eierene for den saks skyld) på fine og fasjonable steder styrer narkotikatrafikk i fra restauranten/baren sin. Vet også om uttallige barer der eieren bruker dette som et slags "skalkeskjul" for å forsvare inntekter o.l, mens eieren dealer dop på siden. Det er da ingen hemmelighet? Har du aldri sett slikt i avisene?

Og come on, se på enkelte av dørvaktene a. Fulle av anabole steroider og kokain.

Nei, ikke alle, men selve bransjen er ikke akkurat kjent for å være en spesielt "ren" bransje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være sabla trist å være så trangsynt og dømmende som deg _Lita_

Anonym poster: a494d5a2b76839913f226f61d8935653

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...