Gå til innhold

Hvor mye bruker dere penger på mat i mnd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

vi er en voksen og et barn på 3 år bruker rundt 4000kroner i mdn bare på mat,hvor mye bruker dere på mat i mnd?

Anonym poster: f63df6cd83f6371903f939204790560a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss, bla en side tilbake så skal du se. Dette er nok den mest svarte topicen her inne, om du ser bort fra AAP, men trygd og lån)

• Liker 3
Skrevet

Rundt 2500 kr pr mnd.

Mvh Yvonne :heiajente:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor alene og bruker rundt 4000 tror jeg. Har ikke helt oversikt.

Anonym poster: 4acf14c8fae0be6370c9b326870eabf6

Skrevet

Vi er 2, og bruker 6000 i måneden fra en felles konto. Det går til absolutt alt vi kjøper på matbutikken; for eksempel råvarer, toalettpapir, vaskepulver, deodorant, tannbørste, frukt, grønnsaker, godteri, en avis iblant. Skal vi ha smertestillende eller nesespray på apotek går det fra samme kort.

Så det er nok ca 5000kr i rene matvarer for oss to i en måned.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor alene og bruker rundt 4500 i måneden.

Anonym poster: 25d7df97685c3e46ea8357b4a1e8ab1d

Gjest Wei Wei
Skrevet (endret)

Bor alene og bruker ca 1000 kr i mnd, noen ganger mindre. Spiser ikke ute, har med patpakka på jobb og laget alt fra bunnen av (altså veldig lite med ferdig mat).

Endret av Wei Wei
Skrevet

Vi er to voksne og bruker ca 2000,- pr mnd (dette er inkludert vaskemidler og hygieneartikler)

Spiser god mat laget fra bunnen av.

Skrevet

Ryvre: hvordan klarer dere dette? Jeg er imponert. Bare pålegg til brødmåltider og til matpakker for oss er nok ca 1000 kr i måneden.

Skrevet

Vi er to og bruker ca 4500 hver måned, noen gagner litt under, andre ganger litt over (maks 500 mer, hvis ikke vi f.eks har stort middagsselskap). Det inkluderer alt vi kjøper på butikken, som sjampo, toalettpapir og barberblader også.

Gjest barista
Skrevet

Jeg bor alene, og bruker rundt 2000 kr mnd.

Skrevet

Er veldig usikker egentlig, men bruker en god del (alene). Kunne nok brukt mye mindre, men jge kjøper mye tull også, dessverre. Må ofte kaste mat fordi jeg "glemmer" å spise det opp.. Heldigvis er jeg enda ung og dum og kan gjøre det ordentlig om noen år :)

Skrevet

Ryvre: hvordan klarer dere dette? Jeg er imponert. Bare pålegg til brødmåltider og til matpakker for oss er nok ca 1000 kr i måneden.

Handler stort i Sverige annenhver måned (handler da for ca 2000,- så det blir 1000,- pr mnd)

De resterende 1000,- går til närbutikken når jeg trenger melk, grönnsaker osv.

Noen ganger blir det litt mer, men som oftest litt mindre.

Porsjonerer kjött og fryser ned.

Om jeg laget noe som kan fryses så lager jeg större porsjoner som brukes på dager hvor man trenger mat kjapt.

Lager meny for hver måned

AnonymBruker
Skrevet

vi er en voksen og et barn på 3 år bruker rundt 4000kroner i mdn bare på mat,hvor mye bruker dere på mat i mnd?

Anonym poster: f63df6cd83f6371903f939204790560a

Jøss, sjeldent spørsmål her inne.

Jeg er trett................................

Gjeeeeeeesp

Anonym poster: 0de658cb9f14afeb76b685db5434b35b

• Liker 1
Skrevet

Vi er 2 stk som bruker 4900 i mnd :)

Skrevet

To voksne matelskere, men klarer oss med ca 4000 tror jeg. Kunne sikkert kutte mer, men vi begge liker å lage mat og ha selskap hjemme :)

Skrevet

Jeg og samboeren har en matkonto som jeg disponerer via min nettbank. Vi har visakort til den, og overfører 2500 hver i mnd og bruker dette kortet når vi handler. Handler en gang i uken. Vi har hittil ikke brukt opp disse 5000, men synes ordningen vår er veldig grei og vi kjøper alltid gode, sunne middager. Ofte ferskvarer. Har vi noe til overs etter en mnd kan vi bruker vi de feks til sparing til ferie, gå ut å spise sammen, kino osv :)

Skrevet

Vi er 2 stk og bruker rundt 2000kr til sammen på mat. (kanskje et par hundre utenom på godteri, brus osv).

• 3 uker senere...
Skrevet

Har litt og lære skjønner jeg, vi er to voksne og en tenåring og bruker i alle fall 9000,-

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

er alene bruker ca 1000 kr på mat i mnd, teller jeg med hygiene og vaskeartikler så bruker jeg ca 1500.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...