angelica100 Skrevet 7. juli 2012 #1 Skrevet 7. juli 2012 Vi skal ønske oss servise, bestikk og servise. Disse tre tingene har vi ikke funnet i samme butikkjede av det vi samler på. Er det dumt og lage ønske liste flere steder? man kan jo da risikere og få for mye av noe, men mindre av annet og at man da må bytte mye som er litt tungvint? Vi tenkte legge ønskeliste på Christiania glassmagasin, Tilbords og Kitchen og vurderer Backe grensen. Hva gjør dere andre?
Portvinpiken Skrevet 7. juli 2012 #2 Skrevet 7. juli 2012 Vi skal ønske oss servise, bestikk og servise. Disse tre tingene har vi ikke funnet i samme butikkjede av det vi samler på. Er det dumt og lage ønske liste flere steder? man kan jo da risikere og få for mye av noe, men mindre av annet og at man da må bytte mye som er litt tungvint? Vi tenkte legge ønskeliste på Christiania glassmagasin, Tilbords og Kitchen og vurderer Backe grensen. Hva gjør dere andre? Hvorfor ikke gjøre det enkelt; å be om gavekort fra disse butikkene slik at dere kan handle det etterpå istedenfor å fly rundt å bytte ting etterpå? 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2012 #3 Skrevet 7. juli 2012 Vi har lister på Tilbords, Kitchn og Glasmagasinet. Rett og slett fordi vi falt for et servise på Tilbords, hadde en glass-serie vi samlet på fra før fra Glasmagasinet og på Kitchn la vi ut litt elektriske ting og tang som vi synes er kule. Tror også det er en fordel for våre gjester som kommer fra over hele landet, og selv om det er landsdekkende kjeder er det ikke sikkert det er like lett å dra til en av butikkene for alle, så da er det jo greit å ha 3 å velge mellom Anonym poster: dadf5cb1463ddb3408d63b052941dddc
Jade Skrevet 7. juli 2012 #4 Skrevet 7. juli 2012 Så lenge dere ikke ønsker de samme tingene flere steder, så kan jeg ikke se noe problem med det. Kan til og med være en fordel, da det er større sjanse for at gjestene har en av butikkene tilgjengelig. 1
Grønt blad Skrevet 7. juli 2012 #5 Skrevet 7. juli 2012 Som gjest synes jeg det er greit å kunne velge mellom flere butikker. Bor man på et mindre sted kan det hende man bare har én kjedebutikk, og andre ganger er det greit å kunne ta den butikk som ligger nærmest, i stedet for å dra over halve byen til den butikken brudeparet har lagt ut ønskeliste. Når det er sagt synes jeg dere skal begrense dere til 2-3 butikker, 4 kan bli litt i meste laget, spesielt hvis dere ikke har det samme på flere lister. 2
millabs Skrevet 8. juli 2012 #6 Skrevet 8. juli 2012 Jeg skal gifte meg neste sommer (2013) og lurer litt på det i forhold til å sette opp ønsker. Er det sånn at man setter opp f.eks type vinglass på glass magasinet, og kjeler på tilbords osv? Eller setter man bare opp butikker man ønsker ting fra? Har kun vært i et bryllupp en gang som voksen, og de sa bare fra til meg hva de ønsket seg av meg. De satte ikke opp en sånn liste. Og en annen ting, hvor og hvordan setter man opp en sånn liste? Dette er veldig nytt for meg =P Mvh Camilla
Gjest Doh Skrevet 8. juli 2012 #7 Skrevet 8. juli 2012 Jeg skal gifte meg neste sommer (2013) og lurer litt på det i forhold til å sette opp ønsker. Er det sånn at man setter opp f.eks type vinglass på glass magasinet, og kjeler på tilbords osv? Eller setter man bare opp butikker man ønsker ting fra? Har kun vært i et bryllupp en gang som voksen, og de sa bare fra til meg hva de ønsket seg av meg. De satte ikke opp en sånn liste. Og en annen ting, hvor og hvordan setter man opp en sånn liste? Dette er veldig nytt for meg =P Mvh Camilla Du setter opp hva dere ønsker dere ja, ellers risikerer dere å ikke få noe av det dere ønsker dere og det blir veldig vanskelig for gjestene å finne noe. På Christiania GlassMagasinet kan du sette opp listen på nettet, eller dere kan gjøre det i butikken. Andre steder vet jeg ikke, men er bare å spørre i butikken
Anglofil Skrevet 8. juli 2012 #8 Skrevet 8. juli 2012 Nei, hvorfor skulle det være det? I tillegg til at hele ønskelista lå på nettsiden vår, hadde vi også ønskelista vår i forskjellige butikker/kjeder. Dette fordi ikke alle har de samme butikkene tilgjengelig, og ikke alle hadde tilgang på nett heller. Så for oss ble det en veldig god løsning. Mvh Yvonne
millabs Skrevet 11. juli 2012 #9 Skrevet 11. juli 2012 Hvor på nett skal de listene legges ut da? Og i forhold til planlegging; vi har bestilt kirke og lokal, jeg har en kjole allerede og har sett for meg hva slags tema jeg vil ha. Jeg tenkte å bruke hvit,lavendel og gull. Ser mange bruker sølv, men kjolen har noen gull detaljer derfor så tenkte jeg gull passet fint. Så tenkte jeg å ha noe med hvite roser og lavendelroser hvis jeg får tak i det. Tenkte hvit duk,roser og noe pynt, feks sommerfugler og hjerter i lavendel. Er det noe mer son burde planlegges ? Kanskje det hadde gått ann å ha løper i litt svak gull farge?
millabs Skrevet 11. juli 2012 #10 Skrevet 11. juli 2012 Har tenkt litt på brudebuketten også. Er veldig glad i røde roser , men det krysser veldig med fargene som er valgt. Men hva om det er litt hvitt og gull pynt i buketten så er det kanskje ikke så galt? Hva tyckar ni? Alle meninger hjelper masse, kom gjerne med andre ideer om dere ville valgt no helt annet! Bryllupet skal ikke være før neste sommer og da trenger jeg noen gode tips til sommerbryllup. Har bare vært i bryllup en gang og det var vinterbryllup :-)
Jade Skrevet 10. august 2012 #11 Skrevet 10. august 2012 Vi hadde ønskeliste i butikk og en egen på nett, noe lignende som minegavelister.no. Da ikke alle av gjestene var så veldig drevne på nett, var det kun butikklisten som ble fulgt. Vi opplevde også at et ønske på nettlisten ble krysset ut selv om det ikke var kjøpt.
LukaFrost Skrevet 10. august 2012 #12 Skrevet 10. august 2012 Ha så mange ønskelister i så mange butikker dere bare vil. Ikke alle butikker som finnes der alle bor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå