Gjest gjest1 Skrevet 12. februar 2004 #21 Skrevet 12. februar 2004 Vi skal snakke med presten "vår" 20. april.. Også gifter vi oss 8. mai...
Gjest Tex Skrevet 12. februar 2004 #22 Skrevet 12. februar 2004 Trodde de nye vielsesreglene åpnet opp for valg? Joda, men først må jo prestene vite hva det dreier seg om.... Vår prest skal kurses i de nye ritualene 31. mars, også skal det visst bearbeides litt .....
momo Skrevet 13. februar 2004 #23 Skrevet 13. februar 2004 Vi skal ha samtale nå 18 februar og gifter oss 6 mars. Synes det er akkurat passe. Skal jo også ha øvelse i kirken bare noen dager før. :-) :-)
Gjest Tex Skrevet 13. februar 2004 #24 Skrevet 13. februar 2004 har akkurat snakka m kirken igjen. Vi skal på samtale sammen med alle parene somskal gifte seg i vår kirke denne sesongen, det blir (også) 27. april. Så da skal vi nok øve litt da tror jeg.....
tuji Skrevet 13. februar 2004 #25 Skrevet 13. februar 2004 Det med salmer og slikt kan avklares på telefon før vigselssamtalen, det er jo ikke det som er hovedformålet med samtalen!
Gjest Tex Skrevet 13. februar 2004 #26 Skrevet 13. februar 2004 Nei men nå er det jo litt spesiellt at det komer nytt rituale 1. mai. Vi lurer ikke på salmene i det hele tatt, snarere på hvor fritt vi i realiteten står til å velge rekkefølgen i ritualet.
tuji Skrevet 13. februar 2004 #27 Skrevet 13. februar 2004 Det må jo også avklares på forhånd, siden dere skal lage program.
Gjest Tex Skrevet 13. februar 2004 #28 Skrevet 13. februar 2004 ja ikke sant. Og derfor er det greit med en samtale litt mer enn uka før....
tuji Skrevet 13. februar 2004 #29 Skrevet 13. februar 2004 Nei, det jeg mener er at dette kan dere ta over telefon på forhånd!
Tari Skrevet 13. februar 2004 #30 Skrevet 13. februar 2004 Er det slik at det nye ritualet må brukes? Jeg tenker på han som vi har spurt jeg, han jobber jo ikke som prest lenger så han er vel ikke akkurat oppdatert på det nye ritualet...
Gjest Lompa Skrevet 13. februar 2004 #31 Skrevet 13. februar 2004 Hallooo! Hva er det for brev der har fått? Har ikke hørt et pip fra kirken,jeg. Er det fordi det fortsatt er så lenge til eller...?? Hvor lenge etter bestilingen kan man egentlig forvente å få tilsendt bekreftelse og sender alle kirker det? Noen, Tex,eller Jens eller andre drevne bridezillas :-) vær så snill å opplyse en uvitende sjel,da? Hvor søren har dere lært alt,egentlig? Jeg fikk sjokk da jeg begynt eå søke info om bryllup, jeg. Så mye og fortsatt aner jeg ikke en dritt av det jeg VIL vite, mens enkelte her er rene orakler! :o
Gjest Tex Skrevet 13. februar 2004 #32 Skrevet 13. februar 2004 Orakelet Tex hiver seg på..... Det det er snakk om er forlovererklæringer, skjemaer for prøving av ekteskapsvilkår, litt info om kirken og sånt. Ikke noe skumlere enn det..... Dette får du sannsynligvis når det er rundt fire mnd igjen. Noen sender ut før, andre laster det bare ned fra nett.....
tuji Skrevet 13. februar 2004 #33 Skrevet 13. februar 2004 Det er veldig forskjellig. Hvorfor ringer du ikke menighetskontoret og spør om hva som skjer videre frem mot bryllupet?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå